A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Tento článok alebo jeho časť si vyžaduje úpravu, aby zodpovedal vyššiemu štandardu kvality. Prosím, pozrite si stránky pomocníka, odporúčanie pre encyklopedický štýl a článok vhodne upravte. Celé by to potrebovalo prerobiť, je to starý, neúplný článok |
S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat | |
Základné informácie | |
---|---|
Autor/Vývojár | GSC Game World |
Distribútor | bitComposer |
Návrh | GSC Game World |
Séria | S.T.A.L.K.E.R. |
Engine | X-Ray v1.6 |
Posledná plná verzia | 1.6.02 |
Dátum vydania | 2009/2010 |
Žáner | FPS s otvoreným svetom |
Mód | Singleplayer, Multiplayer |
Platforma | Microsoft Windows |
Médium | DVD |
Ďalšie odkazy | |
Web stránka hry | cop.stalker-game.com |
Pozri aj Videoherný portál |
Stalker: Call of Pripyat je samostatne fungujúce pokračovanie (tzn. nie je potrebná pôvodná hra) k prvému dielu počítačovej hry S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl. Jedná sa o strieľačku z pohľadu prvej osoby ukrajinského štúdia GSC Game World. Call of Pripyat beží opäť na vylepšenom X-Ray engine a vylepšenom A-life systéme. Oproti predchodcom sa hra odohráva na úplne nových oblastiach, ktoré sú výrazne rozľahlejšie, čo sa prejavuje vyššou hardvérovou náročnosťou (najmä na veľkosť operačnej pamäte). Tvorcovia implementovali do hry 70 vedľajších úloh.
Technické veci
X-Ray 1.6 Engine
Hra beží na vylepšenom X-ray engine, ktorý nanovo podporuje DirectX 11. Call of Pripyat (platí aj pre predchádzajúce tituly) je však schopný využívať iba 2 jadra CPU.
Pohľad na hru
Oblasti
Stalker: Call of Pripyat obsahuje 3 hlavné oblasti - Zaton (močiar), Jupiter (továreň Jupiter a stanicu Yanov) a Pripyat (východná časť mesta Pripjať). Medzi týmito 3 mapami možno ľubovoľne prechádzať (na rozdiel od predchádzajúcich titulov je to riešené pomocou navigátorov, ktorí vás za určitú sumu prevedú na inú mapu). Ďalej obsahuje 2 menšie samostatné oblasti - podzemný priechod z Jupitera do Pripyati a podzemné laboratórium X8, do ktorých hráča zavedie príbeh.
Frakcie
V hre je niekoľko základných frakcií: stalkeri, banditi, Sloboda, Povinnosť, Monolit, Armáda, vedci, žoldnieri.
V Zatone sú Stalkeri, ktorí sú vo vojne s Banditami; spoločne obývajú vrak lode Skadovsk. V okolí továrne Jupiter bojujú Stalkeri vs. Banditi a Povinnosť vs. Sloboda; títo sídlia v staničnej budove Yanov. Tá je neutrálnym územím podobne ako Skadovsk v Zatone. V Pripjati sa potom nachádza Armáda, ktorá je v konflikte s členmi monolitu. Hráč je na strane nezávislých Stalkerov a Armády, nemôže sa pridať k Povinnosti alebo Slobode, v tomto dieli možno iba pomôcť vybranej frakcií.
Mutanti
V jednotlivých oblastiach možno okrem nepriateľských jednotiek naraziť aj na večne hladných mutantov. Tí majú najrôznejšie podoby od malých potkanov (Tarbíci), cez relatívne neškodné Flaks až po ozajstných zabijakov ako je napr. Chiméra.
Príbeh
Hra začína v čase po predchádzajúcich dieloch - v auguste 2012. V úvode hry sa hráč dozvie, že ukrajinská armáda do Zóny poslala niekoľko vrtuľníkov, ktoré sa všetky za záhadných okolností zrútili. Hráč hrá postavu majora Degtareva a je vyslaný zistiť, čo sa stalo s vrtuľníkmi a preskúmať evakuačné miesta s cieľom nájsť tých, ktorí prípadne prežili. Hráč začína v lokácii Zaton, kde sa spriatelí so Stalkermi.
Freeplay
Po splnení poslednej misie sa hráč môže rozhodnúť či nasadne do evakuačného vrtuľníka alebo po výzve na odchod zvolí odpoveď Nie a hra pokračuje v tzv. Freeplay móde ďalej. Hráč potom má možnosť splniť niektoré vedľajšie misie, ktoré ešte nedokončil, získať niektoré ocenenia alebo sa len voľne túlať Zónou. Hru môže kedykoľvek ukončiť u ľubovoľného sprievodcu zvolením možnosti "Chcem opustiť zónu."
Konce
Ku koncu hry sa dá dostať mnohými spôsobmi a záverov (koncov) hry je veľa. Záleží napríklad na tom, či sa hráč pridá k Slobode či Povinnosti, či pomôže banditom alebo Fúzačovi (barman zo Skadovska), či nájde Oázu, atď...
Artefakty
Vo všetkých 3 hlavných oblastiach sa vyskytujú tzv. anomálie, čo sú miesta s priemerom cca 10-25 metrov, kde sa formujú artefakty. Tie možno pomocou detektorov nájsť a zobrať. Tieto artefakty môže hráč predať obchodníkovi alebo si ich nechať a využívať ich. Existujú 4 základné druhy anomálií: žiarové, chemické, elektrické a gravitačné. V hre sú 4 typy detektorov: Základný detektor Echo (ukazuje len vzdialenosť), pokročilý detektor Medveď (ukazuje smer), profesionálny detektor Veles (ukazuje presnú polohu artefaktu) a detektor Svarog (vylepšený Veles, ktorý navyše ukazuje anomálne častice).
Pozri aj
Externé odkazy
Zdroj
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat na českej Wikipédii.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Špeciálne:KnižnéZdroje/8071653810
Špeciálne:KnižnéZdroje/8096734113
1073
983
Agar.io
Armed Assault
Assassin's Creed (séria)
Athos
Autorita (knihovníctvo)
Battlefield 1
Call of Duty 4: Modern Warfare
Chaser (počítačová hra)
Command & Conquer: Renegade
Corridor 7
Counter-Strike
Counter-Strike: Global Offensive
Counter-Strike: Source
Crysis
Daikatana
Dneper
Doom
Doom 3
Doom II: Hell on Earth
Duke Nukem 3D
Duke Nukem II
Fallout (videohra)
Fallout 4
Far Cry (séria)
Far Cry 2
Far Cry 3
Far Cry 4
Far Cry 5
Gemeinsame Normdatei
Grand Theft Auto: Chinatown Wars
Grand Theft Auto: London 1969
Grand Theft Auto: San Andreas
Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition
Grand Theft Auto: Vice City
Grand Theft Auto (séria)
Grand Theft Auto 1
Grand Theft Auto 2
Grand Theft Auto III
Grand Theft Auto IV
Grand Theft Auto V
Half-Life
Half-Life 2
Hitman (séria)
Hogwarts Legacy
Igumen
Jurassic Park: Trespasser
Killing Time
Kyjev
Left 4 Dead
MechWarrior 3
Medal of Honor: Allied Assault
Men of Valor
Metal Gear
Minecraft Legends
Mních
Monastier
Operation Body Count
Portál:Ľudia
Portal 2
Quake 4
Quake II
Quake III Arena
Quake Mission Pack 1: Scourge of Armagon
Quake Mission Pack 2: Dissolution of Eternity
Return to Castle Wolfenstein
S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
SiN
Soldat
Soldier of Fortune (počítačová hra)
Star Wars: Battle for Naboo
Star Wars: Rogue Squadron
Star Wars Rogue Squadron II: Rogue Leader
Star Wars Rogue Squadron III: Rebel Strike
Svätec
Teodóz Pečerský
Teodor Studita
The Binding of Isaac
Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter 2
Typikon
Unreal 2
Virtual International Authority File
Vivat Slovakia (počítačová hra)
Watch Dogs
Wolfenstein 3D
World of Tanks
World of Warplanes
World of Warships
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk