A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Intercal je programovací jazyk, ktorý ma za cieľ vyzerať úplne inak ako akýkoľvek iný jazyk.
História
Jazyk Intercal bol navrhnutý skoro ráno 26. Mája 1972 Donald R. Woodsom a James M. Lyonom na Princetonskej univerzite. Približne osemnásť rokov neskôr Eric S. Raymond vytvoril implementáciu C-INTERCAL, ktorá je odvtedy udržiavaná komunitou masochistov.
Celé meno jazyka znie "Compiler Language With No Pronounceable Acronym" (počítačový jazyk bez vysloviteľnej skratky).
Opis jazyka
Premenné
Intercal pozná dva typy premenných – 16bitové a 32bitové neznamienkové celé čísla. Premenné nemajú meno, ale číslo (1..65535), pred ktorým sa píše fľak (.) ak ide o 16bitovú premmenú alebo dvojfľak (:) pre 32bitové premmenné. Rovnako označené 16 a 32bitové premenné sú dve rôzne hodnoty.
Konštanty
Konštanta je 16bitová hodnota od 0 do 65535 pred ktorou sa píše mreža (#).
Polia
Polia pre 16bitové hodnoty su označené chvostíkom (,) a pre 32bitové hodnoty hybridom (;) nasledované číslom od 1 po 65535. Potom nasleduje slovo SUB nasledované indexami pola oddelenými medzerami. index môže byť ľubovoľný výraz.
Všimnime si, že .123, :123, #123, ,123, a ;123 sú úplne odlišné výrazy.
Operátory
Jazyk pozná 5 operátorov. 2 binárne a 3 unárne. Prosím, budťe k nim milí: Nie sú veľmi múdre ale sú všetko čo máme
Binárne operátory:
- spojiť (interleave) – označovaný sko veľké prachy ($). Vezme dva 16-bitové operandy a výsledok vytvorí striedaním ich bitov. Napríklad #65536$#0 je v binárnej sústave 101010....10 a #0$#65536 je 010101...01
- vybrať (select) – označovaný ako sínusoida (~), vyberá tie bity s prvého operandu, kde má druhý operand jednotky a vracia ich vo výsledku natlačené na pravej strane. Pred prevedením tejto operácie sú obidva operandy rozšírené na 32bitov. Napríklad #179~#201 (binárne 10110011~11001001) vyberá 8., 7., 4. a 1. bit prvého argumetu, čo je 1001 = 9.
Unárne operátory:
- & – logický AND
- V – logický OR
- ? – logický XOR
Unárne operátory sa vkladajú medzi fľak, dvojfľak, chvostík alebo čokoľvek čo je pred operandom a číslo. Naraz môže byť požitý najviac jeden unárny operátor. Tieto operátory fungujú na všetkých dvojiciach po sebe idúcich bitov a výsledok z prvého a posledného bitu ide do prvého bitu výsledku. Napríklad #&77 (binárne = 1001101) je binárne 0000000000000100 = 4, #V77 je binárne 1000000001101111 = 32879 a #?77 je binárne 1000000001101011 = 32875.
Priorita operátorov
Žiadna neexistuje. Napriek tomu môžeme výrazy uzatvárať medzi iskričky (') alebo zajačie uši ("). Čiže '#165c./#203'~#358 (bnárne '10100101c./11001011'~101100110) je 15, ale #165c./'#203~#358' je 34915 a #165c./#203~#358 je nesprávna syntax bez hodnoty. Unárny operátor je požitý na celý výraz, keď je vložený hneď pred prvú iskričku alebo ucho.
Príkazy
Príkaz obsahuje:
- nepovinné návestie uzavreté v ()
- slovo PLEASE, DO alebo PLEASE DO. Z týchto slov si môžeme voľne vybrať a zvýšiť tak estetickosť nášho programu
- nepovinné slovo NOT alebo N'T
- nepovinné číslo od 0 do 100 pred ktorým je dve-nuly-sedem (%) udávajúce pravdepodobnosť v percentách že príkaz bude vykonaný
- samotný príkaz
Zoznam príkazov
- (návestie) NEXT
- FORGET
- RESUME
- STASH
- IGNORE
- REMEMBER
- ABSTAIN
- REINSTATE
- WRITE IN
- READ OUT
- GIVE UP
- ...
Niekedy po roku 1984 bol v do Intercal-u pridaný príkaz COME FROM.[1]
Jeho použitie vyzerá takto:
(1) DO <any statement> . . . (2) DO COME FROM (1)
a má rovnaký zmysel ako nasledovný kód:
(1) DO <any statement> (2) DO GOTO (3) . . . (3) DO NOTHING
Referencie
Externé odkazy
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
ABC (programming language)
Active Server Pages
Ada (programovací jazyk)
ALGOL
ALGOL 60
ALGOL 68
ALGOL W
APL (programovací jazyk)
App Inventor
AWK
BASIC (programovací jazyk)
Befunge
Brainfuck
C++
Ceylon (programovací jazyk)
COBOL
ColdFusion
C (programovací jazyk)
C Sharp
Dynamické HTML
Dynamo (programovací jazyk)
D (programovací jazyk)
Eiffel (programovací jazyk)
Fortran
Glide
Go (programovací jazyk)
Groovy
Haskell (programovací jazyk)
Imagine (programovací jazyk)
Intercal
Interface description language
Interpreter
Interpreter (programovanie)
JavaFX Script
Java (programovací jazyk)
Java ME
Jazyk symbolických inštrukcií
Karel (programovací jazyk)
Lisp
Logo (programovací jazyk)
Lua
MATLAB
Nízkoúrovňový programovací jazyk
Objective-C
Object Pascal
Pascal (programovací jazyk)
Perl
PL/SQL
Programovací jazyk
Prolog
Python (programovací jazyk)
Qore (programovací jazyk)
Ruby (programovací jazyk)
Rust (programovací jazyk)
R (programovací jazyk)
SAS (programovací jazyk)
Scheme (programovací jazyk)
Scilab
Scratch
Script-Fu
Sigma-kalkul
Simula
Smalltalk
Squeak
Structured Query Language
Swift
Unified Modeling Language
Visual Basic
Visual Basic for Applications
Zoznam programovacích jazykov
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk