A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
InterPanter Elektrická jednotka radu 660 | |
![]() Jednotka 660 101-7 v Kutnej Hore počas skúšobnej jazdy | |
Prevádzkové parametre | |
---|---|
Maximálna rýchlosť | 160 km/h |
Trvalý výkon | 6 x 340 kW = 2040 kW |
Napájacie sústavy | 3kV DC, 25kV 50Hz AC |
Usporiadanie pojazdu | 3-vozová B'o 2' + B'o 2' + 2'B'o 4-vozová B'o 2' + B'o 2' + 2'2' + 2'B'o |
Rozchod | 1 435 mm |
Dĺžka cez nárazníky | 3-vozová 79 700 mm 4-vozová 106 200 mm |
Šírka | 2 820 |
Výška | 4 260 |
Cestujúci a služby | |
Miest na sedenie | 3-vozová – 247 4-vozová – 343 |
Celkový počet cestujúcich | 3-vozová – 459 4-vozová – 628 |
Výrobné údaje | |
Výrobca | Škoda Vagonka |
Počet vyrobených kusov | 25 |
InterPanter (Elektrická jednotka radu 660) je elektrická jednotka od výrobcu Škoda Transportation, určená na regionálnu dopravu. Má viacero dĺžkových variantov, pričom na Slovensku premáva iba troj- a štvor-vozový variant.
Tieto elektrické jednotky sú konštrukčne odvodené od staršieho predchodcu RegioPanter a sú určené na dlhšie vnútroštátne trate. Dvojsystémová výzbroj umožňuje jazdu na tratiach s napätím 3 kV DC aj 25 kV 50 Hz AC. Interiér bol upravený tak, aby cestujúci mali väčší komfort počas časovo náročnejšej jazdy. Stále však ide o regionálnu dopravu.
Konštrukcia
Vozidlá majú veľkopriestorové spracovanie interiéru. Karoséria jednotky je z veľkoplošných hliníkových profilov, riadiace vozne sú vybavené oceľovým kabínovým modulom, ktorý má zaisťovať odolnosť voči nárazom podľa všetkých scenárov EN 15227. Riadiaci systém umožňuje z jedného stanovišťa ovládať 4 jednotky. Takisto je tu aj možnosť rekuperácie brzdnej energie.
Náklady a prevádzkovatelia
Spomínanú jednotku RegioPanter je možné vídať pod logom ČD už od roku 2015. V 2019 objednala ZSSK 25 ks týchto jednotiek v hodnote približne 160 miliónov eur, čím sa stala najdrahšou od vzniku spoločnosti v roku 2005.[1]
Výbava
Tieto plne nízkopodlažné jednotky ponúkajú napríklad klimatizovaný interiér, zásuvky 230 V, WC pre imobilných, širšie nástupné dvere 1500 mm a internet. Takisto budú mať typický červeno-biely exteriér a v interiéri bude inštalované nové vyhotovenie od ZSSK vo forme čierno-oranžových poťahov na sedačkách.[1]
Uvedenie do prevádzky
Na slovenských tratiach používa ZSSK tieto jednotky od roku 2020. Nasadzované sú na trate: Žilina – Trenčín, Horní Lideč – Púchov, Žilina – Čadca – Zwardoń a Žilina – Liptovský Mikuláš[1], kde nahradili staršie vozne Bdt, B, Bee60, Bdtmee a lokomotívy radu 162, 361, 362, 363, prípadne 240.[2]
Externé odkazy
Referencie
- ↑ a b c Nové vlaky pre Žilinský kraj už ich výrobca testuje na skúšobnej trati v Čechách . Bratislava: Železničná spoločnosť Slovensko, . Dostupné online.
- ↑ vagonweb.cz
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk