A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Tomuto článku alebo sekcii chýbajú odkazy na spoľahlivé zdroje, môže preto obsahovať informácie, ktoré je potrebné ešte overiť. Pomôžte Wikipédii a doplňte do článku citácie, odkazy na spoľahlivé zdroje. |
Dohoda o úrovni poskytovaných služieb[1] alebo service-level agreement (skratka SLA) je časť zmluvy o poskytovaní služieb, v ktorej je dohodnutá (t.j. definovaná) určitá úroveň služby. V praxi sa termín SLA niekedy používa na dohodnutú dodaciu lehotu služieb. Každý nákup znamená pre predajcu aj kupujúceho povinnosť splniť podmienky nákupu. Veľmi dôležitá je špecifikácia produktu, hlavne ak sa jedná o nehmotný produkt (službu).
Typy SLA
SLA je definovaná na rôznych úrovniach:
- Zákazníci na báze SLA: zmluva s individuálnou skupinou zákazníkov zahrňujúca všetky služby, ktoré sa používajú. Napríklad SLA medzi dodávateľom (poskytovateľom IT služieb) a finančným oddelením veľkej organizácie pre služby ako finančný systém, mzdový systém, fakturačný systém, zadávanie verejných zákaziek.
- Služby na báze SLA: Dohoda pre všetkých zákazníkov, ktorí využívajú služby a sú dodávané poskytovateľom služieb.
- Viacúrovňová SLA: SLA je rozdelená do rôznych úrovní, z ktorých každá sa zaoberá rôznou skupinou zákazníkov za rovnaké služby v rovnakej SLA.
Odporúčaný obsah zmluvy o poskytovaní služieb
SLA definuje hlavne:
- Strany kontraktu - kto kupuje a kto predáva.
- Popis služby - čo je predmetom kontraktu (čo sa presne predáva).
- Rozsah dohody - aké témy vzťahujúce sa k produktu zmluva pokrýva a aké nie.
- Ako dlho bude služba poskytovaná, kedy bude dostupná a aké bude mať maximálne výpadky - akú kvalitu služby si kupujúci platí.
- Používateľská podpora, kontakty a eskalačný mechanizmus - špecifikácia interakcie medzi predajcom a kupujúcim.
- Výkon služby - ako dobre služba funguje.
- Správa zmien, zabezpečenie a nadväznosť služby - za akých podmienok sa služba môže zmeniť, nutné podmienky bezpečnosti služby (napríklad ako zložité majú byť heslá pre rôzne druhy prístupu), výhľad do budúcna o vývoji služby.
- Zodpovednosť - kto má na strane predajcu a zákazníka za čo zodpovednosť (napr. vyriešenie problému verzus nahlásenie problému).
- Cena služby - koľko peňazí bude služba stáť alebo ako a kedy sa poskytne protiplnenie.
- Revízia a metriky služby - aké parametre služby sa sledujú a za akých podmienok (kedy a s kým) prebehne prípadná revízia parametrov služby.
- Vysvetlenie pojmov - slovníček, ktorý môže byť potrebný v prípade používania skratiek alebo príliš technických termínov.
- Dodatky k zmluve - ak sa zmluva upravuje alebo sa k nej vzťahujú externé veci, je potrebné dodatky uviesť.
Referencie
- ↑ Nariadenie Komisie (ES) č. 29/2009 zo 16. januára 2009, ktorým sa ustanovujú požiadavky na služby dátového spojenia pre spoločný európsky vzdušný priestor
Externé odkazy
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Dejiny telekomunikácií
Digital Subscriber Line
Internet
Kontrolné súčty
Modulácia
Multiplexné techniky
Účastník
Časový multiplex
Ďalekopisný stroj
Širokopásmový prenos
0G
1. multiplex
2. multiplex
3. multiplex
4. multiplex
Abecedná telegrafia
AMR (sieť)
Arabsat
Asymmetric Digital Subscriber Line
Baud
BENESTRA
Bezdrôtová komunikácia
Bitová rýchlosť
Bluetooth
Dial-up
Digitálna sieť integrovaných služieb
Dohoda o úrovni poskytovaných služieb
DVB-T2
DVB-T na Slovensku
Fax (zariadenie)
Fax cez internet
Flash-OFDM
Frekvenčný multiplex
GSM-Railways
High-Speed Downlink Packet Access
Home Location Register
HSCSD
IEEE 802.11
Infrared Data Association
International Mobile Subscriber Identity
Komunikačné rozhranie
Koncové zariadenie
Kvalita služby
Magio
Manažment výkonnosti
Matrix (protokol)
Medzinárodná námorná vlajková abeceda
Medzinárodná telekomunikačná únia
Miestna ústredňa
Mobile Station Integrated Services Digital Network
Mobilná sieť
Mobilné zariadenie
Modulácia (elektronika)
Multimedia Messaging Service
Multiplexor
Multiplex (digitálna televízia)
Multiplex (spôsob prenosu)
Near Field Communication
Open Handset Alliance
Pager
Parita (kontrolný súčet)
Prechodový multiplex
Prenosové médium
Retransmisia (znovuvysielanie)
Roaming
Signalizácia (telekomunikácie)
SIM karta
Softswitch
SOS (signál)
T-Com
Telefón
Telefónna ústredňa
Telefónna sieť
Telekomunikácie
Telekomunikačná sieť
Telekomunikačná služba
Teletext
Televízne digitálne pozemské vysielanie
Telex (sieť)
Tradičný analógový telefónny systém
Ultra krátke vlny
Univerzálna paketová rádiová služba
UPC Broadband
Veľmi krátke vlny
Verejná telefónna sieť
VM Telecom
VNET Telecommunication solutions
Volacia značka
Vysokofrekvenčná identifikácia
Wi-Fi
WiMAX
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk