Železničný skúšobný okruh Cerhenice - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Železničný skúšobný okruh Cerhenice
 ...
Mapa okruhov
Súprava Alstom AGV na okruhu, v pozadí budovy skúšobného ústavu

Železničný skúšobný okruh Cerhenice (čes. Železniční zkušební okruh Cerhenice), ktorý je súčasťou Skúšobného centra Velim, je uzavretou traťou, na ktorej sa skúšajú železničné vozidlá. Nachádza sa v Stredočeskom kraji neďaleko Poděbrad, medzi železničnou traťou Praha - Kolín a diaľnicou D11. Podľa úradného povolenia je kategorizovaný ako vlečka.[1]

Vonkajší okruh

Umiestnenie

Hlavné sídlo správy okruhu je v obci Cerhenice, pričom okruh zasahuje na územie obcí Velim, Cerhenice, Vrbová Lhota, Ratenice, do južného predmestia Poděbrad a do obce Pňov-Předhradí. Medzi vnútorným a vonkajším okruhom je sídelná časť obce Sokoleč.

História

  • Výstavba bola začatá 30. septembra 1960, okruh bol slávnostne otvorený v roku 1963
  • Dňa 27. augusta 1964 tu dosiahla lokomotíva Albatros rýchlosť 162 km/h, čo je rýchlostný rekord slovenských parných lokomotív.
  • V roku 1977 sa stala obeťou prevádzky na skúšobnom okruhu žena, ktorú zachytila ​​prechádzajúca lokomotíva.
  • Okruh je hojne využívaný výrobcami železničných vozidiel z rôznych krajín, ktoré na ňom skúšajú svoje výrobky. Skúšali sa tu napríklad lokomotívy pre Eurotunel alebo rôzne typy vlakov Pendolino.

Technické podrobnosti

Skúšobné centrum sa skladá z dvoch vlastných skúšobných železničných okruhov:

  • Malý okruh je dlhý 3,951 km s maximálnou povolenou rýchlosťou 90 km/h.
  • Veľký okruh je dlhý 13,272 km s maximálnou povolenou rýchlosťou 230 km/h pre jednotky s naklápacími skriňami a 210 km/h pre ostatné železničné vozidlá.

Oba okruhy umožňujú nezávislé napájanie všetkými najpoužívanejšími európskymi napájacími sústavami:

Napätie Druh napätia Frekvencia Max. výkon
3000 Jednosmerné 10
1500 Jednosmerné 5
750 Jednosmerné 5
25000 Striedavé 50,0 10
15000 Striedavé 16,7 9

Svojím technickým vybavením vytvára celok pre realizáciu rady jazdných skúšok koľajových vozidiel, dráhových zariadení a dopravných prostriedkov. Umožňuje vykonávanie experimentov, vrátane hlukových skúšok, kontrol schopnosti dráhových vozidiel komunikovať s okolím a signalizovať v systémoch ETCS a GSM-R, alebo simulácií zmien a porúch elektrického napájania, spoločne s praktickým testovaním výpadkov napájania a reakcií vozidiel na tieto vonkajšie vplyvy.

Skúšobné centrum je majetkom akciovej spoločnosti Výskumného ústavu Železničného, v skratke VUZ, vlastnené Českými dráhami.

Referencie

  1. Vlečkový provozní řád – vlečka železniční zkušební okruh Cerhenice, Výzkumný ústav železniční a. s., 30. 12. 2009, účinnost od 1. 3. 2010

Iné projekty

Externé odkazy

Zdroj

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.






Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk