ZBrush - Biblioteka.sk

Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

ZBrush
Pixologic ZBrush
Základné informácie
VývojárPixologic
Uvedenie1999
Posledná stabilná verziaZBrush 2024 (16. november 2023)
Operačný systémWindows 10 verzia 1709 a neskoršie
macOS 10.13 a neskoršie
LokalizáciaC, C++, Python
Typ softvéru3D počítačová grafika
LicenciaKomerčný proprietárny softvér
Ďalšie odkazy
Webová stránkamaxon.net/en/zbrush

Pozri aj Informačný portál

Pixologic ZBrush je grafický softvér vyvinutý spoločnosťou Pixologic Inc.,[1] ktorú založili Ofer Alon,[2] známy aj ako „Pixolator“, a Jack Rimokh. Spoločnosť bola založená v roku 1997 a sídli v Kalifornii v USA. Softvér bol prvýkrát predstavený v roku 1999 na konferencii SIGGRAPH.[3] Demoverzia Zbrush 1.55 bola vydaná v roku 2003,[4] po nej nasledovala verzia 3.1 v roku 2007.[5] Od 29. decembra 2021 sa celý tím Pixologic ZBrush pripojil k tímu Maxon.[6] Toto spojenie zahŕňalo nielen vývojový tím pod vedením Ofera Alona, ale aj tímy podpory, predaja a marketingu.

ZBrush je inovatívny nástroj na vytváranie digitálneho umenia v 3D a 2.5D priestore, má vlastnú technológiu „pixol“,[7] ktorá dokáže ukladať informácie o svetle, materiáloch a polohe objektov na obrazovke. Výnimočná schopnosť ZBrushu vytvárať modely s „vysokým rozlíšením“, pri ktorých možno na jednom objekte vytvoriť až 100[8] miliónov polygónov, otvára dvere k vytváraniu presných a detailných objektov. Táto vysoká hustota polygónov umožňuje umelcom slobodne vyjadriť svoju kreativitu prostredníctvom detailov s vysokou frekvenciou, ktoré sa približujú vizuálnym kvalitám tradičného sochárstva. Jeho obľúbenosť medzi umelcami spočíva aj v tom, že Zbrush sa výrazne podobá tradičnému sochárstvu, čo uľahčuje prechod z klasických techník do digitálneho prostredia. Program ZBrush, ktorý sa často používa vo filmovom a hernom priemysle, je základným nástrojom pre tvorcov 3D umenia, ktorí chcú vo svojich projektoch dosiahnuť výnimočnú kvalitu a autentickosť.

Referencie

  1. Pixologic :: Pressroom . pixologic.com, . Dostupné online.
  2. Maxon acquires Pixologic | CG Channel . . Dostupné online. (po anglicky)
  3. ZBrush Acquisition FAQ . Maxon, . Dostupné online. (po anglicky)
  4. Pixologic :: Pressroom . pixologic.com, . Dostupné online.
  5. Pixologic :: Pressroom . pixologic.com, . Dostupné online.
  6. Maxon: Filmmaking, Motion Design, Animation, VFX, and Editing Software . Maxon, . Dostupné online. (po anglicky)
  7. DOCUMENTATION . docs.pixologic.com, . Dostupné online.
  8. ZBrushCore or ZBrush? . Maxon, . Dostupné online. (po anglicky)

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému ZBrush
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o ZBrush





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk