A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Alfa Romeo Brera & Spider | |
---|---|
Výrobca | Alfa Romeo |
Produkcia | Brera 2005–2010 Spider 2006–2010 |
Krajina pôvodu | San Giorgio Canavese, Taliansko (Pininfarina)[1][2] |
Predchodca | Alfa Romeo GTV & Spider |
Trieda | Športový automobil |
Typ karosérie | Kupé Spider |
Usporiadanie | Motor vpredu, predný náhon/pohon všetkých kolies |
Platforma | Platforma GM/Fiat Premium |
Motor(y) | Benzínové:
Naftové: |
Prevodovka(y) | 6-rýchlostná manuálna 6-rýchlostná poloautomoatická 6-rýchlostná automatická |
Rázvor | (Brera/Spider) 2525/2525 mm |
Dĺžka | 4410/4396 mm |
Šírka | 1828/1830 mm |
Výška | 1422/1367 mm |
Hmotnosť | 1470–1680 kg |
Kapacita nádrže | 70 l |
Pozri aj | Alfa Romeo 159 |
Dizajnér | Brera Giorgetto Giugiaro Spider Pininfarina/Alfa Romeo Centro Stile |
Alfa Romeo Brera je športový automobil, ktorý v rokoch 2005-2010 vyrábala talianska automobilka Alfa Romeo.[3] Roadster verzia Spider bola vyrábaná v rokoch 2006 až 2010. Obe verzie boli vyrábané dizajnérskou firmou Pininfarina. Bolo vyrobených iba 12 488 kusov verzie Spider a 21 786 kusov verzie Brera.[4] Výroba oboch verzií bola ukončená v novembri 2010.[5]
Koncept
Brera bol pôvodne automobilový koncept na Autosalóne v Ženeve. Bol navrhnutý Girgettom Giugiarom z Italdesign Giugiaro. Koncept bol poháňaný motorom Maserati V8 s výkonom 290 kW/400 koní.[6] Brera bola široko uznávaná, a plán výroby bol oznámený pre rok 2005.
Produkcia
Alfa Romeo Brera bola zavedená do výroby na autosalóne v Ženeve v roku 2005. Takmer presne ostal zachovaný vonkajší vzhľad a stal sa stredne veľkým kupé na platforme GM/Fiat Premium (ktorú zdieľa s Alfa Romeo 159), ktoré nahradilo dosluhujúce GTV. Kabriolet Spider, ktorého bola oznámená výroba krátko po kupé a nahradil GTV Spider.
V Európe bola Brera k dispozícii s dvoma benzínovými motormi 2,2-litrový JTS s výkonom 136 kW/185 koní a 3,2-litrový V6 s výkonom 190 kW/260 koní; a naftovým motorom 2,4-litrovým JTD turbodieselom. Modely s naftovým motorom alebo 2,2-litrovým benzínovým motorom majú pohon predných kolies, zatiaľčo modely s motorom V6 majú systém pohonu všetkých kolies s diferenciálom Torsen, podobný ako v modeloch 156 či 159 Q4.
Motory[7]7" class="mw-editsection-visualeditor">upraviť | upraviť zdroj
Benzínovéupraviť | upraviť zdroj
Model | Motor | Zdvihový objem | Výkon | Krútiaci moment | Kompr. pomer | Roky |
---|---|---|---|---|---|---|
1.75 TBi | R4 | 1742 cm³ | 147 kW (200 koní) pri 5000 ot/min | 320 Nm pri 2000 ot/min | 9.5:1 | 2009-2010 |
2.2 JTS | R4 | 2198 cm³ | 136 kW (185 koní) pri 6500 ot/min | 230 Nm pri 4500 ot/min | 11,3:1 | |
3.2 V6 JTS | V6 | 3195 cm³ | 191 kW (260 koní) pri 6200 ot/min | 322 Nm pri 3800 ot/min | 11,25:1 |
Naftovéupraviť | upraviť zdroj
Model | Motor | Zdvihový objem | Výkon | Krútiaci moment | Kompr. pomer | Roky |
---|---|---|---|---|---|---|
2.0 JTDM | R4 | 1956 cm³ | 125 kW (170 koní) pri 4000 ot/min | 360 Nm pri 1750 ot/min | 17,0:1 | 2009-2010 |
2.4 JTDM | R5 | 2387 cm³ | 147 kW (200 koní) pri 4000 ot/min | 400 Nm pri 2000 ot/min | 17,0:1 | 2006–2007 |
2.4 JTDM | R5 | 2387 cm³ | 147 kW (200 koní) pri 4000 ot/min | 400 Nm pri 1500 ot/min | 17,0:1 | 2008-2010 |
2.4 JTDM | R5 | 2387 cm³ | 154 kW (210 koní) pri 4000 ot/min | 400 Nm pri 1500 ot/min | 17,0:1 | 2008-2010 |
Výkonyupraviť | upraviť zdroj
Model | Max. rýchlosť (km/h) | Zrýchl. (0–100 km/h) | Roky | ||
---|---|---|---|---|---|
manuálna prev. | automatická prev. | manuálna prev. | automatická prev. | ||
1.75 TBi | 235 | 7,8 | 2009-2010 | ||
2.2 JTS | 222 | 8,8 | 2006–2007 | ||
2.2 JTS | 224 | 8,8 | 2008-2010 | ||
2.2 JTS Selespeed | 224 | 8,8 | 2008-2010 | ||
2.0 JTDM | 218 | 9,0 | 2009-2010 | ||
2.4 JTDM (200 koní) | 228 | 8,4 | 2006–2007 | ||
2.4 JTDM (200 koní) Q-tronic | 225 | 8,5 | 2008-2010 | ||
2.4 JTDM (210 koní) | 231 | 8,1 | 2008-2010 | ||
3.2 V6 Q4 | 240 | 240 | 7,0 | 7,2 | 2006–2007 |
3.2 V6 Q4 | 244 | 244 | 7,0 | 7,2 | 2008-2010 |
3.2 V6 FWD | 250 | 7,2 | 2008-2010 |
Referencieupraviť | upraviť zdroj
- ↑ Alfa Brera online. pininfarina.com, cit. 2007-04-25. Dostupné online.
- ↑ Alfa Spider online. pininfarina.com, cit. 2007-04-25. Dostupné online.
- ↑ Alfa Romeo Brera und Alfa Spider wurden eingestellt online. alfavisione.net, cit. 2011-01-02. Dostupné online. Archivované 2013-12-19 z originálu.
- ↑ autonews.com. The car that Alfa should have built online. Cit. 2011-04-09. Dostupné online.
- ↑ 2010 draft financial statements online. pininfarina.it, cit. 2011-04-13. Dostupné online. Archivované 2011-06-05 z originálu.
- ↑ Alfa Romeo Brera Concept online. ultimatecarpage.com, cit. 2007-08-11. Dostupné online.
- ↑ Spider online. Cit. 2010-10-05. Dostupné online. Archivované 2011-02-14 z originálu.
Iné projektyupraviť | upraviť zdroj
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Alfa Romeo Brera
Externé odkazyupraviť | upraviť zdroj
- brera.alfaromeo.com Archivované 2009-12-16 na Wayback Machine
- spider.alfaromeo.com Archivované 2010-01-31 na Wayback Machine
Alfa Romeo Automobiles S.p.A., dcérska spoločnosť Fiat S.p.A. od roku 1986, časová os, 1980 – súčasnosť | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Typ | 1980 – 1989 | 1990 – 1999 | 2000 – 2009 | 2010 – súčasnosť | |||||||||||||||||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
Malé automobily | Mito | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nižšia stredná trieda |
Arna | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
…Alfasud | 33 | 145 / 146 | 147 | Giulietta (940) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Stredná trieda | …Nuova Giulietta | 75 / Milano | 155 | 156 | 159 | Giulia | |||||||||||||||||||||||||||||||
Vyššia stredná trieda |
…Alfetta | 90 | 164 | 166 | 169 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
…Alfa 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kupé | …Sprint | GT | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
…Alfetta GT/GTV and GTV6 | GTV (916) | Brera | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kabriolet | Spider (916) | Spider (939) | Spider | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Roadster | …Spider | 8C Spider | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Športový automobil | SZ | RZ | 8C Competizione | 4C | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Pretekársky automobil | 179 / 182 / 183T / 184T / 185T | 155 V6 TI | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
SUV | C-SUV | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
D-SUV |
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Alfa Romeo Brera
Audi 80
Audi A7
Audi A8
Chevrolet Aveo
Citroën 2CV
Citroën AX
Citroën Bijou
Citroën BX
Citroën DS
Citroën LN
Citroën SM
Daewoo Leganza
Fiat Bravo
Fiat Marea
Fiat Stilo
Fiat Tempra
Ford Cougar
Ford Escort
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk