Iliušin Il-96 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Iliušin Il-96
Il-96

Iliušin Il-96-300 Aeroflotu pristáva na moskovskom letisku Šeremetievo
Typširokotrupé prúdové dopravné lietadlo
VýrobcaVoronežská akciová spoločnosť pre stavbu lietadiel
Prvý let28. septembra 1988
Zavedený29. decembra 1992 (Aeroflot)
Hlavný používateľAeroflot
Cubana
Rossija
Výroba1992 – dodnes
Vyrobených30

Iliušin Il-96 je širokotrupé prúdové dopravné lietadlo s dlhým doletom vyvinuté v Sovietskom zväze na konci 80. rokov 20. storočia. Vzniklo vývojom z typu Iliušin Il-86, ktorý nesplnil očakávané technické a prevádzkové parametre, ktoré sa týkali najmä doletu a počtu cestujúcich. Prvý prototyp Il-96 vzlietol 28. septembra 1988 a prvý stroj bol zavedený do služby v roku 1992. Medzitým však pokračoval od roku 1990 ďalší vývoj, na ktorého závere bol typ Il-96M, ktorý bol osadený americkými motormi Pratt & Whitney PW2337 a avionikou americkej firmy Collins. Pilotná kabína stroja je vybavená šiestimi multifunkčnými displejmi, lietadlo má elektroimpulzívne riadenie (fly-by-wire), motory spĺňajú hlukové predpisy Stage III ICAO. Interiér lietadla a jeho vybavenie je na vysokej úrovni. Vďaka používaniu amerických motorov došlo k výraznej úspore paliva. Firma Iľjušin pripravuje verziu s modernými ruskými motormi a ruskou avionikou.

Verzie lietadla

  • Il-96-300 - základná verzia s ruskými motormi PS-90A
  • Il-96-300P - verzia pre prepravu ruského prezidenta
  • Il-96M - verzia pre štandardnú prepravu 350 cestujúcich, môže pojať až 436 pasažierov. Došlo k predĺženiu trupu. Prototyp tejto verzie vzlietol 6. apríla 1993
  • Il-96T - nákladná verzia pre prepravu 92 ton nákladu. Prototyp prvýkrát vzlietol 16. mája 1997
  • Il-96-400 - rozpracovaná verzia s ruskými motormi a ruskou avionikou

Technické údaje

IL-96-300

Iľjušin Il-96-300 spoločnosti Cubana na letisku v Madride
  • Posádka: 3
  • Pasažieri: 235-300
  • Motor: 4x Solovjev PS-90A, každý s ťahom 160 kN
  • Rozpätie: 60,11 m
  • Dĺžka: 55,35 m
  • Výška: 17,55 m
  • Plocha krídel: 391,6 m²
  • Hmotnosť (prázdny): 121 500 kg
  • Hmotnosť (vzletová): 250 000 kg
  • Cestovná rýchlosť: 850 km/h - 870 km/h
  • Dostup: 13 100 m
  • Dolet: 10 000 km (so záťažou 30 ton) - 12 000 km (so záťažou 15 ton)
    • Dolet s maximálnym záťažením: 9 000 km

IL-96M

  • Posádka: 2
  • Pasažieri: 250-375
  • Motor: 4x Pratt & Whitney PW2337, každý s ťahom 164,6 kN
  • Rozpätie: 60,11 m
  • Dĺžka: 64,70 m
  • Výška: 15,72 m
  • Plocha krídel: 391,6 m²
  • Hmotnosť (prázdny): 132 400 kg
  • Hmotnosť (vzletová): 270 000 kg
  • Cestovná rýchlosť: 850 km/h - 870 km/h
  • Dostup: 13 100 m
  • Dolet: 11 482 km (so záťažou 30 ton)

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Iljušin Il-96 na českej Wikipédii (číslo revízie nebolo určené).

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Iliušin Il-96





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk