A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Ford Escort RS Cosworth | |
---|---|
Výrobca | Ford |
Koncern | Ford Motor Company |
Iné názvy | Cossie[1] |
Produkcia | 1992 – 1996 |
Krajina pôvodu | Spojené kráľovstvo |
Predchodca | Ford Escort RS Turbo |
Nasledovník | Ford Focus RS |
Trieda | Športový automobil |
Typ karosérie | 3-dverový hatchback |
Usporiadanie | Motor vpredu pozdĺžne, pohon 4 × 4 |
Motor(y) | Cosworth YBT 1993 cm³ prepĺňaný turbodúchadlom Garrett výkon 167 kW/227 koní pri 6250 ot/min |
Max. rýchlosť | 237 km/h |
Zrýchlenie
0 – 100 km/h |
5,7 s |
Spotreba
(90/120/mesto) |
15 l / 100 km |
Prevodovka(y) | 5-rýchlostná manuálna |
Dĺžka | 4 211 mm |
Šírka | 1 738 mm |
Výška | 1 405 mm |
Hmotnosť | 1 275 kg |
Pozri aj | Ford Sierra RS Cosworth |
Ford Escort RS Cosworth bol športový derivát Fordu Escort.
Vývoj
Na jeho vývoji sa podieľala firma Cosworth, s ktorou Ford spolupracoval vo Formule 1. Vyrábal sa v rokoch 1992 až 1996 vo veľmi obmedzenom počte iba 7 145 vozidiel.[2] Bol to nástupca modelu Sierra RS Cosworth a v podstate prebral všetky mechanické časti. Sierra bola v oblasti rely málo úspešná a tak sa Ford rozhodol celý podvozok a agregáty Sierry vstavať do ľahšej karosérie Escortu, ktorá mala tiež kratší rázvor náprav. Bol rozpoznateľný vďaka svojmu zadnému dvojstupňovému spojleru zvanému "veľrybí chvost", rozšíreným blatníkom a chladiacimi otvormi v kapote.
Konštrukcia
Vyrábal sa s pohonnou jednotkou Cosworth YBT, vysokootáčkový, s dvomi vačkami v hlave a turbodúchadlom Garrett prepĺňaný motor s objemom 2 litre. Dosahoval výkon 167 kW/227 koní v štandardnej výbave. Motor mal kované piesty Mahle, ventily plnené sodíkom a tvrdený kľukový hriadeľ a ojnice. Boli rozlišované tri verzie podľa farby hlavy valcov. Červená bola pre vysokooktánový benzín, zelená pre bezolovnatý benzín a modrá pre bezolovnatý s katalyzátorom. Montáž karosérie mala na svedomí firma Karmann,[2] ktorá upravila karosériu pre objemnejší motor a diely pohonu všetkých kolies. Do interiéru sa montovali športové sedadlá Recaro s lepším bočným vedením.
Technické údaje
Civilná verzia 1992
Motor:[3]
- R4 2,0 l (1 993 cm³), 4 ventily na valec, DOHC
- Turbodúchadlo Garett T3/T04B
- Systém vstrekovania: elektronické vstrekovanie paliva Marelli-Weber
- Kompresný pomer: 8,0:1
- Vŕtanie × zdvih: 90,80 × 76,95 mm
- Max. výkon: 227 koní (167 kW) pri 6 250 ot/min
- Max. krútiaci moment: 304 Nm pri 3 500 ot/min
Výkony:
- Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 6,2 s
- Zrýchlenie 0 – 160 km/h: 17,4 s
- Max. rýchlosť: 220 km/h
Pretekárska verzia
ako civilná, s výnimkou:[4]
- Turbodúchadlo Garrett T35, plniaci tlak 3 bary, otvor 34 mm
- Max. výkon: 315 koní pri 6 250 ot/min
- Max. krútiaci moment: 450 Nm pri 5 000 ot/min
- Prevodovka: 6-rýchlostná sekvenčná X-Trac
- Upravené pruženie a brzdy (pretekárske nastavenie)
- Hmotnosť: 1 230 kg
Produkcia
Zdroj:[2]
- 1992: 3 448
- 1993: 1 143
- 1994: 1 180
- 1995: 1 306
- 1996: 68
Referencie
- ↑ Cossie's Return | evo News | News . evo, 6. máj 2003, . Dostupné online. Archivované 2011-07-16 z originálu.
- ↑ a b c The Ford Escort RS Cosworth - Part 3 . rallycars.com, . Dostupné online.
- ↑ 1992 Ford Escort RS Cosworth {Escort Mark 5} technical specifications . carfolio.com, . Dostupné online.
- ↑ Escort RS Cosworth specs . rallycars.com, . Dostupné online.
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Ford Escort RS Cosworth
Zdroje
- Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článkov Ford Escort na českej Wikipédii a Ford Escort RS Cosworth na anglickej Wikipédii.
Automobily značky Ford 1980 – 2023 (európsky trh) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Trieda | 1980 | 1990 | 2000 | 2010 | 2020 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | |||||||
Mini | Ka I | Ka II | Ka III | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Malé | Fiesta I | Fiesta II | Fiesta III | Fiesta IV | Fiesta V | Fiesta VI | Fiesta VII | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nižšia stredná | Escort III | Escort IV | Escort V | Escort VI | Escort VII | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orion I | Orion II | Orion III | Orion IV | Focus I Focus RS I |
Focus II Focus RS II |
Focus III | Focus IV | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stredná | Cortina V | Sierra I | Sierra II | Sierra III | Mondeo I | Mondeo II | Mondeo III | Mondeo IV | Mondeo V | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vyššia stredná | Granada II | Scorpio I / Granada III | Scorpio II | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Športové / Kupé | Capri | Puma | StreetKa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Probe I | Probe II | Cougar | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GT | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mini MPV | Fusion | B-Max | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stredné MPV | C-MAX | C-MAX II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veľké MPV | S-MAX I | S-MAX II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Galaxy I | Galaxy II | Galaxy III | Galaxy IV | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SUV | Maverick | Maverick II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Crossover SUV | Kuga I | Kuga II |
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk