A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Ventil pneumatiky je súčasť pneumatiky, ktorá umožňuje manipuláciu s jej náplňou. Je súčasť duše alebo samostatný pri bezdušových pneumatikách. Je vyrobený z kovu. Plní nasledovné funkcie:
- nahustenie pneumatiky
- nepriepustné uzatvorenie
- kontrolu tlaku náplne
- vypustenie náplne
Časti ventilu
- Teleso ventilu:
- jednodielne – pre osobné aj nákladné automobily. Je zavulkanizované do gumenej hlavice. Ak je súčasť duše, hlavica je vulkanizáciou spojená priamo s dušou. Pre bezdušové osobné pneumatiky je gumová hlavica tvarovaná a pri montáži zalisovaná do otvoru ráfika. Pre bezdušové nákladné pneumatiky sa teleso zvyčajne spája s ráfikom skrutkovým spojom s maticou a gumovou priechodkou.
- delené – pre nákladné automobily. Základné teleso je podobne ako jednodielne vulkanizáciou spojené cez gumovú pätku s dušou. Na závit tohto telesa sa skrutkuje nadstavec, ktorý môže byť tvarovaný.
- Kuželík – je funkčná časť ventilu s gumeným tesnením, pritláčaným pružinou a pretlakom náplne k dosadacej ploche.
- Čiapočka – chráni ventil pred vnikaním nečistôt.
Zdroje
- Močkoř R.: Motorové vozidlá II. Podvozkové orgány. SjF STU Bratislava, 1997.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk