Subaru Impreza - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Subaru Impreza
Subaru Impreza
Výrobca Subaru (Fuji Heavy Industries)
Produkcia 1992-súčasnosť
Krajina pôvodu Ōta, Gunma, Japonsko
Predchodca Subaru Leone
Trieda Stredná trieda
Usporiadanie Motor vpredu, predný náhon
Motor vpredu, pohon 4 × 4

Subaru Impreza je automobil strednej triedy, ktorý od roku 1992 vyrába japonská automobilka Subaru, ktorá patrí pod konglomerát Fuji Heavy Industries (FHI). Automobilka Subaru uviedla model Impreza ako nástupcu modelu Leone, pričom motory EA používané v modeloch Leone boli nahradené novšími motormi EJ.

Momentálne vo svojej štvrtej generácii sa ponúka v karosárskych verziách 4-dverový sedan a 5-dverový hatchback, pričom v prvej generácii bola v ponuke aj verzia kupé. Obyčajné verzie sú v ponuke s motormi s objemami od 1,5 do 2,5 litra, pričom sú v ponuke aj výkonné verzie Impreza WRX a WRX STi. Od tretej generácie niektoré trhy používajú názov Subaru WRX pre svoje výkonné varianty modelu Impreza. Prvé tri generácie modelu Impreza v Severnej Amerike boli dostupné v off-road výbave, pričom tá niesla názov Subaru Outback Sport. Táto verzia je v štvrtej generácii známa ako Subaru XV a predáva sa medzinárodne.

Automobilka Subaru ponúka model Impreza v dvoch verziách pohonu, a to s predným pohonom a pohonom 4 × 4.

Prvá generácia (1992–2000; GC, GF, GM)

Prvá generácia
Iné názvy Subaru Outback Sport
Produkcia 1992-2000
Typ karosérie 2-dverové kupé
4-dverový sedan
5-dverové kombi
Motor(y) 1,5 l EJ15 B4
1,6 l EJ16 B4
1,8 l EJ18 B4
1,8 l EJ18 B4 (t/c)
2,0 l EJ20 B4
2,0 l EJ20 B4 (t/c)
2,2 l EJ22 B4
2,5 l EJ25 B4
Prevodovka(y) 4-rýchlostná automatická
5-rýchlostná manuálna
Rázvor 2520 mm
Dĺžka 4340 mm
Šírka 1690 mm
Výška 1405 mm
Dizajnér Tetsuya Hayashi, Hidefumi Kato (1990)[1][2]

Prvá generácia bola uvedená dňa 1. marca 1993 a bola v ponuke buď s predným náhonom (FWD) alebo pohonom 4 × 4 (AWD) a ako 4-dverový sedan alebo 5-dverové kombi (hatchback). Podľa článku v časopise Motor Trend z Marca 1992 zo strany 26 bol názov nového kompaktného automobilu značky Subaru pôvodne Loyale. Koncom roku 1995 bola Impreza v Japonsku uvedená v karosárskej verzii 2-dverové kupé. Impreza podobne ako ostatné automobily značky Subaru bola vybavená motormi typu boxer. Pôvodne boli v ponuke tieto motory s objemami 1,6 l, 1,8 l a 2,0 l, pričom neboli prepĺňané.

WRX

Subaru Impreza 22B STI

Existovalo sedem verzií WRX. STI verzie boli označované nasledujúcimi číslami. Všetky modely WRX predávané v rokoch 1992 až 2000 niesli označenie GC8 (pre sedan) alebo GF8 (pre kombi). Kupé verzie zdieľali označenie "GC" so sedanmi.

V roku 1994 uviedla automobilka Subaru verziu Subaru Tecnica International (STI) modelu WRX pre Japonsko. Tieto modely boli oproti štandardným modelom WRX zlepšené v mnohých oblastiach, vrátane výkonejšie naladených motorov v modrej farbe, prevodoviek a pruženia. STI verzie boli nesmierne úspešné v rely pretekoch a aj medzi pouličnými pretekármi, a to predovšetkým v Japonsku.

V Európe bol model WRX uvedený ako Impreza GT. Jej výkon bol 155 kW/211 koní.

V roku 1998 vyrábala automobilka Subaru verziu kupé WRX STI s názvom 22B STI, ktorá mala rozšírená bodykit. Vyrábala sa od marca do augusta 1998. Po začatí predaja sa všetkých 400 japonských kusov predalo do 48 hodín.[3] Ďalších 24 kusov bolo vyrobených pre export - 16 pre Spojené kráľovstvo, 5 pre Austráliu a 3 prototypy. 16 kusov, ktoré boli vyrobené pre Spojené kráľovstvo, upravila firma Prodrive (dlhšie prevodové pomery a špecifické svetlá pre Spojené kráľovstvo). Motor EJ22 poskytoval výkon 206 kW/280 koní a karoséria bola v unikátnej modrej farbe, pričom bola rozšírená o 80 mm. Hmotnosť verzie 22B bola 1270 kg a montovali na na ňu 17-palcové disky kolies.

Verzie
  • GC8A (11/1992-9/1993) 177 kW/240 koní
  • GC8B (10/1993-8/1994) 177 kW/240 koní
  • GC8C (9/1994-9/1996) 191 kW/260 koní
  • GC8D (9/1996-9/1997) 206 kW/280 koní
  • GC8E (1997) 206 kW/280 koní
  • GC8F (9/1998-9/1999) 177 kW/240 koní
  • GC8G (9/1999-9/2000) 160 kW/218 koní

Technické údaje

Verzia Motor: Systém vstrekovania: Vŕtanie × zdvih valca: kompresný pomer: Max. výkon: Max. krútiaci moment 0-100 km/h: V-max:
Benzínové motory:
1,5[4] B4 1,5 l (1493 cm³), SOHC vstrekovanie EFi 85,00 mm × 65,80 mm 9,4:1 97 koní (72 kW) pri 6000 ot/min 129 Nm pri 4500 ot/min b/d b/d
1,6[5] B4 1,6 l (1597 cm³), SOHC vstrekovanie EFi 87,90 mm × 65,80 mm 9,4:1 100 koní (74 kW) pri 6000 ot/min 138 Nm pri 4500 ot/min b/d b/d
1,6 GL[6] B4 1,6 l (1597 cm³), SOHC vstrekovanie EFi 87,90 mm × 65,80 mm 9,7:1 90 koní (66 kW) pri 5600 ot/min 137 Nm pri 4000 ot/min 12,7 s 170 km/h
1,8[7] B4 1,8 l (1820 cm³), SOHC vstrekovanie EFi 87,90 mm × 75,00 mm 9,5:1 115 koní (84 kW) pri 6000 ot/min 154 Nm pri 4500 ot/min b/d b/d
2,0 GL[8] B4 2,0 l (1994 cm³), DOHC vstrekovanie EFi 92,00 mm × 75,00 mm 9,7:1 115 koní (84 kW) pri 5600 ot/min 172 Nm pri 4000 ot/min 9,7 s 190 km/h
2,0 Turbo GT[9] B4 2,0 l (1994 cm³), DOHC, turbo vstrekovanie EFi 92,00 mm × 75,00 mm b/d 211 koní (155 kW) pri 6000 ot/min 290 Nm pri 4800 ot/min 5,8 s 220 km/h
2,0 WRX[10] B4 2,0 l (1994 cm³), DOHC, turbo vstrekovanie EFi 92,00 mm × 75,00 mm 8,5:1 240 koní (177 kW) pri 6000 ot/min 304 Nm pri 5000 ot/min b/d b/d
2,0 P1[11] B4 2,0 l (1994 cm³), DOHC, turbo vstrekovanie EFi 92,00 mm × 75,00 mm 8,0:1 280 koní (206 kW) pri 6500 ot/min 343 Nm pri 4000 ot/min 4,7 s 250 km/h
2,2 22B STi[12] B4 2,2 l (2212 cm³), DOHC, turbo vstrekovanie EFi 96,90 mm × 75,00 mm 8,0:1 280 koní (206 kW) pri 6000 ot/min 363 Nm pri 3200 ot/min 5,3 s 248 km/h
2,5 RS[13] B4 2,5 l (2457 cm³), SOHC vstrekovanie EFi 99,50 mm × 79,00 mm 9,7:1 167 koní (123 kW) pri 5600 ot/min 220 Nm pri 4000 ot/min 8,3 s 200 km/h

Druhá generácia (2000–2007; GD, GG)

Druhá generácia
Iné názvy Subaru Outback Sport
Saab 9-2X (2004–2005)
Produkcia 2000-2007
Typ karosérie 4-dverový sedan
5-dverové kombi
Motor(y) 1,5 l EJ15 B4
1,6 l EJ16 B4
2,0 l EJ20 B4
2,0 l EJ20 B4 (t/c)
2,5 l EJ25 B4
2,5 l EJ25 B4 (t/c)
Prevodovka(y) 4-rýchlostná automatická
5-rýchlostná manuálna
6-rýchlostná manuálna
Rázvor 2525 mm
Dĺžka 4415 mm
Šírka Sedan: 1730 mm
Kombi: 1695 mm
Výška 1425 mm
Hmotnosť 1390 kg
Bližšie informácie v hlavnom článku: Subaru Impreza (druhá generácia)

Automobilka Subaru uviedla novú Imprezu pre svetový trh v roku 2000. Rozmermi väčšia ako jej predchodca, karosárska verzia sedan narástla v šírke o 40 mm a kombi (hatchback) len o 5 mm. Pri tejto generácii sa upustilo od výroby karosárskeho variantu kupé. Atmosférické štvorvalcové motory typu boxer boli v ponuke s objemami 1,5 l (EJ15), 1,6 l (EJ16), 2,0 l (EJ20) a 2,5 l (EJ25). Turbodúchadlom prepĺňané verzie motorov EJ20 a EJ25 boli v ponuke pre modely WRX a WRX STI.

WRX

Ako pri prvej generácii, tak aj pri tejto boli v ponuke prepĺňané modely WRX a WRX STI a predávali sa v mnohých špecifikáciách.

Tretia generácia (2007–2014; GE, GH, GR, GV)

Tretia generácia
Iné názvy Subaru Outback Sport
Subaru WRX
Produkcia 2000-2007
Typ karosérie 4-dverový sedan
5-dverový hatchback
Motor(y) 1,5 l EL15 B4 (benzín)
2,0 l EJ20 B4 (benzín)
2,0 l EJ20 B4 (t/c benzín)
2,0 l EE20 B4 (t/c diesel)
2,5 l EJ25 B4 (benzín)
2,5 l EJ25 B4 (t/c benzín)
Prevodovka(y) 4-rýchlostná automatická</ br>5 rýchlostná automatická
5-rýchlostná manuálna
6-rýchlostná manuálna
Rázvor 2620 mm
Dĺžka Sedan: 4580 mm
Hatchback: 4415 mm
Šírka 1740 mm
Výška 1475 mm
Outback Sport: 1481 mm
Hmotnosť 1394 kg

Automobilka Subaru odhalila tretiu generáciu Imprezy počas New York Auto Show dňa 2. apríla 2007, pričom boli odhalené obidve verzie-atmosférická štandardná verzia a aj turbodúchadlom prepĺňaná verzia WRX.[14] Tretia generácia výkonnej verzia WRX STI debutovala v októbri 2007. Pôvodne bola Impreza v ponuke s karosériou 5-dverového hatchbacku (označovaná "GH"), pričom 4-dverový sedan (označovaný "GE") bol uvedený v roku 2008.

WRX

Pri tejto generácii viacero trhov začalo používať označenie "Subaru WRX", hoci japonský a severoamerický trh si ponechal celý názov "Subaru Impreza WRX". Verzia WRX používala 2,5-litrový, turbodúchadlom TD04 prepĺňaný motor EJ255 s výkonom 169 kW/230 koní a s krútiacim momentom 320 Nm. Z prevodoviek v ponuke boli buď 4-rýchlostná automatická alebo 5-rýchlostná manuálna prevodovka.

Na ohlas kritikov, že nový Impreza má veľmi mäkké pruženie, urobila automobilka Subaru pre modelový rok 2009 niekoľko zmien. Motor EJ255 tak dosiahol výkon 195 kW/265 koní a krútiaci moment 331 Nm výmenou turbodúchadla TD04 za IHI VF52. to pomohlo Impreze WRX dosiahnuť zrýchlenie z 0 na 96 km/h za 4,7 sekundy.[15]

WRX STI

Subaru Impreza WRX STI (po facelifte)

Verzia WRX STI debutovala na Tokyo Auto Show v roku 2007. Verzie WRX STI sú postavené na základe modelov WRX. V Japonskú sú dostupné s 2,0-litrovým motorom EJ207 s dvomi turbodúchadlami, ktorý poskytuje výkon 227 kW/308 koní. Na exportné trhy sa dodávala IOmpreza WRX STI s 2,5-litrovým motorom EJ257 s jedným turbodúchadlom IHI VF48, pričom jeho výkon je 221 kW/300 koní a krútiaci moment 407 Nm. Turbodúchadlo stláča nasávaný vzduch, ktorý prúdi cez veľký medzichladič montovaný na motore.

Verzie
  • Subaru WRX STI Takumi (2008)[16]
  • 20th Anniversary Edition WRX STI (2008)[17]
  • WRX STI spec C (2009)
  • WRX STI A-Line (2009)[18][19]
  • WRX STI 330S / WRX STI Type UK, WRX STI 380S
  • WRX STI R205[20]
  • WRX STI Special Edition (MY 2010)
  • WRX STI tS, WRX STI A-Line tS (2010)[21]
  • Cosworth WRX STI CS400[22][23]
  • WRX STI S206, WRX STI S206 NBR CHALLENGE PACKAGE (2011-2012)[24][25]
  • WRX STI A-Line type S (2011)[26]
  • Impreza G4 STI (koncept; 2012)[27]
  • Impreza WRX STI Group R4 (2012)[28][29]
  • WRX STI, WRX STI spec C, STI A-Line type S Package (2012)[30]
  • WRX STI tS Type RA, WRX STI tS Type RA NBR CHALLENGE PACKAGE (2013)[31][32]

Štvrtá generácia (2011–súčasnosť; GP, GJ)

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Subaru Impreza





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk


Štvrtá generácia