Estakáda Považská Bystrica - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Estakáda Považská Bystrica
Estakáda Považská Bystrica
diaľničná estakáda
zavesený/trámový most
ViaductPovBystrica2010.jpg
Pohľad na považskobystrickú mestskú estakádu
Prezývka: Mestská estakáda, Most 206
Štát Slovensko Slovensko
Kraj Trenčiansky kraj
Mesto Považská Bystrica
Cesta D1-SVK-2020.svg Sverepec-Vrtižer
Ponad mesto Považská Bystrica
Súradnice 49°07′03″S 18°26′15″V / 49,11750°S 18,43750°V / 49.11750; 18.43750
Dĺžka 968,73 m
Šírka 30,4 m
Výška 33 m
 - priemerná 27 m
 - najnižšia 23 m
Počet prúdov 4
Staviteľ Doprastav, a. s.
Skanska, a. s.
Stavebné náklady 175,48 mil. €
Výstavba august 2008 - máj 2010
 - Začiatok výstavby 17. júl 2008
 - Otvorený 21. máj 2010
Správca Národná diaľničná spoločnosť
Poloha viaduktu v rámci Slovenska
Poloha viaduktu v rámci Slovenska
Red pog.svg
Poloha viaduktu v rámci Slovenska
Poloha v rámci Trenčianskeho kraja
Poloha v rámci Trenčianskeho kraja
Red pog.svg
Poloha v rámci Trenčianskeho kraja
Freemap.sk: mapa
Mapový portál GKU: katastrálna mapa
Portál, ktorého súčasťou je táto stránka:

Estakáda Považská Bystrica je mestská diaľničná estakáda, ktorá prechádza priamo mestom Považská Bystrica. Je súčasťou úseku diaľnice D1 Sverepec – Vrtižer. Po dokončení výrazne odľahčila dopravnú situáciu v meste, pretože cez mesto prechádzala doprava z D1.

Dizajn mosta v mestskej zástavbe dotvára večerné osvetlenie a sivo-zelený náter betónových konštrukcií. Estakáda získala ocenenie Stavba roka 2010[1].

Výstavba

S dĺžkou 968,73 m je estakáda najdlhším mostným dilatačným celkom na Slovensku. Most má 10 polí pričom najväčšie polia majú rozpätie 122 m.[2] Je prvým diaľničným mostom na Slovensku, ktorého nosná konštrukcia nesie celý diaľničný profil, a v priečnom smere ju podopiera iba jedna podpera.

Proces prípravy prebiehal od roku 2001, keď bol okrem mosta zvažovaný aj tunelový variant. Výstavba prebiehala technológiou vysúvania mostovky. Najprv bolo postavených sedem mostných pylónov, následne sa začalo vysúvať posuvné debnenie.

Typologicky je most kombináciou zaveseného a trámového mosta tzv. extradosed. Náklady na výstavbu predstavovali sumu 175,48 mil. [1].

Galéria

Referencie

  1. a b Stavba roka 2010 . . Dostupné online.
  2. Obr. 2: Vysúvaná spriahnutá oceľobetónová konštrukcia . asb.sk, . Dostupné online.

Iné projekty

Externé odkazy

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Estakáda Považská Bystrica

Podporte znalostnú spoločnosť na Slovensku...
čítajte viac na tomto odkaze: Považská Bystrica





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk