A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Pixologic ZBrush | |
Základné informácie | |
---|---|
Vývojár | Pixologic |
Uvedenie | 1999 |
Posledná stabilná verzia | ZBrush 2024 (16. november 2023) |
Operačný systém | Windows 10 verzia 1709 a neskoršie macOS 10.13 a neskoršie |
Lokalizácia | C, C++, Python |
Typ softvéru | 3D počítačová grafika |
Licencia | Komerčný proprietárny softvér |
Ďalšie odkazy | |
Webová stránka | maxon.net/en/zbrush |
Pozri aj Informačný portál |
Pixologic ZBrush je grafický softvér vyvinutý spoločnosťou Pixologic Inc.,[1] ktorú založili Ofer Alon,[2] známy aj ako „Pixolator“, a Jack Rimokh. Spoločnosť bola založená v roku 1997 a sídli v Kalifornii v USA. Softvér bol prvýkrát predstavený v roku 1999 na konferencii SIGGRAPH.[3] Demoverzia Zbrush 1.55 bola vydaná v roku 2003,[4] po nej nasledovala verzia 3.1 v roku 2007.[5] Od 29. decembra 2021 sa celý tím Pixologic ZBrush pripojil k tímu Maxon.[6] Toto spojenie zahŕňalo nielen vývojový tím pod vedením Ofera Alona, ale aj tímy podpory, predaja a marketingu.
ZBrush je inovatívny nástroj na vytváranie digitálneho umenia v 3D a 2.5D priestore, má vlastnú technológiu „pixol“,[7] ktorá dokáže ukladať informácie o svetle, materiáloch a polohe objektov na obrazovke. Výnimočná schopnosť ZBrushu vytvárať modely s „vysokým rozlíšením“, pri ktorých možno na jednom objekte vytvoriť až 100[8] miliónov polygónov, otvára dvere k vytváraniu presných a detailných objektov. Táto vysoká hustota polygónov umožňuje umelcom slobodne vyjadriť svoju kreativitu prostredníctvom detailov s vysokou frekvenciou, ktoré sa približujú vizuálnym kvalitám tradičného sochárstva. Jeho obľúbenosť medzi umelcami spočíva aj v tom, že Zbrush sa výrazne podobá tradičnému sochárstvu, čo uľahčuje prechod z klasických techník do digitálneho prostredia. Program ZBrush, ktorý sa často používa vo filmovom a hernom priemysle, je základným nástrojom pre tvorcov 3D umenia, ktorí chcú vo svojich projektoch dosiahnuť výnimočnú kvalitu a autentickosť.
Referencie
- ↑ Pixologic :: Pressroom . pixologic.com, . Dostupné online.
- ↑ Maxon acquires Pixologic | CG Channel . . Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ ZBrush Acquisition FAQ . Maxon, . Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ Pixologic :: Pressroom . pixologic.com, . Dostupné online.
- ↑ Pixologic :: Pressroom . pixologic.com, . Dostupné online.
- ↑ Maxon: Filmmaking, Motion Design, Animation, VFX, and Editing Software . Maxon, . Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ DOCUMENTATION . docs.pixologic.com, . Dostupné online.
- ↑ ZBrushCore or ZBrush? . Maxon, . Dostupné online. (po anglicky)
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému ZBrush
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Akregator
Alibre Design
Bandicam
Cartes du Ciel
Celestia
CorelDRAW
DBase
FL Studio
Game Maker
GNU Octave
Hydrogen (softvér)
LMMS
MATLAB
McAfee VirusScan
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk