A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Renault Magnum | |
---|---|
Výrobca | Renault Trucks |
Produkcia | 1990-2013 |
Krajina pôvodu | Bourg-en-Bresse, France |
Nasledovník | Renault Trucks T |
Trieda | Nákladné automobily nad 7,5 tony |
Usporiadanie | 4x2, 6x2, 6x4 |
Motor(y) | Mack V8 Volvo R6 |
Prevodovka(y) | 16-rýchlostná manuálna ZF 12-rýchlostná automatizovaná Optidrive II |
Pozri aj | Mack Magnum |
Renault Magnum je ťažký nákladný automobil, ktorý v rokoch 1990 až 2013 vyrábala francúzska automobilka Renault Véhicules Industriels (1990-2002) a Renault Trucks (2002-2013). Magnum sa vyrábal buď ako ťahač návesov alebo ako podvozok pre nadstavby. Obe tieto verzie mohli byť v konfigurácii 4×2 alebo 6×2, pričom konfigurácia pohonu 6×4 bola určená pre najťažšie prepravy.
Renault uviedol model Magnum v roku 1990[1] a v roku 1991 vyhral cenu International Truck of the Year.[2]
Boli vyrobené štyri generácie (Magnum AE, Magnum Integral, Magnum Millenium a Magnum New Dimensions) a jedna špeciálna edícia (ROAD 66). Dizajnérom Magnumu bol taliansky dizajnér Marcello Gandini, pričom najväčšou novinkou bol interiér kabíny s rovnou podlahou bez motorového tunela.
V rokoch 1999 až 2003 bol Magnum distribuovaný do Austrálie pod názvom Mack s motormi Cummins Signature s objemom 15 litrov a výkonom 421 kW/565 koní.[3][4]
V roku 2013 model Magnum nahradil úplne novo vyvinutý model Renault Trucks T.
Technické údaje
Motor
Naftový motor je odvodený z 12-litrového radového šesťvalcového motora automobilky Volvo Lastvagnar. Zmenou je nový manažment motora a systém vstrekovania paliva vyvinutý v spolupráci s firmou Delphi.
Motor bol dostupný v nasledovných výkonových konfiguráciách:
Výkon | Krútiaci moment | Max. rozsah krútiaceho momentu |
---|---|---|
328 kW/440 koní | 2200 Nm | 1020-1400 ot/min |
358 kW/480 koní | 2400 Nm | 1030-1400 ot/min |
388 kW/520 koní | 2550 Nm | 1050-1430 ot/min |
Prevodovka
Prevodovka, ktorá je v štandardnej výbave je 16-rýchlostná manuálna ZF servoshift s pneumatickým posilňovačom. Voliteľne bola dostupná 12-rýchlostná automatizovaná prevodovka Optidrive II so štyrmi spätnými rýchlosťami. Táto prevodovka má tiež manuálny režim.
Galéria
-
Renault Magnum AE 440 (1990-2001)
-
Renault Magnum 480 DXi (2001-2008)
-
Renault Magnum 480 DXi (2008-2013)
Referencie
- ↑ Renaults flagship joins French fleet . Commercial Motor, . Dostupné online.
- ↑ International Truck of the Year 1991 . TRUCK OF THE YEAR, . Dostupné online.
- ↑ AE - Magnum . lesrenaultdepapier.fr, . Dostupné online.
- ↑ Mack Magnum . trucksplanet.com, . Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ http://corporate.renault-trucks.com/media/document/DP-pdf/dp_magnum_20_ans_en.pdf
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Renault Magnum
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Škoda 706
Škoda Sentinel
Ťahač (automobil)
Aero 150
Autožeriav
Avia A 21
Cestný vlak
Citroën 23
Citroën 32
Citroën 45
Citroën 55
DAF XF
Dolly (príves)
Freightliner Argosy
GAZ-AA
Hákový nakladač
Hydraulická ruka
Iveco EuroStar
Iveco Stralis
Kamión
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk