Halma - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Halma
Halma
Halma.png
Halma
Základné informácie
AutorGeorge Howard Monks
Počet hráčov2, 4
Rok vydania1884

Halma je abstraktná dosková hra pre dvoch, alebo štyroch hráčov, ktorú v roku 1884 vymyslel americký chirurg George Howard Monks. Halma je inšpirovaná staršou hrou s názvom Hoppity.

Počiatočné rozloženie hracích kameňov pre dvoch hráčov
Počiatočné rozloženie hracích kameňov pre štyroch hráčov

Pravidlá

Hracia doska má tvar štvorca a skladá sa zo 16x16 polí štvorcového tvaru. V rohoch hracej dosky sa nachádzajú tzv. dvorce, ktoré sa delia na malé dvorce a veľké dvorce. Na začiatku hry umiestnia hráči svoje hracie kamene na štartovacie pozície. V prípade hry medzi dvomi hráčmi, má každý hráč k dispozícii 19 hracích kameňov svojej farby (obvykle biele a čierne), ktoré sa umiestnia na veľké dvorce v protiľahlých rohoch. V prípade hry medzi štyrmi hráčmi má každý hráč k dispozícii 13 hracích kameňov, ktoré sa umiestnia na všetky malé dvorce v rohoch hracej dosky.

Hráči striedavo vykonávajú jednotlivé ťahy. V každom ťahu môže hráč presunúť jeden svoj kameň na susedné volné pole ľubovolným smerom - ortogonálne aj diagonálne. Hráči môžu preskakovať svoje aj cudzie kamene, pokiaľ je nasledujúce pole v smere skoku voľné, pričom môžu vykonávať aj viacnásobné skoky. Skákanie je nepovinné a v prípade viacnásobného skoku nemusí hráč vykonať všetky skoky. Hracie kamene sa nijak nevyhadzujú a zostávajú v hre až do jej konca. Cieľom hry je premiestniť všetky svoje hracie kamene na súperov dvorec.

Koniec hry

Hra skončí, ak nastane jeden z nasledujúcich prípadov:

  1. Jeden z hráčov dostane všetky svoje hracie kamene do súperovho dvorca. Tento hráč vyhráva.
  2. Ak jeden z hráčov urobil viac ako 50 (pre verziu 10x10 políčok) alebo 30 (pre verziu 8x8 políčok) ťahov a ešte stále má svoje hracie kamene vo svojom dvorci, alebo ak sa po takomto počte ťahov vráti niektorým svojím hracím kameňom do svojho dvorca. Takýto hráč prehráva. Toto pravidlo zabraňuje hráčom, aby blokovali svoj dvorec a neumožnili súperovi doviesť tam všetky hracie kamene. [1]

Varianty hry

Okrem varianty na hracej doske so 16x16 poľami existujú aj ďalšie dve varianty tejto hry, ktoré sa hrajú na hracích doskách s iným počtom polí.

  • 8x8 polí
  • 10x10 polí

Pozri aj

Externé odkazy

Referencie

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Halma





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk