A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Dvojčinný piestový stroj je piestový stroj, pri ktorom sú pracovné obe strany piesta[1]. V prípade piestového spaľovacieho motora pracovný obeh prebieha na oboch stranách piesta[2].
Dvojčinné môžu byť:
- parné stroje (sú vždy piestové)
- piestové spaľovacie motory
- piestové kompresory
- piestové dúchadlá
História
Väčšina pokročilých parných strojov bola dvojčinná. Prvý patent na plynový motor v roku 1786 francúzskeho vynálezcu Philippe Lebona predstavoval dvojčinný motor. Étienne Lenoir skonštruoval v roku 1860 dvojtaktný dvojčinný posúvačový motor na svietiplyn.
Špecifiká konštrukcie
Dvojčinné piestové stroje majú zvyčajne kotúčový piest a sú vybavené piestnou tyčou, aby bolo možné vyriešiť prenos sily na/z piesta a zároveň utesnenie pracovného priestoru.
Referencie
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk