A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Vario LF3 je typ českej nízkopodlažnej električky. Bol vyvinutý spoločne firmami Pragoimex, a. s., Krnovské opravny a strojírny, a. s. (KOS) a VKV Praha, s. r. o., ktoré ho vyrábajú v spolupráci s Dopravným podnikom Ostrava.
Konštrukcia
Nároky na množstvo prepravených osôb v električkách sa každý rok zvyšujú. Preto vzrástla potreba veľkokapacitných vozidiel, ako napríklad Tatra KT8D5, ktoré sa v súčasnosti úspešne modernizujú. Súčasne je potrebné ich počet zvyšovať, čo pri KT8D5 nie je možné. Niektoré dopravné podniky sa rozhodli rekonštruovať staršie električky na veľkokapacitné trojčlánkové (Brno – Tatra K3R-N, Plzeň – Tatra K3R-NT). Druhú možnosť, dodávku nových vozidiel, využila Ostrava v podobe električky Vario LF3.
Ide o jednosmerný osemnápravový motorový električkový vozeň, pozostávajúci z troch článkov, ktoré sú spojené kĺbmi a harmonikou. V pravej bočnici sa nachádza pätoro dverí. V každom článku sa nachádza nízkopodlažná časť. Podiel nízkej podlahy 350 mm na temenom koľajnice dosahuje 50 percent z celkovej plochy. Vysokopodlažné časti 860 mm nad TK sa vyskytujú v prvej tretine prvého článku, tretej tretine posledného článku a v oboch kĺboch nad podvozkami.
Vario LF3 je vybavené asynchrónnou elektrickou výbavou TV Europulse, odpruženými podvozkami Komfort a polopantografom. Dizajn čiel navrhol Ing. arch. Pelikán. Jeden striedač je určený pre jeden podvozok. Na riadenie a diagnostiku elektrickej výbavy sa používa mikroprocesorový distribuovaný riadiaci systém CECOMM. Výbava je umiestnená na streche vozidla.
Technické parametre
- Rozchod koľají: 1 435 mm
- Dĺžka (bez spriahadiel): 30,1 m
- Šírka: 2,5 m
- Výška: 3,085 m
- Hmotnosť prázdneho vozňa: 38 t
- Maximálna hmotnosť na nápravu: 7 630 kg
- Miesta celkom: 229
- na sedenie: 61
- na státie: 168
- Počet miest pre invalidné vozíky/detské kočíky: 2/2
- Maximálna obsaditeľnosť (pri 8 os/m²): 329
- Max. rýchlosť: 65 km/h
- Inštalovaný trakčný výkon: 720 kW
- Maximálne zrýchlenie prázdneho vozdidla: 1,8 m/s
- Min. polomer prechádzaných oblúkov: R 18 m
- Podiel nízkej podlahy: 50%
- Počet trakčných podvozkov: 4
- Počet bežných podvozkov: 0
Prevádzka
Mesto | Typ | Roky dodávok | Počet vozňov | Evidenčné čísla | Poznámka | Zdroj |
---|---|---|---|---|---|---|
Ostrava | Vario LF3 | 2006 – 2007 | 2 | 1601, 1602 | [1] |
Referencie
- ↑ DP Ostrava: tramvaje Pragoimex VarioLF3 | seznam-autobusu.cz . seznam-autobusu.cz, . Dostupné online. (po česky)
Externé odkazy
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk