Produktová politika - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Produktová politika

Produktová politika alebo výrobková politika je analýza, plánovanie, realizácia a kontrola činností (opatrení, rozhodnutí) týkajúcich sa výrobku ako marketingového nástroja, napríklad vonkajšia podoba výrobku, zloženie výrobkového radu, politika značky a pod. Je to súčasť marketingového mixu. Úzko súvisí s politikou kvality.

Do popredia strategických úvah produktovej politiky podniku v konkurenčnom prostredí vstupujú štrukturálne a podnikové faktory, ktoré determinujú konkurenciu. Úspech podnikateľského subjektu je v súčasnosti založený na filozofii prípravy a uvádzania na trh produktov, ktoré uspokojujú potreby, želania a nároky spotrebiteľov alebo tieto potreby ešte len vytvárajú, filozofii podnikania založenej na vyhľadávaní zákazníkov k existujúcej ponuke produktov na trhu.

Strategické rozhodovanie podnikateľských subjektov v podmienkach konkurencie a globalizácie trhov vyžaduje poznanie trhov, orientáciu na kvalitu, znižovanie nákladov a inovácie. Poznanie týchto procesov vyžaduje získavať poznatky a vedieť ich tvorivo aplikovať.

Produkt a jeho tri úrovne sú základom marketingového mixu a prostriedkom dosahovania zisku z dlhodobého hľadiska. Náuku o produkte a kvalite môžeme parciálne rozdeliť na dve oblasti z hľadiska objektu skúmania:

  1. všeobecnú náuku o produkte, ktorá skúma produkt vo všetkých jeho rozmanitých formách, a to z hľadiska požiadaviek a možností jeho vzniku, jeho úžitkovej hodnoty, užitočnosti, kvality, procesov, činnosti a ich výsledkov,
  2. špeciálne orientovanú náuku o produkte, ktorej objektom skúmania sú jednotlivé skupiny produktov vnútorne diferencované, resp. vo väzbe na jednotlivé prvky procesov a činností subjektov trhu a hodnotový reťazec podnikateľského subjektu.

Literatúra

Vojtech Kollár a kolektív: Produktová politika. 2003

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Produktová politika





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk