A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
![]() | |
Rýchlostná cesta R6 | |
---|---|
![]() | |
■ v prevádzke ■ v pláne | |
Základné údaje | |
Správca | Národná diaľničná spoločnosť a. s. (štát) |
Celková dĺžka | 30,0 km |
v prevádzke | 7,7 km polprofilu km |
v pláne | 22,3 km + dostavba 7,7 polprofilu km |
Štát | ![]() |
Kraj | Trenčiansky kraj |
Výjazdy | 2 (v prevádzke) |
Objekty na trase | |
|
Rýchlostná cesta R6 (R6) je rýchlostná cesta na Slovensku, ktorá po svojom dobudovaní bude spájať D1 (križovatka Beluša) s Púchovom a hraničným priechodom do Česka pri Lysej pod Makytou. Nachádzať sa bude v koridore I/49 a prechádzať bude cez mierne zvlnený terén. Na hranici bude cesta R6 prepojená s českou diaľnicou D49. Obe cesty, R6 a D49 sú zaradené do pan európskej siete multimodálnych koridorov TEN-T. Predpokladaná dĺžka R6 je 30km. V minulosti, v zmysle rétoriky NDS a.s., výraznejšie rozostavanie cesty R6 aktuálne záviselo od postupu prác na diaľnici D49 na území Česka. České ŘSD (obdoba NDS a.s.) predpokladá, že D49 dosiahne na česko-slovenskú hranicu aspoň v polovičnom profile v roku 2033. Na českej strane bola v roku 2021 neďaleko Zlína spustená výstavba prvého, 17,3km dlhého úseku diaľnice D49, v príprave zostáva približne 40km, ktoré sú rozdelené do siedmich úsekov.
V zmysle aktuálnych plánov ministerstva dopravy, nebudú do roku 2028 rozostavané ani sprejazdnené žiadne úseky cesty R6. Sprevádzkovanie rýchlostnej cesty v celej dĺžke trasy nemožno s ohľadom na aktuálne zámery ministerstva dopravy očakávať pred rokom 2050.[1][2]
Prehľad úsekov rýchlostnej cesty R6
Poradie úseku | Označenie úseku | Dĺžka úseku v km | Zahájenie výstavby
úseku |
Uvedenie úseku do
prevádzky |
Výjazdy a križovatky |
---|---|---|---|---|---|
1. | Štátna hranica Slovensko/Česko - Mestečko | 11,0 | Nezaradené do plánu pred rokom 2028 | ? | 1. Mestečko |
2. | Mestečko - Púchov | 11,3 | Nezaradené do plánu pred rokom 2028 | ? | 2. Púchov - Západ
3. Púchov - Východ |
3. | Púchov, Východ - Beluša, križovatka R6xD1, pravá polovica | 7,7 | 1997 | 2005 | 901. Dočasné napojenie na cestu II/507
4. Dolné Kočkovce 5. Beluša 6. Beluša, križovatka R6xD1 |
3. | Púchov, Východ - Beluša, križovatka R6xD1, ľavá polovica + úprava existujúcej pravej polovice | 7,7 | Nezaradené do plánu pred rokom 2028 | ? | 4. Dolné Kočkovce
5. Beluša 6. Beluša, križovatka R6xD1 |
Úseky
Beluša, križovatka D1xR6 - Púchov, Východ
Daný úsek bol realizovaný v troch podúsekoch. Prvým podúsekom je časť ceste medzi diaľničnou križovatkou ciest R6 a D1 v Beluši a výjazdom Beluša, ktorý prepája cestu R6 s cestou I/61 s dĺžkou 1,2 km. Druhým podúsekom je časť cesty R6 medzi výjazdom Beluša a výjazdom Dolné Kočkovce, Za ním nasleduje tretí podúsek medzi výjazdom Dolné Kočkovce a dočasným napojením na cestu II/507, v mieste budúceho výjazdu Púchov - Východ, ktorý v rámci tejto stavby nebol realizovaný. Úsek cesty medzi Dolnými Kočkovcami a dočasným napojením nie je predbežne označený ako cesta R6, ale ako cesta I/49a, pretože v rámci úsporných opatrení sa na tomto podúseku nachádzajú úrovňové dočasné kríženia. Po dostavbe na plný profil a odstránení týchto krížení bude táto cesta prekategorizovaná na cestu R6. Celková dĺžka postaveného úseku je 7,7 km.
Púchov-Lysá pod Makytou
Ide o plánovaný úsek, výstavbou ktorého sa skompletizuje rýchlostná cesta R6. V rámci neho sa dobuduje aj predošlý úsek tak, aby spĺňal technické parametre rýchlostnej cesty v polovičnom profile. Záverečné stanovisko ministerstva životného prostredia bolo vydané v marci 2009 a odporučilo výstavbu tzv. kombinovaného variantu, ktorý vznikol kombináciou viacerých navrhovaných variantov v súlade s pripomienkami dotknutých subjektov a obcí. Dĺžka tohto úseku je 23,202 kilometra vrátane 4,866 km, ktoré je potrebné dostavať južne od Púchova. Súčasťou stavby budú aj dve jednostranné odpočívadlá, jedno pri Dohňanoch v smere do Česka a druhé pri Lysej pod Makytou v smere do Púchova[3]. Stavať by sa podľa Národnej diaľničnej spoločnosti malo v období od septembra 2014 do júla 2018[4] v polovičnom profile (R11,5/80). Stavebné náklady by sa mali vyšplhať na sumu 285,815 milióna eur. Výstavbu druhého profilu bude potrebné realizovať podľa štúdií až vo vzdialenom časovom horizonte (po roku 2030).[3] V novembri 2017 je úsek Púchov – Mestečko a Mestečko – štátna hranica v procese EIA.[5]
Pozri aj
- Zoznam diaľnic na Slovensku
- Zoznam rýchlostných ciest na Slovensku
- Harmonogram výstavby diaľnic a rýchlostných ciest
Referencie
- ↑ Detail materiálu | Portal OV . rokovania.gov.sk, . Dostupné online.
- ↑ KOVÁČ, Ján. Prelomový plán výstavby ciest je vonku. Pozrite sa, kedy prídu na rad tie vaše . Denník E, 2021-05-12, . Dostupné online.
- ↑ a b Rýchlostná cesta R6 Púchov - št. hranica SR/ČR . Bratislava: Ekojet, 2009, . Dostupné online.
- ↑ Púchov - štátna hranica SR/ČR . Bratislava: Národná diaľničná spoločnosť, 2010, . Dostupné online.
- ↑ Stavby . Národná diaľničná spoločnosť, . Dostupné online.
Externé odkazy
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk