A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Vario LF3 je typ českej nízkopodlažnej električky. Bol vyvinutý spoločne firmami Pragoimex, a. s., Krnovské opravny a strojírny, a. s. (KOS) a VKV Praha, s. r. o., ktoré ho vyrábajú v spolupráci s Dopravným podnikom Ostrava.
Konštrukcia
Nároky na množstvo prepravených osôb v električkách sa každý rok zvyšujú. Preto vzrástla potreba veľkokapacitných vozidiel, ako napríklad Tatra KT8D5, ktoré sa v súčasnosti úspešne modernizujú. Súčasne je potrebné ich počet zvyšovať, čo pri KT8D5 nie je možné. Niektoré dopravné podniky sa rozhodli rekonštruovať staršie električky na veľkokapacitné trojčlánkové (Brno – Tatra K3R-N, Plzeň – Tatra K3R-NT). Druhú možnosť, dodávku nových vozidiel, využila Ostrava v podobe električky Vario LF3.
Ide o jednosmerný osemnápravový motorový električkový vozeň, pozostávajúci z troch článkov, ktoré sú spojené kĺbmi a harmonikou. V pravej bočnici sa nachádza pätoro dverí. V každom článku sa nachádza nízkopodlažná časť. Podiel nízkej podlahy 350 mm na temenom koľajnice dosahuje 50 percent z celkovej plochy. Vysokopodlažné časti 860 mm nad TK sa vyskytujú v prvej tretine prvého článku, tretej tretine posledného článku a v oboch kĺboch nad podvozkami.
Vario LF3 je vybavené asynchrónnou elektrickou výbavou TV Europulse, odpruženými podvozkami Komfort a polopantografom. Dizajn čiel navrhol Ing. arch. Pelikán. Jeden striedač je určený pre jeden podvozok. Na riadenie a diagnostiku elektrickej výbavy sa používa mikroprocesorový distribuovaný riadiaci systém CECOMM. Výbava je umiestnená na streche vozidla.
Technické parametre
- Rozchod koľají: 1 435 mm
- Dĺžka (bez spriahadiel): 30,1 m
- Šírka: 2,5 m
- Výška: 3,085 m
- Hmotnosť prázdneho vozňa: 38 t
- Maximálna hmotnosť na nápravu: 7 630 kg
- Miesta celkom: 229
- na sedenie: 61
- na státie: 168
- Počet miest pre invalidné vozíky/detské kočíky: 2/2
- Maximálna obsaditeľnosť (pri 8 os/m²): 329
- Max. rýchlosť: 65 km/h
- Inštalovaný trakčný výkon: 720 kW
- Maximálne zrýchlenie prázdneho vozdidla: 1,8 m/s
- Min. polomer prechádzaných oblúkov: R 18 m
- Podiel nízkej podlahy: 50%
- Počet trakčných podvozkov: 4
- Počet bežných podvozkov: 0
Prevádzka
Mesto | Typ | Roky dodávok | Počet vozňov | Evidenčné čísla | Poznámka | Zdroj |
---|---|---|---|---|---|---|
Ostrava | Vario LF3 | 2006 – 2007 | 2 | 1601, 1602 | [1] |
Referencie
- ↑ DP Ostrava: tramvaje Pragoimex VarioLF3 | seznam-autobusu.cz . seznam-autobusu.cz, . Dostupné online. (po česky)
Externé odkazy
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk