A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Záujmový útvar (iné názvy: záujmový krúžok, krúžok) je skupina žiakov združujúcich sa dobrovoľne pod vedením vedúceho útvaru (obyčajne učiteľ) za účelom pravidelnej záujmovej činnosti v rámci výchovného pôsobenia školy mimo vyučovania resp. v rámci činnosti centra voľného času (to môže mať právnu subjektivitu alebo byť organizačnou zložkou školy).[1]
Školy môžu ponúkať mnoho rôznorodých krúžkov. Napr. na základe výnosu Povereníctva školstva, vied a umení v Bratislave č. 107 450/49-III/1 zo 7. októbra 1949 medzi záujmové krúžky na gymnáziách patrili krúžok literárnorečnícky, krúžok jazyka ruského, krúžok jazyka anglického, krúžok jazyka francúzskeho, krúžok jazyka talianskeho, krúžok jazyka španielskeho, krúžok jazyka poľského, krúžok jazyka srbochorvátskeho, krúžok antickej kultúry, krúžok dejepisu, krúžok zemepisu, krúžok filozofický, krúžok matematický, krúžok deskriptívnej geometrie, krúžok prírodopisu, krúžok chemický, krúžok fyzikálny, krúžky výtvarné, krúžky telovýchovné a branné, krúžok rýchlopisný, krúžok písania strojom, krúžky technické, krúžky náuky o domácnosti a príp. aj iné záujmové krúžky, ktoré do svojho nepovinného vyučovania zaradila konkrétna škola.[2]
Referencie
- ↑ kroužky zájmové. In: WAHLA, Arnošt. Terminologický a výkladový slovník didaktiky geografie. 1. vyd. Ostrava : Pedagogická fakulta, 1983. 204 s. S. 61.
- ↑ Slovensko. Ed. Karol Rosenbaum. 1. vyd. Zväzok 4 : Kultúra, časť 2. Bratislava : Obzor, 1980. 951 s. S. 302.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Škola v spádovej oblasti
Školský informačný systém
Štúdium
Študijný plán
Analógová komunikácia
Analytická veda o výchove
Antipedagogika
Bibliopedagogika
Cvičenie (fáza vyučovania)
Daltonská škola
Defektológia
Descholarizácia
Didaktický prostriedok
Didaktika
Didaktogénia
Docilita
Doktor pedagogiky
Domáca úloha
Duchovedná pedagogika
Etnopedagogika
Experimentálna pedagogika
Filozofia výchovy
Formy vyučovania
Funkčná asymetria hemisfér
Gymnasion
Heuristický rozhovor
Humanities
Inkluzívne vzdelávanie
Interaktívna tabuľa
Jenský plán
Komeniológia
Konzultácia
Kurikulum
Lesná pedagogika
Liečebná pedagogika
Múzejná pedagogika
Mediálna výchova
Mentoring (forma spolupráce učiteľov)
Metóda pedagogiky
Montessoriovská škola
Názornina
Názornosť
Osobnosť žiaka
Pansofia
Pedagógia
Pedagogická činnosť
Pedagogická teória
Pedagogické filozofovanie
Pedagogické filozofovanie 20. storočia
Pedagogické myslenie
Pedagogické vedy
Pedagogický optimizmus
Pedagogický pesimizmus
Pedagogický proces
Pedagogický smer
Pedagogik
Pedagogika
Pedagogika v starovekých Aténach
Pedeutológia
Pegagogické vedomie pedagóga
Podnikový školiteľ
Predmet výchovy
Propedeutika
Psychoanalytická pedagogika
Ratio educationis (1777)
Rozvíjajúce vyučovanie
Seminár (kurz)
Slepá mapa
Sociálne podmienené mentálne postihnutie
Sugestopédia
Superlearning
Svetový deň učiteľov
Teória učenia
Teória výchovy
Tréning (školenie)
Učebná metóda
Učebné osnovy
Učebnica
Učenie (pedagogika)
Učenie sa
Učiteľ
Učivo
Výchova
Výchovná animácia
Všeobecná didaktika
Vedomosti
Verbalizmus
Vychovávanie
Vyučovací proces
Vyučovacia metóda
Vyučovanie
Vzdelávanie
Vzdelávanie pre ženy
Waldorfská pedagogika
Záujmový krúžok
Záverečná skúška
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk