Into the Labyrinth (Dead Can Dance album) - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Into the Labyrinth (Dead Can Dance album)
 ...
Into the Labyrinth
Obrázok albumu môže byť použitý iba so súhlasom držiteľa autorských práv
Obrázok albumu môže byť použitý iba so súhlasom držiteľa autorských práv
štúdiový album – Dead Can Dance
Dátum vydania 13. september 1993
Nahraný Quivvy Church
Dĺžka 55:26 (CD)
65:25 (LP)
Vydavateľstvo 4AD
Producent Brendan Perry, Lisa Gerrard
Skladateľ Brendan Perry, Lisa Gerrard
Odborné recenzie
Dead Can Dance – chronológia
A Passage in Time
(1991)
Into the Labyrinth
(1993)
Toward the Within
(1994)

Into the Labyrinth (1993) je šiesty štúdiový album Dead Can Dance, nahratý v Quivvy Church v Írsku. Štýlovo vychádza z hudby prírodných národov. Bol to prvý album nahratý iba Lisou a Brendanom, bez iných muzikantov. Skladba „The Ubiquitous Mr. Lovegrove“ sa stala v USA hitom v alternatívnych rádiach. Obal albumu s názvom „Hands of the World“ (v preklade Ruky sveta) je dielom fotografa Touhami Ennadre.[1][2] Vinylová verzia vyšla ako dvojité LP.[3][4] V roku 1993 dosiahol 122. miesto v rebríčku Billboard 200 a 1. miesto v rebríčku Heatseekers.[5] Skladba „The Ubiquitous Mr. Lovegrove“ dosiahla 8. a 21. miesto v rebríčku Modern Rock Tracks magazínu Billboard.[6]

Zoznam skladieb [7]7" class="mw-editsection-visualeditor">upraviť | upraviť zdroj

CD verziaupraviť | upraviť zdroj

  1. „Yulunga (Spirit Dance)“ – 6:56
  2. „The Ubiquitous Mr. Lovegrove“ – 6:17
  3. „The Wind that shakes the Barley“ – 2:49
  4. „The Carnival is Over“ – 5:28
  5. „Ariadne“ – 1:54
  6. „Saldek“ – 1:07
  7. „Towards the Within“ – 7:06
  8. „Tell me about the Forest (You once called Home)“ – 5:42
  9. „The Spider's Stratagem“ – 6:42
  10. „Emmeleia“ – 2:04
  11. „How Fortunate the Man with None“ – 9:15

LP verziaupraviť | upraviť zdroj

LP 1upraviť | upraviť zdroj

Strana Aupraviť | upraviť zdroj
  1. „Yulunga (Spirit Dance)“ – 6:56
  2. „The Ubiquitous Mr. Lovegrove“ – 6:17
  3. „The Wind that shakes the Barley“ – 2:49
Strana Bupraviť | upraviť zdroj
  1. „The Carnival is Over“ – 5:28
  2. „Ariadne“ – 1:54
  3. „Saldek“ – 1:07
  4. „Towards the Within“ – 7:06

LP 2upraviť | upraviť zdroj

Strana Cupraviť | upraviť zdroj
  1. „Bird“ – 5:00
  2. „Tell me about the Forest (You once called Home)“ – 5:42
  3. „The Spider’s Stratagem“ – 6:42
Strana Dupraviť | upraviť zdroj
  1. „Spirit“ – 4:59
  2. „Emmeleia“ – 2:04
  3. „How Fortunate the Man with None“ – 9:15

Všeobecne o Into the Labyrinthupraviť | upraviť zdroj

Into the Labyrinth bol oproti predchádzajúcemu albumu Aion spred troch rokov značne odlišný vo viacerých ohľadoch :

  • Brendan Perry a Lisa Gerrard žili na vzdialených miestach a tvorili hudbu nezávisle od seba (Brendan žil v Írsku, Lisa žila v Austrálií s jej manželom a dcérou). Kvôli nahrávaniu, Lisa cestovala do Brendanovho štúdia Quivvy Church (v County Cavan, Írsko) kde dávali spolu finálnu podobu skladbám a nahrávali počas troch mesiacov.
  • Po prevahe Brendanových stredovekých vplyvov na predchádzajúcich dvoch albumoch, tento stavia do popredia Lisine etno hudobné vplyvy.
  • Bol to prvý album kde Brendan a Lisa hrali na všetky nástroje, bez hosťujúcich hudobníkov.
  • Brendan povedal: „Nahrávame pretože stále máme stále dosť démonov na vyhnanie: máme radi terapeutickú povahu tvorenia hudby a taktiež pôžitok, ktorý chceme vyjadriť, to potešenie a preniesť ho ľuďom.“[8]
  • Rastúca popularita formátu CD priniesla dlhší album, 55 minút namiesto predchádzajúcich 35 minút na LP. V UK, bolo CD vydané súčasne s limitovanou edícou dvojitého LP (zahŕňajúcou skladby „Bird“ a „Spirit“, bonusové skladby z výberovky A Passage in Time z roku 1991).

Názov albumuupraviť | upraviť zdroj

Názov Into the Labyrinth (v preklade Do labyrintu) je narážkou na grécky mýtus o Teseus idúceho do labyrintu bojovať proti Minotaurovi. Toto je vidieť v v názvoch skladieb ako:

  • „Ariadne“ (legendárna Ariadna, ktorá dala niť Teseovi);
  • „Towards the Within“ v preklade „K vnútru“ (labyrintu, v strede ktorého je Minotauros);
  • „The Spider’s Stratagem“ v preklade „Pavúkov úskok“ (pavúk čaká v strede svojej siete podobne ako Minotauros čakal v centre labyrintu);
  • „Emmeleia“ (grécky tanec v tragédiach).

Hoci Into the Labyrinth nie je koncepčným albumom, niektoré skladby na seba naväzujú.

Informácie o skladbáchupraviť | upraviť zdroj

  • „The Ubiquitous Mr. Lovegrove“: Brendan ho popísal ako svoje alter ego, „abstrakcia vzťahu mňa a ženy“.[8], na inom mieste na otázku: „Povedali ste o Into the Labyrint, že Mr. Lovegrove to ste vy, je to pravda?“ Odpovedal: „Áno, …je to trochu životopisné.“[10]
  • „The Wind that shakes the Barley“: je tradičná írska balada z 18. storočia ktorej Lisa chcela urobiť vlastnú verziu, „mala to byť zjednocovacia skladba, ale má v sebe tak intenzívny smútok, ktorý ju robí protivojnovou piesňou“.[8] Informácia na obale CD ju popisuje ako „na pamiatku Maureena Coppera“, ale žiadne informácie o tejto osobe nie sú dostupné.
  • „The Carnival Is Over“: je popísaná ako spomienka Brendana na návštevu cirkusu vo východnom Londýne.[8] Obsahuje tiež časť textu zo skladby „The Eternal“ od Joy Division„(The) Procession moves on, the shouting is over“. Melódia piesne veľmi pripomína posledné skladby na albume Closer.
  • „Ariadne“: názov odkazuje na grécky mýtus o Ariadne a labyrinte.
  • „Towards the Within“: názov nepriamo odkazuje na tému labyrintu, pretože Teseus musel cestovať k vnútru labyrintu, aby našiel Minotaura v jeho strede.
  • „Tell Me About the Forest“ – Brendan vysvetľuje: „Keď žijete v Írsku, pozorujete ľudí, ktorí boli preč roky, vracajúcich sa k svojom rodičom a tiež vidíte tých, ktorí upadávajú, … rozklad tradícií zároveň s odchodom ľudí. V Írsku i v dažďových pralesoch. Ak si udržíme ústnu tradíciu živú a opustíme náboženské pozadie…“[8]
  • „The Spider’s Stratagem“: názov nepriamo odkazuje na labyrint, odkazom na film Bertolucciho film The Spider„s Stratagem (La strategia del ragno),[11] ktorý je adaptáciou poviedky od Borgesa Theme of the Traitor and Hero publikovanej v angličtine v zbierke poviedok Labyrinths.
  • „Emmeleia“: (starogr. Εμμέλεια – „ladnosť“ alebo „harmonizácia“) bolo meno hrobu a dôstojného tanca v antickej tragédii (každý dramatický žáner si vyvinul vlastný tanec, emmeleia alebo emmelīa v tragédii, kordax v komédii, a sikinnis alebo siccinis v satire).[12] Text je typické glosolalia, ale Brendan prepísal text foneticky, aby ho mohli spievať spolu, táto skladba znie viac ako štrukturovaný jazyk. Prepis teda existuje, ale nie je to žiaden jazyk. V roku 1996 sa Rona Buttersa (profesora angličtiny a kultúrnej antropológie) študent spýtal, či je schopný identifikovať jazyk v skladbe „Emmeleia“. Butters urobil jeho prepis, ale ďalej sa nedostal, tak poslal žiadosť na American Dialect Society.[13]
  • „How Fortunate the Man With None“: v texte Brendan Perry použil štyri strofy z Brechtovej básne z roku 1928 „Die Ballade von den Prominenten“ v anglickom preklade od Johna Willetta (Brecht použil rovnakú verziu ako „Die Schädlichkeit von Tugenden“ v jeho hre z roku 1939 Matka Guráž a jej deti a jemne odlišnú verziu „Solomon-Song“ („Šalamúnova pieseň“ v jeho opere z roku 1928 Opera za tri groše, tretie dejstvo). Bolo to druhýkrát čo bolo povolené použiť úryvok z Brechtovho diela, predošlé bolo z roku 1963.[8]

Jazyky sklabiebupraviť | upraviť zdroj

Spievané skladby sú:

  • Anglické texty majú tieto skladby: „The Ubiquitous Mr. Lovegrove“, „The Wind that shakes the Barley“, „The Carnival is Over“, „Tell me about the Forest (You once called Home)“, a „How Fortunate the Man with None“.
  • Lisa Gerrard spieva glosolalia v skladbách „Yulunga (Spirit Dance)“, „Ariadne“, „Saldek“, „Towards the Within“, „The Spider’s Stratagem“, „Emmeleia“.
  • Skladby „The Wind that shakes the Barley“ a „Emmeleia“ sú a cappella.

Referencieupraviť | upraviť zdroj

Dead Can Dance
Lisa Gerrard | Brendan Perry
Diskografia
Štúdiové albumy: Dead Can Dance | Spleen and Ideal | Within the Realm of a Dying Sun | The Serpent’s Egg | Aion | Into the Labyrinth | Spiritchaser | Anastasis | Dionysus
EP: Garden of the Arcane Delights
Kompilácie: A Passage in Time | Dead Can Dance (1981-1998) | Wake
Koncertné albumy: Toward the Within | In Concert
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.






Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk