A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
BMW rad 5 | |
---|---|
![]() | |
Výrobca | BMW |
Produkcia | 2023 – súčasnosť |
Krajina pôvodu | Dingolfing, Nemecko Toluca, Mexiko[1][2] Chennai, India[3] Káhira, Egypt Šen-jang, Čína Jakarta, Indonézia Kaliningrad, Rusko 6th of October City, Egypt Teherán, Irán Manaus, Brazília Shah Alam, Selangor, Malajzia[4] |
Predchodca | BMW E60/E61 |
Príbuzné autá | Škoda Superb |
Trieda | vyššia stredná trieda |
Typ karosérie | Sedan Touring |
Prevodovka(y) | automat 8st manual 6st |
BMW rad 5 či BMW 5 je automobil vyššej strednej triedy, ktorý od roku 1972 vyrába nemecká automobilka BMW. V súčasnosti sa vyrába jeho šiesta generácia vo variantoch sedan a kombi. Je druhým najpredávanejším automobilom BMW po rade 3, pričom predstavuje približne 50% zisku spoločnosti.[5] Dňa 29. januára 2008 bol vyrobený 5 miliónty automobil radu 5, a bol to 530d sedan vo farbe Carbon Black Metallic.[6]
E12 (1972 – 1981)
E12 | |
---|---|
![]() | |
Produkcia | 1972 – 1981 699 094 vyrobených[7] |
Typ karosérie | 4-dverový sedan |
Usporiadanie | Motor vpredu, zadný náhon |
Prevodovka(y) | 4-rýchlostná manuálna |
Rázvor | 2 600 mm |
Dĺžka | 4 600 mm |
Šírka | 1 690 mm |
Výška | 1 425,6 mm |
Hmotnosť | 1 240 – 1 530 kg |
Kapacita nádrže | 70 l |
BMW E12 bola prvá generácia BMW radu 5.
Technické údaje
Verzia | Motor: | Systém vstrekovania: | Vŕtanie × zdvih: | Kompresný pomer: | Max. výkon: | Mx. krútiaci moment | 0 – 100 km/h: | V-max: |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Benzínové motory: | ||||||||
518[8] | R4 1,8 l (1 766 cm³), SOHC | karburátor | 88,90 × 71,12 mm | 8,3:1 | 91 koní (67 kW) pri 5 500 ot/min | 140 Nm pri 3 500 ot/min | b/d | 160 km/h |
520[9] | R4 2,0 l (1 991 cm³), SOHC | karburátor | 89,00 × 80,00 mm | 9,0:1 | 115 koní (84 kW) pri 5 800 ot/min | 165 Nm pri 3 700 ot/min | 12,3 s | 172 km/h |
520i[10] | R4 2,0 l (1 991 cm³), SOHC | vstrekovanie | 89,00 × 80,00 mm | 9,0:1 | 130 koní (95 kW) pri 5 800 ot/min | 178 Nm pri 4 500 ot/min | 12,0 s | 185 km/h |
525[11] | R6 2,5 l (2 495 cm³), SOHC | dva karburátory Zenith 32/40 INAT | 86,00 × 71,60 mm | 9,0:1 | 145 koní (107 kW) pri 6 000 ot/min | 208 Nm pri 4 000 ot/min | 10,5 s | 192 km/h |
528[12] | R6 2,8 l (2 788 cm³), SOHC | karburátor | 86,00 × 80,00 mm | 9,0:1 | 167 koní (123 kW) | b/d | 8,5 s | 196 km/h |
528i[13] | R6 2,8 l (2 788 cm³), SOHC | vstrekovanie | 86,00 × 80,00 mm | 9,0:1 | 180 koní (132 kW) pri 5 800 ot/min | 234 Nm pri 3 400 ot/min | b/d | b/d |
530[14] | R6 3,0 l (2 986 cm³), SOHC | karburátor | 89,00 × 80,00 mm | 9,0:1 | 180 koní (132 kW) pri 5 800 ot/min | 255 Nm pri 3 500 ot/min | b/d | 200 km/h |
530 MLE[15] | R6 3,0 l (2 986 cm³), SOHC | dva karburátory | 89,00 × 80,00 mm | 9,0:1 | 200 koní (147 kW) pri 6 000 ot/min | 277 Nm pri 4 300 ot/min | 9,3 s | 208 km/h |
1,8 litrové motory a 2,0 litrový motor so vstrekovaním paliva boli exkluzívne v Nemecku až do 80-tych rokov. Juhoafrické modely boli 525i, 528i and 530i.
E28 (1982 – 1988)
E28 | |
---|---|
Výrobca | BMW |
Produkcia | júl 1982 – december 1988 722 328 vyrobených[7] |
Typ karosérie | 4-dverový sedan |
Usporiadanie | motor vpredu, zadný náhon |
Prevodovka(y) | 5-rýchlostná manuálna 4-rýchlostná automatická |
Rázvor | 2 628 mm |
Dĺžka | 4 620 mm |
Šírka | 1 700 mm |
Výška | 1 415 mm |
Hmotnosť | 1 140 – 1 410 kg |
Kapacita nádrže | 70 l |
Pozri aj | Mercedes-Benz W123 |
E28 bola 2. generácia radu 5 vyrábaná v rokoch 1982 až 1988. V roku 1981 nahradila BMW E12 a v roku 1988 ju nahradila 3. generácia BMW E34.
Technické údaje
Verzia | Motor: | Systém vstrekovania: | Vŕtanie × zdvih: | Kompresný pomer: | Max. výkon: | Max. krútiaci moment | 0 – 100 km/h: | V-max: |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Benzínové motory: | ||||||||
518[16] | R4 1,8 l (1 766 cm³), SOHC | karburátor | 88,90 × 71,12 mm | 9,5:1 | 91 koní (67 kW) pri 5 500 ot/min | 140 Nm pri 4 000 ot/min | 13,7 s | 166 km/h |
518i[17] | R4 1,8 l (1 766 cm³), SOHC | vstrekovanie Bo LE-Jet | 88,90 × 71,12 mm | 9,5:1 | 104 koní (77 kW) przy 5 800 ot/min | 145 Nm pri 4 500 ot/min | b/d | 175 km/h |
520i[18] | R6 2,0 l (1 991 cm³), SOHC | vstrekovanie Bo L-Jet | 89,00 × 66,00 mm | 9,8:1 | 125 koní (92 kW) pri 5 800 ot/min | 170 Nm pri 4 000 ot/min | 9,7 s | 185 km/h |
525i[19] | R6 2,5 l (2 495 cm³), SOHC | vstrekovanie Bo L-Jet | 86,00 × 71,60 mm | 9,6:1 | 150 koní (110 kW) pri 5 500 ot/min | 215 Nm pri 4 000 ot/min | 9,6 s | 196 km/h |
525e[20] | R6 2,7 l (2 693 cm³), SOHC | vstrekovanie Bo Mot | 84,00 × 81,00 mm | 11,0:1 | 125 koní (92 kW) pri 4 250 ot/min | 240 Nm pri 3 250 ot/min | 9,6 s | 185 km/h |
528i[21] | R6 2,8 l (2 788 cm³), SOHC | vstrekovanie Bo L-Jet | 86,00 × 80,00 mm | 9,3:1 | 184 koní (135 kW) pri 5 800 ot/min | 240 Nm pri 4 200 ot/min | 8,0 s | 212 km/h |
M535i[22] | R6 3,4 l (3 430 cm³), SOHC | vstrekovanie Bo Mot | 92,00 × 86,00 mm | 10,0:1 | 221 koní (163 kW) pri 5 200 ot/min | 310 Nm pri 4 000 ot/min | b/d | 223 km/h |
M5[23] | R6 3,5 l (3 453 cm³), DOHC | vstrekovanie Bo Mot | 93,40 × 84,00 mm | 10,5:1 | 286 koní (210 kW) pri 6 500 ot/min | 340 Nm pri 4 500 ot/min | 6,1 s | 251 km/h |
Naftové motory: | ||||||||
524td[24] | R6 2,4 l (2 443 cm³), SOHC, turbo | čerpadlo Bosch | 80,00 × 81,00 mm | 22,0:1 | 115 koní (84 kW) pri 4 800 ot/min | 210 Nm pri 2 400 ot/min | b/d | 180 km/h |