A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Bošice – Bečváry | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
historický vlak v stanici Zásmuky (2010) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Základné informácie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Číslo trate | 013 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prevádzkovateľ | Správa železnic | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dĺžka | 11 km | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Parametre trate | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rozchod | 1 435 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet koľají | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Traťová trieda | C3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Napájacia sústava | neelektrizovaná | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Max. sklon | 16 ‰ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Max. rýchlosť | 60 km/h | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priebeh trate | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Železničná trať Bošice – Bečváry (v cestovnom poriadku označená číslom 013) je regionálna železničná trať v Stredočeskom kraji.
Prevádzkovateľom dráhy je Správa železnic. KŽC Doprava tu vždy v sobotu a nedeľu od 1. júna do 29. septembra prevádzkuje Podlipanský motoráček, na ktorý nasadzuje motorový vozeň 831.
Dejiny
List povolenia Františka Jozefa Prvého zo dňa 28. augusta 1880 daný ku stavbe a užívaniu železnice miestnej zo štace Pečskej cez Radim, Plaňany a Votelec do Zásmuk s odvetvami do Kouříma a k cukrovaru Karlstálskému blízko Svojšic požičiaval koncesiu priv. rakúskej železnici štátnej. Spoločnosť jest povinná stavbu železníc do novembra 1881 dovŕšiť, všeobecnú jazdu po nich uvaliť a po všetok čas koncesie neprerušene po nich jazdiť.[1]
Dráha bola prevádzkovaná s pravidelnou dopravou od februára 1882.
Traťový úsek Zásmuky – Bečváry bol vystavaný a prevádzkovaný od roku 1887 ako vlečka, na verejnú trať bol premenený roku 1901.
K 1. januáru 1908 bola celá trať Pečky – Bečváry zoštátnená.
Nadväzujúca trate
Bošice
- Trať 012 Pečky – Bošice – Kouřim
- Trať Z10 Bošice – Svojšice
Bečváry
- Trať 014 Kolín – Bečváry – Odbočka Rataje nad Sázavou (Ledečko)
Referencie
- ↑ List povolení č.125/1880 Sb. ze dne 28.srpna 1880
Iné projekty
Commons ponúka multimediálne súbory na tému Železničná trať Bošice – Bečváry
Externé odkazy
- Informácie o trati
- Elektronický archív vlakových cestovných poriadkov ČD a ČSD (ČD od decembra 2002 + české trate ČSD 1981/1982)
Zdroj
- Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Železniční trať Bošice–Bečváry na českej Wikipédii.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk