A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Copywriting je anglický výraz, ktorý v oblasti reklamy a marketingu označuje tvorbu reklamných textov,[1] v širšom význame tvorba textov pre marketing ako taký.
Tento termín vznikol spojením dvoch slov: copy (výraz pre reklamný text) a writing (písanie). Cieľom copywritingu je vhodne napísať text tak, aby presvedčil potenciálneho zákazníka k nákupu produktu alebo služby a zároveň prehĺbil pozitívne vnímanie značky (brandu).[1]
Osoba, ktorá sa venuje copywritingu, sa označuje ako copywriter.
V oblasti copywritingu je možné rozlíšiť dva rozmery: online copywriting (písanie reklamných textov pre internetové prostredie) a offline copywriting (offline využitie prevažne v tlači, napríklad texty pre časopisy, katalógy, letáky atď.)[1]
Zamestnanie
Mnohí copywriteri sú zamestnaní v marketingových oddeleniach, reklamných agentúrach, firmách pre styk s verejnosťou, copywriterských agentúrach alebo pracujú ako samostatne zárobkovo činné osoby na voľnej nohe, pričom ich klientmi sú malé aj veľké spoločnosti.
Reklamné agentúry zvyčajne zamestnávajú copywriterov ako súčasť kreatívneho tímu, v ktorom spolupracujú s umeleckými riaditeľmi alebo kreatívnymi riaditeľmi. Copywriter píše kópiu alebo scenár reklamy, pričom vychádza najmä z informácií získaných od klienta. Ktorýkoľvek člen tímu môže koncipovať celkovú myšlienku a proces spolupráce často zlepšuje prácu. Niektoré agentúry sa špecializujú na služby v určitom odvetví alebo sektore.
Referencie
- ↑ a b c SÁLOVÁ, Anna. Copywriting. 1.. vyd. Brno : Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4589-0. S. 13.
Pozri aj
Externé odkazy
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk