A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Tento článok alebo jeho časť si vyžaduje úpravu, aby zodpovedal vyššiemu štandardu kvality. Prosím, pozrite si stránky pomocníka, odporúčanie pre encyklopedický štýl a článok vhodne upravte. |
SOR EBN 10,5 | |
---|---|
![]() Ostravský SOR EBN 10,5 požičaný v Prahe
| |
Druh | EBN 10,5 |
Výrobca | SOR |
Vyrábaný v rokoch | od 2010 (prototyp) |
Technické údaje | |
Dĺžka | 10 370 mm |
Šírka | 2 525 mm |
Výška | 2 800 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 10 100 kg |
Kapacita cestujúcich (sedenie:státie) | 19:66 |
Napájanie jednotky | |
Motory | |
Motor | TAM 1052C6B |
Výkon | 120 kW |
Prevodovky | |
Prevodovka | |
Druh |
|
Počet prevodových stupňov |
SOR EBN 10,5 je elektrobus českého výrobcu SOR Libchavy, vyrábaný od roku 2010. Jeho vývoj sa začal na prelome rokov 2008 a 2009, dodávateľ elektrických zariadení je spoločnosť Cegelec, ktorá ďalej používa aj subdodávateľov.
Dodávky
Súčasný štát | Mesto | Článok | Roky dodávok | Počet vozov | Evidenčné čísla pri dodaní | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Ostrava | článok | 2010–2011 | 4 | 5001–5004 | |
Arriva Morava | – | 2014–2017 | 2 | – | ||
![]() |
– | – | 2013 | 1 | – | Prevádzkovaný u KVG Kassel (2013–2016) a následne u RegioInfra Gesellschaft (od 2016) |
![]() |
Košice | článok | 2014 | 5 | 6801–6805 |
Konštrukcia
Elektrobus vychádza z mestského autobusu SOR BN 12, z ktorého prevzal podvozok skrátený o približne 1,5 m zadného previsu.[1] Vozidlo má dve nápravy a tri dvere, jeho dĺžka je 10 370 mm a šírka 2 525 mm. Batérie voza (celkom 180 lithium-iontových článkov o celkovej kapacite 300 Ah) vydržia až 110 až 180 kilometrov jazdy a dobíjajú sa zo siete pri napätí 400 voltov. Akumulátor voza je možné dobiť plným cyklom za 8 hodín, alebo skráteným tzv. „rýchlonabíjaním“ za 4 hodiny. Donabitie voza môže trvať aj kratšiu dobu a je možné ju vykonať aj v obratiskách.[2]
Pohonná jednotka je tvorená elektromotorom TAM 1052C6B od firmy Pragoimex s výkonom 120 kW chladený kvapalinou. Rovnaký výkon aj typ chladenia má trakčný menič 3× 400 V AC.[3]
Galéria
Referencie
- ↑ HINČICA, Libor. Elektrobus SOR EBN 10,5. Československý dopravák, 2010, roč. IX., čís. 3, s. 51–58.
- ↑ POTĚŠIL, Tomáš. Elektrobus SOR EBN 10,5 – ohlédnutí za jeho ročním provozem. Městská doprava, 2011, čís. 4, s. 24–31.
- ↑ CHUDÝ, Jindřich. Elektrobus SOR EBN 10,5. Městská doprava, 2010, čís. 3, s. 10–11.
- Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku SOR EBN 10,5 na českej Wikipédii.
Iné projekty
Commons ponúka multimediálne súbory na tému SOR EBN 10,5
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk