A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Vstrekovanie komprimovaného plynného paliva je spôsob prípravy zmesi vznetových motorov na plynné palivá. Plynné palivo je stlačené na vysoký tlak 4 až 8 MPa (niekedy 20 až 25 MPa), a pomocou vstrekovačov sa vstrekuje priamo do stlačeného čistého vzduchu vo valci motora. Vstrekovací sytém je podobný pneumatickému vstrekovaniu kvapalného paliva (nafty). Na stláčanie plynu sa používajú dvoj- až štvorstupňové kompresory.
Výhody
Oproti zmiešavaniu plynného paliva so vzduchom ešte pred nasávaním do valca má vstrekovanie nasledovné výhody:
- Priebeh spaľovania je možné čiastočne ovládať voľbou zákona vstreku, aj keď podstatne horšie ako pri vstrekovaní kvapalného paliva.
- Je možné dokonalejšie prepláchnutie spaľovacieho priestoru, pretože do valca prúdi čistý vzduch a nehrozí únik zmesi do výfukového potrubia, ktorý by spôsoboval vyššiu spotrebu paliva a zvýšenie emisií.
Zdroje
Trnka J., Urban J.: Spaľovacie motory. Alfa Bratislava, 1992.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Karburátor
Systém jednobodového vstrekovania paliva
Systém nepriameho vstrekovania paliva
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk