A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Business-to-business alebo business to business (skratka B2B alebo B to B;[pozn 1] do slovenčiny prekladané aj ako (typu) podnik-podnik, na úrovni podnik-podnik, pre organizácie, medzipodnikový) sú obchodné vzťahy medzi dvoma alebo viacerými podnikmi pre ich potreby (pokiaľ žiaden z nich nie je konečným spotrebiteľom)[2][3][4][5] na rozdiel od vzťahov podniku a konečných spotrebiteľov (business-to-consumer), podniku a jeho zamestnancov (business-to-employee), podniku a verejného sektora (business-to-government). Termín sa používa v marketingu, pri elektronickom obchodovaní, v informačných systémoch ERP a CRM.
Tieto vzťahy sú často založené na informačných technológiách, ktoré sú hlavnou príčinou ich vzniku a umožňujú ich vznik a trvanie. Väčšinou ide o vzťah medzi výrobcom a veľkoobchodom alebo medzi veľkoobchodom a predajňou.
Poznámky
- ↑ Anglický výraz je substantívom (s významom: obchod vykonaný medzi dvoma alebo viacerými podnikmi, najmä vykonaný prostredníctvom internetu) i adjektívom.[1] V prípade adjektíva za ním teda nasleduje substantívum, teda napr. business-to-business advertising, business-to-business marketing, business-to-business model atď.).
Referencie
- ↑ „business-to-business“, Cambridge Business English Dictionary, Cambridge; New York, NY: Cambridge University Press, 2011, str. 100, ISBN 0521122503
- ↑ Doyle, Charles, ed. (2011), „B2B“, A Dictionary of Marketing, Oxford; New York, NY: Oxford University Press, str. 55-56, ISBN 0199590230
- ↑ Kurian, George Thomas, ed. (2013), „B2B“, The AMA Dictionary of Business and Management, New York: American Management Association, str. 21, ISBN 0814420281
- ↑ Hinkelman, Edward G., ed. (2008), „B2B“, Dictionary of International Trade (8. vyd.), Brno: Tribun EU; World Trade Press, str. 20, ISBN 9788073997595
- ↑ Botto, Francis, ed. (2003), „B2B“, Dictionary of E-Business : A Definitive Guide to Technology and Business Terms (2. vyd.), Chichester; Hoboken, NJ: Wiley, str. 51, ISBN 0470844701
Pozri aj
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
ACNielsen
Affiliate marketing
Akcia (zníženie cien)
BCG matica
Biznis model
Business-to-business
Cashback (debetná karta)
Cenová elasticita dopytu
Cenová elasticita ponuky
Copywriting
Customer generated media
Elasticita dopytu
Elasticita ponuky
Firemný štýl
Franchising
Inbound marketing
Klamlivá reklama
Kolektívne nakupovanie
Korporátny dizajn
Krížová elasticita dopytu
Marketing
Marketingová koncepcia (filozofia)
Marketingový manažment
Marketingový mix
Marketing vzťahov
Nekalá súťaž
Obal
Odberateľ
Odbyt (predaj)
Podnikateľský model
Podpora (promotion)
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk