A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Tomuto článku alebo sekcii chýbajú odkazy na spoľahlivé zdroje, môže preto obsahovať informácie, ktoré je potrebné ešte overiť. Pomôžte Wikipédii a doplňte do článku citácie, odkazy na spoľahlivé zdroje. |
Objavovanie znalostí v databázach (iné názvy: objavovanie poznatkov/vedomostí v databázach, získavanie znalostí/poznatkov/vedomostí z databáz/v databázach; angl. Knowledge Discovery in Databases, z toho skr. KDD) je data mining a súvisiace prípravné a vyhodnocovacie procesy.
Výška údajov zozbieraných v databázach dnes ďaleko presahuje naše schopnosti znižovať a analyzovať dáta bez používania automatických techník analýzy. Získavanie vedomostí je definované ako netriviálna extrakcia implicitných, neznámych a potenciálne užitočných informácií.
KDD je rýchlo sa rozvíjajúca oblasť. Predpokladá sa, že komerčné databázové systémy budú v budúcnosti obsahovať KDD schopnosti v podobe inteligentných databázových rozhraní.
Techniky KDD
Existuje veľa rôznych prístupov. Existujú kvantitatívne prístupy - napríklad pravdepodobnostné a štatistické prístupy. Existujú prístupy, ktoré využívajú zobrazovacie metódy. Taktiež poznáme aj klasifikačné prístupy, ako sú Bayesovské klasifikácie. Ostatné prístupy zahŕňajú odchýlky, genetické algoritmy, neurónové siete a hybridné prístupy, ktoré kombinujú dve alebo viac techník.
Je sporné, ako by konkrétne techniky mali byť klasifikované. Napríklad: bayesovský prístup môže byť logicky zoskupený s pravdepodobnostnými prístupmi.
Štatistický prístup
Štatistický prístup používa pravidlo objavovania a vychádza z údajov a rôznych vzťahov. Online Analytical Processing (OLAP) je príkladom na štatisticky-orientovaného prístupu. Automatizované štatistické nástroje sú k dispozícii aj vo verejnej sfére.
Príkladom štatistického prístupu je určenie, že všetky transakcie predaja v databáze, ktoré začínajú s uvedením kódu, sú peňažné transakcie predaja.
Klasifikácia
Klasifikácia je pravdepodobne najstaršia a najbežnejšie používaná metóda pre všetky prístupy KDD. Existuje veľa typov klasifikačných techník a veľa automatizovaných nástrojov, ktoré sú k dispozícii.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Architektúra počítača
Bioinformatika
Dátové nosiče
Databázy
Eponymické termíny v informatike
Formálne jazyky
Formálne jazyky a automaty
Geoinformatika
Hardvér
Hypertext
Informácia
Informačné systémy
Informatici
16-bit
32-bit
4-bit
64-bit
8-bit
Adresový priestor
Adresovanie (informatika)
Autorun.inf
Contextual Query Language
Dátové centrum
Dátový záznam
Datacentrum
Dejiny počítačov
Distribuované spracovanie
Dokument (informatika)
Formalizovaný jazyk
Geocentrická súradnicová sústava
Geografický súradnicový systém GIS
Gigahertz
Heterostáza
Hoareova logika
Hospodárska informatika
Inštrukcia (informatika)
Indexovanie
Inferenčný mechanizmus
Informačné a komunikačné technológie
Informačný horizont
Informačný jav
Informačný jazyk
Informačný zdroj
Informatická výchova
Informatika
Informovanie
Internet
IP Multimedia Subsystem
Jednosmerná komunikácia
Kapacita počítačových pamätí
Katedra knižničnej a informačnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave
Klasifikácia počítačových systémov
Knižnica infraštruktúry informačných technológií
Komputerizácia
Komunikačné prostriedky
Kontrolný súčet
Korešpondenčný seminár z programovania
Logging
Manažérstvo informácií
Manažment používateľov
Memoizácia
Metainformácia
Multiplexor
Náhodné číslo
N-gram
Navigácia (informatika)
Nositeľ znaku
NP-úplný problém
Objavovanie znalostí v databázach
Osi súradnicového systému
Overovanie modelov
Oznámenie počítača
Pertinentná informácia
Počítačová bezpečnosť
Počítačová gramotnosť
Polynomiálna transformovateľnosť
Portál:Informačné technológie
Premenná (informatika)
Priama väzba
Problém čitateľa-zapisovateľa
Problém fajčiarov cigariet
Problém obedujúcich filozofov
Problém spiaceho holiča
Promot
Pseudonáhodné číslo
Psychika (informatika)
Reálny čas (počítače)
Redukcia (teoretická informatika)
Redundantná informácia
Rekurzia (informatika)
Replikácia dát
Riešenie problému
Rozšírená realita
Rozhranie (interface)
Runtime error
Súbežnosť
Sťahovanie hudby
Spätná väzba (všeobecne)
Spracovanie dát
Spracovanie informácií
Spracovanie textu
Stav (informatika)
Syntaktická analýza
Systém manažérstva obsahu (všeobecne)
Teória algoritmov
Teória formálnych jazykov
Teória umelej inteligencie
Teória vypočítateľnosti
Teoretická informatika
Terminálová udalosť
The Art of Computer Programming
Token (text)
Typografia (umenie)
Udalosť (informatika)
Umelá inteligencia
Unifikovaný signál
Výpočtová zložitosť
Výpočtové náklady
Výraz (informatika)
Výroba s využitím počítača
Výstupné slovo
Voľná premenná
Vyhľadávací jazyk
Vyhodnocovacia stratégia
Vyrovnávacia pamäť
Záchrana dát
Zoznam slotov a soketov spoločnosti AMD
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk