A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Renderovanie (angl. rendering) je tvorba reálneho obrazu na základe počítačového modelu, najčastejšie 3D. Rendering obsahuje v závislosti od softvéru mnoho parametrov a nastavení, ktorými možno ovplyvniť konečný vzhľad scény.
Ide o odvetvie počítačovej grafiky. Zaoberá sa tvorbou obrazov, napodobňujúcich reálny svet. Je to zvláštny spôsob vizualizácie dát. Dáta sú parametre popisujúce reálny alebo imaginárny svet s jeho objektmi a ich vlastnosťami. Úlohou syntézy obrazu je vytvoriť z tohto počítačového modelu obraz, ktorý je pokiaľ možno nerozoznateľný od fotografie definovaného objektu v reálnom svete.
Syntéza obrazu je odvetvie, ktoré významne ovplyvňuje tvorbu počítačových hier, programov pre tvorbu grafiky a animácií a programov CAD/CAM.
Realistické počítačové obrazy nachádzajú uplatnenie pri tvorbe filmových efektov, v architektúre, vojenstve, pri simulácii fyzikálnych javov alebo projektoch pracujúcich s virtuálnou realitou.
Zoznam míľnikov v technikách renderovania
- Ray casting (1968)
- Algoritmus scanline (1969 – 1970)
- Gouraudovo tieňovanie (1971)
- Textúrovanie (1974)
- Z-Buffering (1974)
- Phongovo tieňovanie (1973 – 1975)
- Environmentálne mapovanie (1976)
- Vykresľovanie tieňov (1977)
- Stencil buffer (1978)
- Bump mapping (1978)
- Binárne rozdelenie priestoru (1980)
- Sledovanie lúča (1980)
- Cookovo tieňovanie (1981)
- MIP textúrovanie (1983)
- Sledovanie lúča podľa algoritmu Octree (1984)
- Alfa blending (1984)
- Distribuované sledovanie lúča (1984)
- Rádiozita (1984)
- Polokocka (1985)
- Sledovanie svetelného zdroja (1986)
- Zobrazovacia rovnica (1986)
- Reyes renderovanie (1987)
- Hierarchická rádiozita (1991)
- Mapovanie tónov (1993)
- Podpovrchový rozptyl svetla (Subsurface Scattering) (1993)
- Fotónové mapovanie (1995)
- Metropolis light transport (1997)
- Okamžitá rádiozita (1997)
- Precomputed Radiance Transfer (2002)
Pozri aj
Externé odkazy
- "REBUSFarm Render Farm"
- "Render Farm Service"
- "Render Farm Online"
- "Renderovanie v IT4Innovations (Národné superpočítačové centrum)"
Zdroj
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Renderování na českej Wikipédii.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk