A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Tomuto článku alebo sekcii chýbajú odkazy na spoľahlivé zdroje, môže preto obsahovať informácie, ktoré je potrebné ešte overiť. Pomôžte Wikipédii a doplňte do článku citácie, odkazy na spoľahlivé zdroje. |
Ferrari 288 GTO | |
---|---|
![]() | |
Výrobca | Ferrari |
Produkcia | 1984 – 1985 (278 ks) |
Krajina pôvodu | ![]() |
Predchodca | Ferrari 250 GTO |
Nasledovník | Ferrari F40 |
Typ karosérie | Berlinetta |
Usporiadanie | motor vzadu-uprostred, zadný náhon |
Motor(y) | 2,9 L (2 855 cm³)V8 biturbo |
Prevodovka(y) | 5-rýchlostná manuálna |
Rázvor | 2 451 mm |
Dĺžka | 4 290 mm |
Šírka | 1 910 mm |
Výška | 1 120 mm |
Hmotnosť | 1 160 kg |
Pozri aj | Ferrari 308 GTB/GTS, Ferrari Berlinetta Boxer |
Ferrari 288 GTO je superšportový automobil, vyrábaný automobilkou Ferrari v rokoch 1984 – 1986. Vyrobených bolo iba 278 kusov za vtedajšiu cenu asi 6500 libier. Je to jedno z 3 áut Ferrari, ktoré dostali cenné označenie GTO (Gran Turismo Omologato) – Ferrari 250 GTO, 288 GTO a 599 GTO. 288 GTO je nástupca legendárneho 250 GTO a neskôr bol nahradený modelom Ferrari F40. Model 288 technicky vychádza z Ferrari 308 GTB o čom svedčí aj vzhľad a rovnaký znak – legendárny „predok naopak“.
Špecifikácia
Výkony
Výkon: | 400 PS (294 kW; 395 hp) @ 7 000 ot./min. (138 PS/L; 345 PS/t) |
Krútiaci moment: | 496 Nm @ 3 800 ot.min. (171 Nm/L; 428 Nm/t) |
Max. otáčky: | 7700 ot./min. |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: | 4,8 s |
Zrýchlenie 0 – 160 km/h: | 10,2 s |
Zrýchlenie 0 – 200 km/h: | 15,2 s |
1/4 míle 400 m: | 12,7 s @ 181 km/h |
Max. rýchlosť: | 306 km/h |
Kombinovaná spotreba: | 14 L/100 km |
Kapacita palivovej nádrže: | 120 L |
Motor
Je to vidlicový osemvalec s objemom 2 855 cm³. Disponuje vstrekovaním pomocou karburátora – Magneti-Marelli, bol preplňovaný dvoma rovnako veľkými turbodúchadlami IHI. Mal rozvody DOHC (4ventily/valec) a kompresný pomer 7,6:1. Rozmery valca 8 cm/7,1 cm (priemer, zdvih).
GTO Evoluzione
![](http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fa/Ferrari_288_GTO.jpg/220px-Ferrari_288_GTO.jpg)
V roku 1987 bolo postavených 5 vozidiel, mali výrazný bodykit (dodnes považované za najškaredšie Ferrari). Motor však mal výkon 650 koní a auto vážilo len 938 kg. Maximálna rýchlosť bola až 362 km/h. GTO Evoluzione bolo postavené pre preteky skupiny B, ktoré boli zrušené krátko pred dokončením modelu. Ale aj dnes je toto auto považované za obrovskú legendu.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk