A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Mazda RX-7 | |
---|---|
Výrobca | Mazda Motor |
Produkcia | 1978-2002 811 634 vyrobených[1] |
Krajina pôvodu | Hirošima, Japonsko |
Predchodca | Mazda RX-3 |
Nasledovník | Mazda RX-8 |
Trieda | Športový automobil |
Typ karosérie | 2-dverové kupé |
Usporiadanie | Motor za prednou nápravou, zadný náhon |
Pozri aj | Mazda MX-5 |
Mazda RX-7 je športový automobil, ktorý v rokoch 1978 až 2002 vyrábala japonská automobilka Mazda. Pôvodná Mazda RX-7 bola vybavená dvojrotorovým Wankelovým motorom s objemom 1146 cm³ a športovým usporiadaním s motorom za prednou nápravou a zadným náhonom. RX-7 bola priamym nástupcom modelu RX-3 (obe boli v Japonsku predávané ako Savanna) a následne nahradila všetky ostatné Mazdy s rotačným motorom okrem modelu Cosmo.
RX-7 sa päťkrát dostala do zoznamu 10Best časopisu Car and Driver. Celkovo sa vyrobilo 811 634 kusov.[2]
Prvá generácia (SA/FB)
SA/FB | |
---|---|
![]() | |
Produkcia | 1979–1985 471 018 vyrobených[1] |
Motor(y) | 1,1 L 75 kW/102 koní 12A 1,3 L 101 kW/137 koní 13B RE-EGI |
Prevodovka(y) | 3-rýchlostná automatická 4-rýchlostná automatická 5-rýchlostná manuálna 4-rýchlostná manuálna |
Hmotnosť | 1000-1100 kg |
Series 1 (1978-1980) je zvyčajne označovaná ako "SA22C" z prvých abecedno-číslicového kódu VIN. Táto séria RX-7 mala nelakované oceľové nárazníky. V roku 1980 Mazda vyrobila 2500 špeciálnych severoamerických modelov, známych ako LS (Leather Sport).
Series 2 (1981-1983) mala integrované plastom pokryté nárazníky, široké čierne gumené lišty na bokoch karosérie a upravené motorové komponenty. Výbava GSL poskytovala voliteľné kotúčové brzdy na všetkých kolesách, pričom s prednými ventilovanými kotúčmi a zadný samosvorný diferenciál (LSD).
Series 3 (1984-1985) mala upravenú prednú spodnú čelnú plochu. GSL-SE mala motor 13B RE-EGI so vstrekovaním paliva, ktorý vyvíjal výkon 101 kW/137 koní a krútiaci moment 183 Nm. Podľa Mazda, jej rotačný motor dovoľoval RX-7 GLS zrýchliť z 0 na 80 km/h za 6,3 sekundy.
Možnosti a modely boli rôzne v každej krajine. Rozmer sporiadania a interiérovej úpravy v Series 3 bol zmenený len v severoamerických verziách. Dodatočne, Severná Amerika bol jediný trh, ktorý ponúkal prvú generáciu RX-7 s motorom 13B s vstrekovaním paliva, a to model GSL-SE. Prepĺňaný motor 12A (bez medzichladiča) bol dostupný v najposlednejších modeloch Series 3 v Janonsku.
Predajnosť bola dobrá, s celkovým počtom 474 565 vyrobených modelov prvej generácie; samotných 377 878 sa predalo v USA. V roku 2001 časopis Sports Car International zaradil prvú generáciu RX-7 na 7. miesto vo svojom zozname Top Sports Car of the 1970s.
Druhá generácia (FC)
FC | |
---|---|
![]() | |
Iné názvy | Mazda Savanna |
Produkcia | S4 (1986 - 1988) – S5 (1989 - 1991) 272 027 vyrobených[1] |
Motor(y) | 1,3 L (108 kW/147 koní) S4 atmosférický 13B 1,3 L (135 kW/183 koní) S4 Prepĺňaný 13B 1,3 L (119 kW/162 koní) S5 Atmosférický 13B 1,3 L (147 kW/200 koní) S5 Prepĺňaný 13B |
Rázvor | 2431 mm |
Dĺžka | 1986-88: 4290 mm 1989–1991: 4315 mm |
Šírka | 1689 mm |
Výška | 1265 mm |
Hmotnosť | 1191-1393 kg |
Series 4 (1986-1988) bola dostupná s atmosférickým motorom 13B-VDEI so vstrekovaním paliva a výkonom 108 kW/147 koní. Voliteľný prepĺňaný model (1987-1988), známy ako Turbo II na americkom trhu poskytoval výkon 135 kW/183 koní. Series 5 (1989-1992) mala upravený dizajn a lepší motorový manažment, rovnako ako ľahšie rotory a vyšší kompresný pomer, 9,7:1 pre atmosférický motor a 9,0:1 pre prepĺňaný motor. Atmosférický model Series 5 FC poskytoval výkon 119 kW/162 koní, kým Series 5 Turbo mal výkon 147 kW/200 koní.
Tretia generácia (FD)
FD | |
---|---|
![]() | |
Iné názvy | Ẽfini RX-7 |
Produkcia | 1992–2002 68 589 vyrobených[1] |
Motor(y) | 1,3 L (188 kW/255 koní) 13B-REW 1,3 L (195 kW/265 koní) 13B-REW 1,3 L (206 kW/280 koní) 13B-REW |
Prevodovka(y) | 4-rýchlostná automatická 5-rýchlostná manuálna |
Rázvor | 2426 mm |
Dĺžka | 4280 mm |
Šírka | 1750 mm |
Výška | 1229 mm |
Hmotnosť | 1282 kg |
Tretia generácia RX-7, FD (s FD3S pre JDM a JM1FD pre USA VIN) mala upravený dizajn karosérie. 13B-REW bol prvým, masovo vyrábaným sekvenčným twin-turbo systémom, ktorý sa exportoval mimo Japonska, ktorý navyšoval výkon na hodnotu 188 kW/255 koní v roku 1993 a 206 kW/280 koní počas ukončenia výroby v roku 2002.
FD RX-7 sa v roku 1993 stala Import Car of the Year časopisu Motor Trend
Referencie
- ↑ a b c d LONG, Brian. RX-7. Dorchester : Veloce Publishing, 2004. ISBN 1-904788-03-3. S. 206.
- ↑ LONG, Brian. RX-7. Dorchester : Veloce Publishing, 2004. ISBN 1-904788-03-3.
Iné projekty
Commons ponúka multimediálne súbory na tému Mazda RX-7
Externé odkazy
Zdroj
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Mazda RX-7 na anglickej Wikipédii.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk