ENAER T-35 Pillán - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

ENAER T-35 Pillán
 ...
ENAER T-35 Pillán

španielska verzia lietadla T-35, vyrábaná v licencii firmou CASA
Typcvičné lietadlo
VýrobcaENAER
Prvý let6. marec 1981
Zavedený31. júla 1985
Charakterv službe
Hlavný používateľVzdušné sily Čile
Španielske vzdušné sily
Výroba1984 – 1991
Vyrobených154
VariantyCASA E.26 Tamiz

ENAER T-35 Pillán (špa. Pillán – diabol) je dvojmiestne cvičné lietadlo čilskej výroby.

Vznik a vývoj

Po tom, čo firma ENAER (Empresa Nacional de Aeronautica de Chile) ukončila sériovú licenčnú výrobu 27 lietadiel Piper PA-28 Dakota pre vzdušné sily Čile a miestne aerokluby, bolo rozhodnuté, že vzdušné sily potrebujú cvičné lietadlo, vhodné ná výcvik leteckej akrobacie. Požiadavky zneli, aby nové lietadlo bolo založené na stroji Piper Arrow, ale s novou strednou časťou trupu a novými krídlami. Nový stroj mal poháňať motor Lycoming, s výkonom 300 hp. Vzniknutý stroj nazvaný "Pillán" bol najprv vyrobený firmou Piper, v počte 2 ks, po čom nasledovali prvé 3 stroje vyrobené firmou ENAER. Jeho úlohou je základný a pokročilý výcvik a výcvik letu podľa prístrojov. Od roku 1985 začal dodávať prvé stroje vzdušným silám Čile, ktoré postupne dostalo 60 ks T-35A určených na základný výcvik a 20 ks T-35B určených na výcvik letu podľa prístrojov. Firma CASA zakúpila licenciu a vyrobila 41 ks T-35C, pod označením E.26 Tamiz.

Verzie

  • T-35A: určený na základný výcvik.
  • T-35B: určený na výcvik letu podľa prístrojov
  • T-35C: je verzia vyrábaná španielskou firmou CASA. Je zhodná s verziou T-35A.
  • T-35D: verzia používaná Panamou a Paraguajom.
  • T-35TX Aucan: prototyp poháňaný turbovrtuľovým motorom Allison 250-B17D s výkonom 313 kW. Po prvýkrát vzlietol v roku 1986. ENAER sa ním snažil uplatniť na trhu s turbovrtuľovými lietadlami a preto o 3 roky neskôr poveril firmu Soloy corporation, aby vyvinula konverznú sadu pre T-35.
  • T-35DT Turbo Pillán: sériová podoba modelu T-35TX, ktorý vzlietol po prvýkrát v roku 1991. Na trhu sa však neuplatnil.

Používatelia

Čile

Dominikánska republika

Ekvádor

  • Ekvádorské námorníctvo

Salvádor

Guatemala

Panama

Paraguaj

Španielsko

Technické špecifikácie (ENAER T-35A Pillán)

  • Posádka: 2
  • Dĺžka: 8 m (26 ft 3 in)
  • Rozpätie: 8,84 m (52 ft 5¼ in)
  • Výška: 2,64 m (26 ft 3 in)
  • Plocha: 13,64 m² (146,8 ft²)
  • Prázdna váha: 883 kg (1 836 lb)
  • Vzletová hmotnosť: 1 315 kg (2 900 lb)
  • Pohonná jednotka: 1× Textron Lycoming IO-540-K1K5 s výkonom 300 hp (224 kW)

Výkony

  • Maximálna rýchlosť: 446 km/h (166 mph)
  • Dolet: 1 093 km (679 mi)
  • Dostup: 5 820 m (19 100 ft)
  • Rýchlosť stúpania: 7,75 m/s (1 525 ft/min)

Bibliografia

  • March, Peter R.,Directory of military aircraft of the world, Cassel&Co, ISBN 1-85409-527-7

Iné projekty

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o ENAER_T-35_Pillán





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk