A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Düwag TW 601 | |
TW 601 v Edmontone | |
Výrobné údaje | |
---|---|
Typ | TW 601 |
Výrobca | Duewag |
Rok výroby | 1970 |
Počet vyrobených kusov | 1 |
Technické údaje | |
Dĺžka (bez spriahadiel) | 19 500 mm |
Šírka | 2 500 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 27 710 kg |
Max. rýchlosť | 60 km/h |
Rozchod | 1435 mm |
Obsaditeľnosť | |
Miest na sedenie | 38 |
Miest na státie | 124 |
Motory a elektrická výzbroj | |
Výkon | 2×150 kW |
Napájacie napätie | 750 V DC |
multimediálny obsah na Commons |
TW 601 je prototyp motorového električkového vozňa, zakúpeného v roku 1970 spoločnosťou Üstra pre mestskú železnicu v Hannoveri.
Dejiny
V roku 1965 bola zahájená výstavba podzemných koľajových úsekov a rekonštrukcia električkovej dopravy na mestský železničný systém v Hannoveri. Preto bolo nutné objednať nové vozne, lebo predtým prevádzkované vozne nespĺňali parametrov požadovaných pre mestskú železnicu. Nový vozeň mal byť obojsmerný, umožňovať prevádzku na tratiach s vysokými nástupišťami a mal disponovať väčším pohodlím pre cestujúcich. V roku 1970 Üstra objednala pre skúšobné jazdy dva prototypové vozne vo spoločnostiach Linke-Hofmann-Busch a Duewag (ev. č. 600, resp. 601).[1] Prototypy boli o 15-30 cm širšie ako v tej dobe používané električky. Prototypy boli testované až do roku 1975, najmä na trase č. 14 medzi Oberricklingen a Kirchrode, a po uvedení do prevádzky vozňov TW 6000 boli vyradené.
V roku 1975 bol vozeň ev. č. 601 prevezený do kanadského Vancouveru. Podnik Siemens-Canada plánoval používať električku ako demonštračný vozeň. K tomu ale nedošlo a v roku 1988 bola električka prevezená do Edmontonu, kde bola roku 2005 umiestnená v električkovom múzeu (Edmonton Radial Railway Society) a prevádzkovaná na linke High Level Bridge.[2]
Združenie Förderverein Straßenbahn Hannover e.V., ktoré sa stará o historičké električky spoločnosti Üstra, požiadalo v roku 2013 edmontonské múzeum o možnosť vrátenia električky. Po dohode začalo združenie vyberať 75 000 eur na pokrytie nákladov na prepravu vozňa do Nemecka. Počas troch rokov získalo združenie potrebný finančný obnos a 18. októbra 2016 sa električka vrátila do Hannoveru.[3]
Dodávky električiek
Súčasný štát | Mesto | Stránka | Typ | Roky dodávok | Počet vozňov | Evidenčné čísla | Zdroj |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nemecko | Hannover | stránka | TW 601 | 1970 | 1 | 601 | [4] |
Referencie
- ↑ Details . www.uestra.de, 2020-07-20, . Dostupné online.
- ↑ Edmonton Radial Railway Society . www.edmonton-radial-railway.ab.ca, . Dostupné online. Archivované 2020-10-04 z originálu.
- ↑ Edmonton Radial Railway Society . www.edmonton-radial-railway.ab.ca, . Dostupné online. Archivované 2020-10-04 z originálu.
- ↑ Ганновер, üstra Hannoversche Verkehrsbetriebe AG, Duewag TW600 — Список подвижного состава. transphoto.org. Dostupné online .
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Düwag TW 601
Zdroj
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Düwag TW 601 na českej Wikipédii.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk