A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Daimler-Benz DB 601 bol nemecký lietadlový motor vyrábaný počas druhej svetovej vojny. Išlo o kvapalinou chladený, inverzný vidlicový dvanásťvalec, montoval sa, napr. do stíhačiek Bf 109 a ďalších.
Verzia DB 601Aa bola licenčne vyrábaná v Japonsku firmou Aiči ako Acuta a firmou Kawasaki ako Ha-40 (použitá bola, napr. v stíhacích lietadlách Ki-61 Hien) a v Taliansku firmou Alfa Romeo ako R.A.1000 R.C.41-I Monsone pre lietadlá Macchi MC.202 Folgore.
Varianty

- DB 601A-1
- do 809 kW na úrovni morskej hladiny pri 2 400 ot/min, do 750 kW pri 2 400 ot/min a výškou 4,5 km, palivo B4
- DB 601Aa
- do 865 kW na úrovni morskej hladiny pri 2 500 ot/min, do 809 kW pri 2 400 ot/min a výškou 3,7 km, palivo B4
- DB 601B-1/Ba
- rovnaký ako DB 601A-1/Aa, ale pre lietadlo Messerschmitt Bf 110 alebo bombardéry (odlišný pomer otáčok vrtuľa/motor, 1:1,88 miesto 1:1,55)

- DB 601N
- do 864 kW na úrovni morskej hladiny pri 2 600 ot/min vo výške 4,9 km, palivo C3
- do 934 kW pri 2 600 ot/min vo výške 2,1 km
- DB 601P
- rovnaký ako DB 601N, ale pre lietadlo Messerschmitt Bf 110 alebo bombardéry (odlišný pomer otáčok vrtuľa/motor, 1:1,88 miesto 1:1,55)
- DB 601E
- do 993 kW na úrovni morskej hladiny pri 2 700 ot/min, do 970 kW pri 2 700 ot/min vo výške 4,8 km, palivo B4
- do 1 066 kW pri 2 700 ot/min vo výške 2,1 km
- DB 601F/G
- rovnaký ako DB 601E, ale pre lietadlá Messerschmitt Bf 110, Messerschmitt Me 210 alebo bombardéry (odlišný pomer otáčok vrtuľa/motor, 1:1,875 (601F), 1:2,06 (601G) miesto 1:1,685)
- DB 606
- dva motory DB 601F alebo G spojené na pohon jedného vrtuľového hriadeľa; používali sa v prvých lietadlách Heinkel He 177, výkon: 1 985 kW na úrovni morskej hladiny
Špecifikácie (DB 601Aa)
Technické údaje
- Typ: kvapalinou chladený, preplňovaný, piestový, invertný, lietadlový dvanásťvalec do V (60°)
- Vŕtanie valca: 150 mm
- Zdvih piesta: 160 mm
- Objem valcov: 33,9 l
- Dĺžka: 1 722 mm
- Suchá hmotnosť: 590 kg
Súčasti
- Ventilový rozvod: dva sacie ventily a dva sodíkom chladené výfukové ventily na jeden valec, rozvod OHC.
- Kompresor: jednostupňový, jednorýchlostný odstredivý kompresor, poháňaný cez ozubené kolesá
- Palivová sústava: vstrekovanie
- Mazacia sústava: suchá kľuková skriňa s jedným tlakovým a dvoma odsávacími čerpadlami
- Chladiaca sústava: chladenie kvapalinou
Výkony
- Výkon:
- 865 kW pri 2 500 ot/min (vzletový výkon)
- 735 kW pri 2 400 ot/min (nepretržitý výkon)
- Merný výkon: 25,5 kW/l
- Kompresný pomer: 6,9:1
- Merná spotreba paliva: 0,27 kg/(kW·h)
- Pomer výkon/hmotnosť: 1,44 kW/kg
Iné projekty
Commons ponúka multimediálne súbory na tému Daimler-Benz DB 601
Externé odkazy
- Séria DB 600
- Kurfürst - Resource on Messerschmitt Bf 109 performance. Contains wartime performance trials, and other Bf 109 related documentation.
Zdroj
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Daimler-Benz DB 601 na českej Wikipédii.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk