A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Značka alebo obchodná značka (angl. brand) je meno, výraz, znak, symbol, dizajn alebo ich kombinácia, ktoré majú identifikovať tovar alebo služby jedného predávajúceho alebo skupiny predávajúcich a odlíšiť ich od tovaru a služieb konkurentov [1].
Úlohou značky je uľahčiť identifikáciu výrobku alebo služby určitého predávajúceho a odlíšiť ich od konkurenčných výrobkov. Môže pridať výrobku na hodnote.
Značka môže mať právnu ochranu (tzv. ochranná známka - angl. trademark), ktorá ochraňuje za určité časové obdobie výlučné práva výrobcu (predajcu). Zaručuje jednoznačný pôvod výrobku alebo služby.
Značka má byť utvorená tak, aby približovala užitočnosť a kvalitu výrobku, jej výslovnosť a zapamätateľnosť má byť ľahká, má sa dať ľahko odlíšiť od iných značiek a ľahko sa prekladať do cudzích jazykov.
Príkladmi obchodných značiek sú napr.: Panasonic, Gala, Toyota, Mitsubishi, Kia, NIKE, Adidas atď.
Referencie
- ↑ Toto je definícia podľa American Marketing Association tak, ako je ako citát uvedená v knihe Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management, 2007 (preklad 12. angl. vydania); Dudinská et al. uvádza skrátenú definíciu: identifikácia tovaru výrobcu pomocou mena (...) , symbolu (...), čísla, tvaru alebo ich kombinácie
Zdroj
Elvíra Dudinská, Miroslav Foret, Róbert Štefko, Peter Šimegh. 2000. Základy marketingu. ISBN 80-225-1222-2, str. 65 a 147-148
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
ACNielsen
Affiliate marketing
Akcia (zníženie cien)
BCG matica
Biznis model
Business-to-business
Cashback (debetná karta)
Cenová elasticita dopytu
Cenová elasticita ponuky
Copywriting
Customer generated media
Elasticita dopytu
Elasticita ponuky
Firemný štýl
Franchising
Inbound marketing
Klamlivá reklama
Kolektívne nakupovanie
Korporátny dizajn
Krížová elasticita dopytu
Marketing
Marketingová koncepcia (filozofia)
Marketingový manažment
Marketingový mix
Marketing vzťahov
Nekalá súťaž
Obal
Odberateľ
Odbyt (predaj)
Podnikateľský model
Podpora (promotion)
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk