Renault Magnum - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Renault Magnum
Renault Magnum
Výrobca Renault Trucks
Produkcia 1990-2013
Krajina pôvodu Bourg-en-Bresse, France
Nasledovník Renault Trucks T
Trieda Nákladné automobily nad 7,5 tony
Usporiadanie 4x2, 6x2, 6x4
Motor(y) Mack V8
Volvo R6
Prevodovka(y) 16-rýchlostná manuálna ZF
12-rýchlostná automatizovaná Optidrive II
Pozri aj Mack Magnum

Renault Magnum je ťažký nákladný automobil, ktorý v rokoch 1990 až 2013 vyrábala francúzska automobilka Renault Véhicules Industriels (1990-2002) a Renault Trucks (2002-2013). Magnum sa vyrábal buď ako ťahač návesov alebo ako podvozok pre nadstavby. Obe tieto verzie mohli byť v konfigurácii 4×2 alebo 6×2, pričom konfigurácia pohonu 6×4 bola určená pre najťažšie prepravy.

Renault uviedol model Magnum v roku 1990[1] a v roku 1991 vyhral cenu International Truck of the Year.[2]

Boli vyrobené štyri generácie (Magnum AE, Magnum Integral, Magnum Millenium a Magnum New Dimensions) a jedna špeciálna edícia (ROAD 66). Dizajnérom Magnumu bol taliansky dizajnér Marcello Gandini, pričom najväčšou novinkou bol interiér kabíny s rovnou podlahou bez motorového tunela.

V rokoch 1999 až 2003 bol Magnum distribuovaný do Austrálie pod názvom Mack s motormi Cummins Signature s objemom 15 litrov a výkonom 421 kW/565 koní.[3][4]

V roku 2013 model Magnum nahradil úplne novo vyvinutý model Renault Trucks T.

Technické údaje

Motor

Naftový motor je odvodený z 12-litrového radového šesťvalcového motora automobilky Volvo Lastvagnar. Zmenou je nový manažment motora a systém vstrekovania paliva vyvinutý v spolupráci s firmou Delphi.

Motor bol dostupný v nasledovných výkonových konfiguráciách:

Výkon Krútiaci moment Max. rozsah krútiaceho momentu
328 kW/440 koní 2200 Nm 1020-1400 ot/min
358 kW/480 koní 2400 Nm 1030-1400 ot/min
388 kW/520 koní 2550 Nm 1050-1430 ot/min

[5]

Prevodovka

Prevodovka, ktorá je v štandardnej výbave je 16-rýchlostná manuálna ZF servoshift s pneumatickým posilňovačom. Voliteľne bola dostupná 12-rýchlostná automatizovaná prevodovka Optidrive II so štyrmi spätnými rýchlosťami. Táto prevodovka má tiež manuálny režim.

Galéria

Referencie

  1. Renaults flagship joins French fleet . Commercial Motor, . Dostupné online.
  2. International Truck of the Year 1991 . TRUCK OF THE YEAR, . Dostupné online.
  3. AE - Magnum . lesrenaultdepapier.fr, . Dostupné online.
  4. Mack Magnum . trucksplanet.com, . Dostupné online. (po anglicky)
  5. http://corporate.renault-trucks.com/media/document/DP-pdf/dp_magnum_20_ans_en.pdf

Iné projekty

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Renault Magnum





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk