Ford Escort - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Ford Escort
Ford Escort
Ford Escort.JPG
Výrobca Ford Motor Company
Produkcia 1968-2002
Krajina pôvodu Halewood Body & Assembly, Anglicko
(RS2000 vyrábaný v Nemecku)
Predchodca Ford Anglia
Nasledovník Ford Focus
Trieda Nižšia stredná trieda
Typ karosérie 2-dverový sedan (1968–1980, 1990–1992 - Brazília)
4-dverový sedan (1969–1980, 1993–2000)
3-dverový hatchback (1980–2000)
5-dverový hatchback (1980–2000)
3-dverové kombi (1968–1990)
5-dverové kombi (1983–2000)
2-dverový kabriolet (1983–2000)
2-dverový panel van (1968–2000)
Motor(y) 0,9 L, 1,1 L, 1,3 L, 1,6 L Ford Kent (Mark I, Mark II)
1,6 L Lotus-Ford Twin Cam (Mark I)
1,6 L, 1,8 L Cosworth BDA (Mark I, Mark II)
1,6 L, 2,0 L Pinto (Mark I, Mark II)
1,1 L, 1,3 L, 1,4 L, 1,6 L Ford CVH (Mark III, Mark IV)
1,1 L, 1,3 L Ford Valencia (Mark III & Mark IV)
1,6 L, 1,8 L Ford Zetec (Mark IV)
2,0 L Ford I4 (Mark V, Mark Va & Mark VI)

Ford Escort je osobný automobil nižšej strednej triedy, ktorý v rokoch 1968 až 2000 vyrábala európska divízia automobilky Ford Motor Company. Medzi rokmi 1968 – 2000 bolo vyrábaných 7. generácií vo verziách troj- a päťdverový hatchback, sedan, kombi a kabriolet. Escort vo verzii RS dosiahol výrazné športové úspechy v rally. Hlavnými konkurentmi modelu na európskom trhu boli automobily Volkswagen Golf, Opel Astra a Renault Mégane/19.

Escort Mark I (1968-1974)

Escort Mark I
Ford 27-DX-84.JPG
Produkcia Január 1968–November 1974
Krajina pôvodu Halewood Body & Assembly, Anglicko
Saarlouis, Nemecko
Nazaret, Izrael
Homebush, Austrália
Nový Zéland
Taiwan (Ford Lio Ho, CKD)[1]
Genk, Belgicko[2]
Typ karosérie 2-dverový sedan
4-dverový sedan
3-dverové kombi
2-dverový panel van
Motor(y) 939 cm³ Crossflow OHV R4
1098 cm³ Crossflow OHV R4
1298 cm³ Crossflow OHV R4
1558 cm³ Lotus Twin Cam R4
1994 cm³ Pinto TL20H OHC R4
Rázvor 2400 mm
Dĺžka 4045 mm (sedan)
4084 mm (kombi)
Šírka 1570 mm
Výška 1486 mm
Hmotnosť 767 kg

Prvá generácia Escortu s označením Mark I bola uvedená v Spojenom kráľovstve koncom roku 1967 a svoj debut mala na Bruselskom autosalóne v januári 1968.[3] Escort nahradil úspešný model Anglia. Výroba Escortu sa začala vo výrobnom závode v Halewoode v Anglicku počas záverečných mesiacov roku 1967 a pre krajiny s ľavostranným riadením počas jesene 1968 vo výrobnom závode Fordu v belgickom meste Genk.[4] Pôvodne boli európske modely rozdielne od britských a to pružením a prevodom riadenia, ktoré boli rozdielne nakonfigurované a brzdy boli vybavené dvojitými hydraulickými okruhmi; tiež kolesá, ktorými boli vybavené európske modely mali širšie lemy.[5] Na začiatku roku 1970 bola výroba európskych modelov premiestnená do závodu pri meste Saarlouis v Západnom Nemecku. V roku 1971 sa objavila verzia Escort Mexico, ktorá bola nazvaná po víťazstve Escortu s fínskou legendou Hannu Mikkolom za volantom v pretekoch London to Mexico Rally, ktoré sa konali v roku 1970. V roku 1974 sa objavila športová verzia RS2000.

Technické údaje

Verzia Motor: Systém vstrekovania: Vŕtanie × zdvih: Kompresný pomer: Max. výkon: Max. krútiaci moment 0-100 km/h: V-max:
Benzínové motory:
940[6] R4 0,9 l (940 cm³), OHV karburátor 81,00 mm × 45,60 mm 9,5:1 45 koní (33 kW) pri 5600 ot/min 67 Nm pri 3200 ot/min b/d 125 km/h
1100[7] R4 1,1 l (1098 cm³), OHV karburátor 81,00 mm × 53,30 mm 9,0:1 56 koní (41 kW) pri 6000 ot/min 81 Nm pri 3000 ot/min b/d 132 km/h
1300[8] R4 1,3 l (1298 cm³), OHV karburátor 81,00 mm × 63,00 mm 8,0:1 58 koní (42,5 kW) pri 5000 ot/min 98 Nm pri 2500 ot/min b/d b/d
1300 GT[9] R4 1,3 l (1298 cm³), OHV karburátor 81,00 mm × 63,00 mm 9,2:1 76 koní (56 kW) pri 6000 ot/min 101 Nm pri 4300 ot/min b/d 153 km/h
1300 Sport[10] R4 1,3 l (1298 cm³), OHV karburátor 81,00 mm × 63,00 mm 9,2:1 83 koní (61 kW) pri 6500 ot/min 102 Nm pri 4000 ot/min b/d 158 km/h
1600 Mexico[11] R4 1,6 l (1599 cm³), OHV karburátor 81,00 mm × 77,60 mm 9,0:1 99 koní (73 kW) pri 6000 ot/min 125 Nm pri 4000 ot/min 10,5 s 161 km/h
1600 Twin Cam[12] R4 1,6 l (1558 cm³), DOHC karburátor 83,00 mm × 73,00 mm 9,5:1 112 koní (82 kW) pri 6000 ot/min 145 Nm pri 4500 ot/min 9,9 s 182 km/h
RS1600[13] R4 1,6 l (1599 cm³), DOHC dva karburátory 81,00 mm × 77,60 mm 10,0:1 122 koní (82 kW) pri 6500 ot/min 152 Nm pri 4000 ot/min 8,9 s 182 km/h
RS2000[14] R4 2,0 l (1993 cm³), SOHC karburátor 90,80 mm × 77,00 mm 9,8:1 101 koní (75 kW) pri 5700 ot/min 146 Nm pri 3750 ot/min 9,0 s 177 km/h
Ford Escort RS1600

Escort Mark II (1975-1980)

Escort Mark II
FordEscortRS2000.jpg
Krajina pôvodu Halewood Body & Assembly, Anglicko
Saarlouis, Nemecko
Cork, Írsko
Homebush, Austrália
Wiri, Nový Zéland
Typ karosérie 2-dverový sedan
4-dverový sedan
3-dverové kombi
2-dverový panel van
Motor(y) 1,1 L OHV "Motor Ford Kent" R4
1,3 L OHV "Kent" R4
1,6 L OHV "Kent" R4
1,6 L OHC "Pinto" R4 (RS Mexico - iba v UK)
1,8 L DOHC "Cosworth BDA" R4 (RS1800)
2,0 L OHC "Pinto" R4 (RS2000 a Austrália)
Rázvor 2400 mm
Dĺžka 3975 mm (sedan)[15]
4140 mm (kombi)
Šírka 1570 mm
Výška 1414 mm
Hmotnosť Pribl. 880 kg

Druhá generácia hranatého tvaru sa objavila v januári 1975. Prvé výrobné modely zišli z výrobnej linky dňa 2. decembra 1974.

Oproti prvej generácii Escortu (ktorá bola vyvíjaná v Ford of Britain), druhá generácia vyvíjaná spoločne so Spojeným kráľovstvom a Ford of Germany. Motory ostali rovnaké ako v prvej generácii až na 1,8-litrový štvorvalec vo verzii RS1800. Verzia RS2000 bola rozpoznateľná hlavne prednou maskou so štyrmi kruhovými svetlometmi.

Technické údaje

Verzia Motor: Systém vstrekovania: Vŕtanie × zdvih: Kompresný pomer: Max. výkon: Max. krútiaci moment 0-100 km/h: V-max:
Benzínové motory:
1100 Popular[16] R4 1,1 l (1098 cm³), OHV karburátor 81,00 mm × 53,30 mm 9,0:1 42 koní (31 kW) pri 5300 ot/min 70 Nm pri 3000 ot/min b/d 126 km/h
1600 Sport[17] R4 1,6 l (1598 cm³), OHV karburátor 81,00 mm × 77,60 mm 9,0:1 85 koní (63 kW) pri 5500 ot/min 125 Nm pri 3500 ot/min b/d b/d
RS Mexico[18] R4 1,6 l (1595 cm³), SOHC karburátor 87,70 mm × 66,00 mm 9,2:1 96 koní (71 kW) pri 5750 ot/min 125 Nm pri 4000 ot/min b/d b/d
RS1800[19] R4 1,8 l (1845 cm³), DOHC karburátor 86,80 mm × 76,20 mm b/d 117 koní (86 kW) pri 6000 ot/min 163 Nm pri 4000 ot/min 9,0 s 179 km/h
RS2000[20] R4 2,0 l (1993 cm³), SOHC karburátor 90,80 mm × 77,00 mm 9,2:1 112 koní (82 kW) pri 5500 ot/min 160 Nm pri 4000 ot/min b/d b/d
Ford Escort RS1800

Escort Mark III (1980-1986)

Escort Mark III
Ford Escort MKIII XR3i front 20090115.jpg
Výrobca Ford
Produkcia 1980-1986
Krajina pôvodu Halewood Body & Assembly, Anglicko
Almussafes, Valencia, Španielsko[21]
Saarlouis, Nemecko[22]
Trieda Nižšia stredná trieda
Typ karosérie 3-dverový hatchback
5-dverový hatchback
3-dverové kombi
5-dverové kombi
2-dverový kabriolet
3-dverový panel van
Platforma Platforma Ford CE14
Motor(y) 1117 cm³ OHV "Valencia" R4
1087 cm³ OHC "CVH" R4
1296 cm³ OHC "CVH" R4
1596 cm³ OHC "CVH" R4
Prevodovka(y) Ford BC4 4-rýchlostná manuálna
Ford BC5 5-rýchlostná manuálna
Ford ATX 3-rýhlostná automatická
Dizajnér Uwe Bahnsen, Patrick Le Quément

Pod kódovým označením "Erika" bol Escort tretej generácie uvedený v septembri 1980.

Na rozdiel od Escortu Mark II, ktorý bol v podstate upravenou platformou z roku 1968, Mark III mal kompletne prerobený dizajn, a bol koncipovaný ako špičkové a hospodárne vozidlo, ktoré mohlo konkurovať Volkswagenu Golf. Mark III bol radikálne odlišný od dvoch predchádzajúcich modelov, pričom najväčšími zmenami boli predný náhon a karoséria typu hatchback. Pohonnými jednotkami sa stali motory s objemami 1,1 l, 1,3 l a 1,6D. V roku 1981 sa objavila verzia XR3 s motorom 1,6 l s výkonom 96 koní. V septembri 1983 bola uvedená verzia 2-dverový kabriolet a sedan s názvom Orion. Vo verzii XR3i bolo použité vstrekovanie paliva a výkon sa zvýšil na 105 koní. Konečná výkonová úprava prišla vo forme prepĺňanej verzie RS Turbo v roku 1984.

Technické údaje

Verzia Motor: Systém vstrekovania: Vŕtanie × zdvih: Kompresný pomer: Max. výkon: Max. krútiaci moment 0-100 km/h: V-max:
Benzínové motory:
1,1[23] R4 1,1 l (1117 cm³), OHV karburátor 74,00 mm × 65,00 mm 9,5:1 51 koní (37 kW) pri 5000 ot/min 84 Nm pri 2700 ot/min 15,2 s 144 km/h
1,3[24] R4 1,3 l (1297 cm³), OHV karburátor 80,00 mm × 64,50 mm 9,5:1 70 koní (51,5 kW) pri 6000 ot/min 100 Nm pri 3500 ot/min 11,9 s 157 km/h
1,6[25] R4 1,6 l (1597 cm³), OHV karburátor 80,00 mm × 79,50 mm 9,5:1 80 koní (59 kW) pri 5800 ot/min 125 Nm pri 3000 ot/min Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Ford Escort





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk