Douglas B-18 Bolo - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Douglas B-18 Bolo
Douglas B-18 Bolo

Lietadlo Douglas B-18A za letu.
TypŤažkí bombardér
VýrobcaDouglas Aircraft Company
Prvý letapríl 1935
Zavedený1936
Vyradený1946 z brazílskych vzdušných síl
Hlavný používateľ
Letectvo armády Spojených štátov amerických
Kráľovské kanadské letectvo
Brazílske letectvo
Výroba1936 až 1939
Vyrobených350

Douglas B-18 Bolo bola vojenská verzia Douglasu DC-2 navrhnutá tak, aby spĺňala požiadavky na pobrežný viacmotorový bombardér.[1] Douglas B-18 bol americký ťažký bombardér vyvinutý spoločnosťou Douglas Aircraft Company ako náhradu za Martin B-10.[2]

Vznik a vývoj

Chvostová časť

Douglas B-18 bol vyvinutý v roku 1935 na základe požiadavky US Army ako náhrada za lietadlo Martin B-10. Prvý prototyp DB-1 bol poháňaný dvoma hviezdicovými motormi Wright R-1820 o výkone 930 koní.[3] Krídlo malo rovnakú základnú konštrukciu ako DC-2 s výnimkou toho, že rozpätie bolo kratšie o 1,68 m a bolo namontované ako stredné krídlo namiesto dolného krídla. Chvostové plochy boli zväčšené a dosahoval maximálnu rýchlosť 348 km/h.[1] No mal nový a priestrannejší trup. Obrannú výzbroj tvorili guľomety umiestnené vo vežiach na prove, na chrbte a na bruchu. Douglas B-18 bol zaradený do sériovej výroby pod označením B-18. Prvých 134 sériových lietadiel mohli niesť 2 948 kg bômb namiesto pôvodných 1 966 kg. Ďalší dopyt viedol k výrobe 217 kusov verzie B-18A so silnejšími motormi, zahrotenou a viac presklenou prednou časťou trupu a zmeneným chrbtovým streleckým stanovišťom.[3]

Prevádzková história

Formácia B-18A počas cvičenia na Havaji, 1940–1941.

Keď vstúpili Spojené štáty do druhej svetovej vojny, Douglas B-18 boli už zastaralé ako frontové bombardéry, ale armáda používala Douglas B-18 na výcvik pilotov a navigátorov bombardérov. Neskôr počas vojny ich Americká armáda a Kráľovské kanadské letectvo používali na protiponorkové hliadky a na transport.[4]

Špecifikácia

Nákres

Všeobecné charakteristiky

  • Posádka: Šesť
  • Dĺžka: 17,63 m
  • Rozpätie: 27,28 m
  • Výška: 4,62 m
  • Plocha krídel: 89,1 m 2
  • Prázdna hmotnosť: 7 403 kg
  • Hrubá hmotnosť: 10 886 kg
  • Maximálna vzletová hmotnosť: 12 552 kg
  • Pohonná jednotka: 2 x Wright R-1820 ďeväťvalcový vzduchom chladený radiálny piestový motor, každý s výkonom 1 000 k[5]

Výkony

  • Maximálna rýchlosť: 348 km/h, vo výške 3 000 m
  • Cestovná rýchlosť: 269 km/h
  • Dosah: 1 400 km
  • Servisný strop: 7 300 m
  • Stúpavosť: 3 000 m za 9 minút 54 sekúnd
  • Zaťaženie krídla: 120 kg/m 2[5]

Výzbroj

  • Guľomety: 3 × 7,62 mm
  • Bomby: 910 kg normálne; Maximálne 2 000 kg[5]

Referencie

  1. a b Douglas B-18 Bolo . www.aviation-history.com, . Dostupné online.
  2. Douglas B-18 Bolo . National Museum of the United States Air Force™, . Dostupné online. (po anglicky)
  3. a b Douglas B-18 Bolo – Druhá světová válka – druhasvetova.com . druhasvetova.com, . Dostupné online.
  4. Douglas B-18 Bolo | Wings Over the Rockies Air & Space Museum . Wings Over The Rockies, . Dostupné online. (po anglicky)
  5. a b c FRANCILLON, René J.. McDonnell Douglas aircraft since 1920. Annapolis, Md : Naval Institute Press, 1988. ISBN 978-0-87021-428-8.

Iné projekty

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Douglas B-18 Bolo





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk