Nord N 262 Frégate - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Nord N 262 Frégate
Nord N 262 Frégate
Typdvojmotorové turbovrtuľové spojovacie a dopravné lietadlo
VýrobcaNord
KonštruktérMax Holstem
Prvý let1962
Charaktervyradený
Hlavný používateľFrancúzsko
Angola, Gabon, Kongo a Burkina Faso
Výroba1962 - 1976
Vyrobených110

Nord N 262 Frégate je dopravné lietadlo, ktoré vzniklo pokračovaním vývoja typu MH-260 Super Broussard. Nord N 262 Frégate po prvýkrát vzlietlo v roku 1962. Krátko nato bola firma Nord prevzatá spoločnosťou Aérospatiale, ľahké dopravné lietadlo N 262 však zostalo vo výrobe až do roku 1976. Zákaziek ale nebolo veľa - celková produkcia predstavovala iba 110 strojov, mimo iného 33 exemplárov Frégate (vojenskej verzie). Najväčším prevádzkovateľom týchto lietadiel bolo Francúzske vojenské letectvo.

Vznik a vývoj

Na začiatku boli vyrobené dve verzie MH-260 Super Broussard, jedna s piestovými a druhá s turbovrtuľovými motormi. Posledná slúžila konštruktérovi firmy Nord Maxovi Holstemovi ako základ pre vývoj vylepšenej verzie N 262. Koncom 60. rokov boli začaté dodávky vojenskej verzie s názvom Frégate francúzskym leteckým silám Armée de ľAir, ktoré prevzali celkom 33 exemplárov. Mimo Francúzska nie je Frégate veľmi známy, aj keď sa preukázal ako spoľahlivé a hospodárne lietadlo. Je používaný dodnes, hlavne ako dopravný, cvičný a námorný hliadkový stroj. Francúzska Aéronavale poznala potenciál tohto stroja a zakúpila civilné N 262A pre jeho modifikáciu ako dopravné lietadlo pre prepravu dôležitých cestujúcich. Niekoľko málo exemplárov bolo modifikovaných na námorné hliadkové a cvičné lietadlá s označením N 262E. V priebehu rokov bolo niekoľko strojov dodaných bývalým francúzskym kolóniám: (Angola, Gabon, Kongo a Burkina Faso). O ich použití nie je mnoho informácii, ale Angola svoje 3 exempláre v roku 1990 zrejme vyradila.

Zaujímavosti

  • Francúzske vojenské letectvo a námorníctvo zakúpilo taktiež civilné N 262.
  • Montáž strojov sa robila v Bourges.
  • Frégate mohol vo vzduchu zostať až 11 hodín

Technické údaje

N 262

(údaje pre verziu N 262D Frégate)

  • Typ: dvojmotorové dopravné a spojovacie lietadlo
  • Pohon: dva turbovrtuľové motory Turboméca Bastan VIIA s výkonom po 854 kW
  • Rýchlosť: 418 km/h
  • Dolet: 1 825 km
  • Vzletová dráha: 530 m
  • Stúpavosť: 366 m/min
  • Dostup: 8 690 m
  • Hmotnosť: max. 10 800 kg
  • Kapacita: 2 členovia osádky, 22 cestujúcich
  • Rozmery: rozpätie: 22,60 m; dĺžka: 19, 28 m; výška: 6,21 m
  • Nosnosť: 3 075 kg

Zdroje

Světová encyklopedie letadel

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Nord N 262 Frégate





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk