A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Tomuto článku alebo sekcii chýbajú odkazy na spoľahlivé zdroje, môže preto obsahovať informácie, ktoré je potrebné ešte overiť. Pomôžte Wikipédii a doplňte do článku citácie, odkazy na spoľahlivé zdroje. |
Priecestné zabezpečovacie zariadenie je zariadenie na železničnom priecestí, ktoré informuje užívateľa pozemnej komunikácie o stave železničnej prevádzky na priecestí[1], najmä varuje účastníkov cestnej prevádzky jednoznačne, zreteľne a včas, že sa k železničnému priecestiu blíži dráhové vozidlo.
Priecestia so zabezpečovacím zariadením (zabezpečené priecestia) môžu byť zabezpečené:
- mechanickým priecestným zabezpečovacím zariadením
- svetelným priecestným zabezpečovacím zariadením
Mechanické zariadenia
Mechanické priecestné zabezpečovacie zariadenie (PZM) dáva základnú výstrahu sklopenou polohou brvien závor (mechanická výstraha). Delíme ich:
- podľa spôsobu obsluhy:
- na diaľku: nad 60 m od miesta obsluhy, prípadne zlé rozhľadové pomery
- na mieste: do 60 m od miesta obsluhy
- kombinované
- podľa schopnosti dávať lokomotívnej čate informáciu o svojom stave:
- so schopnosťou (priecestník-návestidlo)
- bez schopnosti
- podľa schopnosti dávať svetelnú výstrahu:
- so svetelnou výstrahou
- bez svetelnej výstrahy
Svetelné zariadenia
Svetelné priecestné zabezpečovacie zariadenie (PZS) dáva základnú výstrahu svetlým signálom (svetelná výstraha). Delíme ich:
- podľa stupňa zabezpečenia:
- bez závislosti – PZS 1.kategórie
- so zjednodušenými závislosťami – PZS 1.kategórie
- s úplnými závislosťami – PZS 2.kategórie
- s aktívnou signalizáciu – PZS 3.kategórie [2]
- podľa vybavenia mechanickou výstrahou
- bez závor
- so závorami
- s polovičnými závorami
- S celými závorami
Základné pojmy
Predzváňacia doba – tz – doba od začiatku dávania výstrahy po začiatok sklápania závor.
Najkratšia približovacia doba – tp – doba, za ktorú najdlhšie a najpomalšie vozidlo opustí priecestie. (Najdlhšie – 22 m, Najpomalšie – 5 km/h)
Približovacia doba – tpu – doba, za ktorú železničné vozidlo prejde približovací úsek.
Anulácia – doba, počas ktorej sa vlak nachádza vo vzďalovacom úseku.
Referencie
- ↑ Železnice Slovenskej republiky: Ž1 Pravidlá železničnej prevádzky. Účinnosť od 1. 12. 2005. 27. 3. 2010 dostupné online
- ↑ http://www.zsr.sk/buxus/docs//Marketing/TTP/PopisTabuliek2014.pdf Železnice Slovenskej republiky, Popis tabuliek TTP
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk