A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
BMW M4 | |
---|---|
Výrobca | BMW M |
Produkcia | 27. február 2014 – súčasnosť |
Predchodca | BMW M3 (E92 a E93) |
Trieda | Športový automobil |
Typ karosérie | 2-dverové kupé |
Usporiadanie | Motor vpredu, zadný náhon |
Platforma | F82 |
Motor(y) | 3,0 l twin-turbo S55B30 (R6) |
Prevodovka(y) | 6-rýchlostná manuálna 7-rýchlostná M-DCT |
Dĺžka | 4 671 mm[1] |
Šírka | 1 870 mm[1] |
Výška | 1 383 mm[1] |
Hmotnosť | 1 617−1 642 kg |
Dizajnér | Florian Nissl |
BMW M4 je športový automobil, ktorý od februára 2014 vyrába nemecká divízia BMW M automobilky BMW. BMW M4 je nástupcom BMW M3. Úpravy oproti štandardnému radu 4 zahŕňajú silnejšie a živšie motory, zlepšené riadenie, odpruženie a brzdy, aerodynamické doplnky karosérie a interiér s trojfarebnými "M" symbolmi.
F82 M4
BMW oficiálne predstavilo koncept M4 dňa 16. augusta 2013.[2] Ale koncept neodhalil žiadne interiérové alebo technické detaily. dňa 25. septembra 2013 automobilka BMW zverejnila technické údaje M4, ktoré bude poháňať motor S55B30 upravený divíziou M s dvomi turbodúchadlami, ktorých plniaci tlak 18,1 psi. Výkon bol stanovený na 320 kW/430 koní a krútiaci moment na viac ako 500 Nm. Hmotnosť M4 neprevyšuje 1 500 kg. Dostupný je buď so 6-rýchlostnou manuálnou prevodovkou alebo 7-rýchlostnou M-DCT prevodovkou. S manuálnou prevodovkou zrýchli z 0 na 97 km/h za 4,1 sekundy.[3]
Vo veľkej miere bol použitý uhlíkový kompozit, z ktorého je hnací hradeľ, strecha strešné oblúky, veko batožinového priestoru a rozpera predných tlmičov. Prvýkrát je v modeli M4 použitá elektrická jednotka posilňovača riadenia. V ponuke sú štandardne 18" a 19" disky kolies v odľahčenej úprave. Brzdy sú buď štandardné (modré), kým karbón-keramické (zlaté) sú voliteľnou výbavou. Celkovo je 50% komponentov modelu M4 nezávislých od F32 radu 4.[4]
M4 2021
V septembri 2020 predstavuje BMW druhú generáciu BMW M4. V porovnaní s predchodcom sa vyvinul hlboko prijatím novej masky chladiča. Rovnako ako predchádzajúca generácia je vybavený 3-litrovým radovým 6-valcom preplňovaným turbodúchadlom. V konkurenčnej verzii vyvíja výkon 480 koní a až 510 koní. BMW ponúka 6-stupňovú manuálnu prevodovku alebo 8-stupňovú automatickú prevodník (menič krútiaceho momentu). Po prvýkrát na M4 predstavuje BMW verziu s pohonom všetkých kolies. Tento pohon všetkých kolies, ktorý sa nazýva M Xdrive, umožňuje pohon.
Prvé jednotky sa zmontujú v novembri 2020, celosvetové dodávky sa začnú začiatkom roku 2021.
Referencie
- ↑ a b c http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=923444
- ↑ https://www.press.bmwgroup.com/pressclub/p/pcgl/pressDetail.html?title=bmw-concept-m4-coupe-%E2%80%93-the-true-essence-of-bmw-m&outputChannelId=6&id=T0144679EN&left_menu_item=node__2247
- ↑ http://www.autoweek.com/article/20140115/carnews/140119900
- ↑ http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=892746
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému BMW M4
Zdroj
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku BMW M4 na anglickej Wikipédii.
BMW 1980–súčasnosť | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Typ | Séria | 1980- | 1990- | 2000- | 2010- | ||||||||||||||||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | |||
Nižšia stredná trieda | 3 Compact | E36/5 | E46/5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
rad 1 | E81 / E82 / E87 / E88 | F20 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stredná trieda | rad 3 | E21 | E30 | E36 | E46 | E90 / E91 / E92 / E93 | F30 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Vyššia stredná trieda | rad 5 | E12 | E28 | E34 | E39 | E60 / E61 | F10 / F11 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Coupé | rad 6 | E24 | E63 / E64 | F12 / F13 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Luxusné | rad 7 | E23 | E32 | E38 | E65 / E66 / E67 / E68 | F01 / F02 / F03 / F04 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Roadster | rad Z | E30 (Z1) | E36/7 & E36/8 (Z3) | E85 / E86 (Z4) | E89 (Z4) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Superšport/GT | E26 (M1) | E31 (8 series) | E52 (Z8) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
SUV | X1 | E84 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
X3 | E83 | F25 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
X5 | E53 | E70 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
X6 | E71 / E72 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PAS | 5 GT | F07 |
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
BMW M4
BMW rad 3
BMW rad 3 (E30)
BMW rad 3 (E36)
BMW rad 5
BMW rad 5 (E34)
BMW rad 7
BMW rad 7 (E32)
BMW rad 7 (E38)
BMW Z3
Bond Bug
Chevrolet Corvette
Chevrolet Corvette C5 Z06
Dodge Ram
Dodge Viper
Ferrari 250 GTO
Ferrari 575M Maranello
Ferrari California
Ferrari F355
Ford Escort
Ford Excursion
Ford Scorpio
Ford Sierra
Ford Sierra RS Cosworth
Honda S2000
Jaguar E-Type
Jaguar XJS
Kia Sorento
Lotus Omega
Maserati GranTurismo
Mazda RX-7
Mazda RX-8
Mercedes-AMG GT
Mercedes-Benz 450SEL 6.9
Mercedes-Benz 500E
Mercedes-Benz C208
Mercedes-Benz C215
Mercedes-Benz SLS AMG
Mercedes-Benz W124
Mitsubishi Galant
Mitsubishi Pajero Sport
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk