A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Karosa B 952 | |
Beroun mestská Karosa B 952 | |
Typ | B 952 |
---|---|
Výrobca | Karosa |
Vyrábaný v rokoch | 2002 – 2006 |
Technické údaje | |
Dĺžka | 11320 mm |
Šírka | 2500 mm |
Výška | 3165 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 9820 – 10200 kg |
Obsaditeľnosť (sedenie / státie / vozičkár) | 31/68/ |
Pohonné jednotky | |
Motory | |
Iveco Cursor F2 B | Výkon: 180 kW |
Prevodovky | |
Praga 5P 120 | |
Druh | mechanická |
Počet prevodových stupňov | 5+1 |
ZF 6 S 1600 | |
Druh | mechanická |
Počet prevodových stupňov | 6+1 |
Karosa B 952 je model mestského autobusu, ktorý vyrábala Karosa Vysoké Mýto v rokoch 2002 až 2006, od roku 2003 už len v inovovanej verzii B 952 E. Autobus B 952 je nástupcom typu B 932.
Konštrukcia
Konštrukčne je autobus B 952 zhodný s modelom B 951. Ide o dvojnápravový autobus s polosamonosnou karosériou. Tá bola zostavená do základného skeletu, ktorý potom prešiel kataforetickým kúpeľom, nalakovaním a oplechovaním. Až potom sú do vozidla namontované ďalšie diely. Motor a mechanická prevodovka (jediná časť, ktorá odlišuje B 952 od B 951 s automatickou prevodovkou) sú umiestnené za zadnou nápravou od firmy Meritor. Prednú, tuhú nápravu vyrobila spoločnosť Škoda. Predné i zadné čelo autobusu vychádza z typu B 932, zadné je však upravené akoby odseknutím vypuklej časti. Vďaka tomu mohol byť predĺžený interiér vozidla. Pre cestujúcich sú určené čalúnené plastové sedačky; miesto pre kočík sa nachádza pri stredných dverách. V pravej bočnici sú umiestnené troje dvojkrídle výklopné dvere, tie predné sú užšie než druhé a tretie.
Od roku 2003 boli autobusy B 952 vyrábané v upravenom variante označenom ako B 952 E. Tie sa od B 952 odlišujú mierne modifikovanou prednou maskou a tiež lepenými oknami namiesto skiel uchytených v gume.
Výroba a prevádzka
Výroba autobusu B 952 prebiehala od roku 2002 do konca roku 2006, od októbra 2003 už iba vo verzii B 952 E.
Model B 952 spolu s typom B 951 nahradil vo výrobe i v dodávkach pre české i slovenské MHD autobusy B 931 a B 932. Oba typy tak jazdia v mnohých mestách. Vďaka mechanickej prevodovke môže byť B 952 prevádzkovaný i na prímestských linkách.
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Karosa B 952
Externé odkazy
- Článok o autobusoch B 952 a B 952E v Banskej Bystrici
- Článok o žilinských autobusoch B 952
- Informácie na stránkach výrobcu
- Článok s fotografiami o pražských autobusoch Karosa B 952
- Fotogaléria autobusov B 952 v Ostrave
Zdroj
- Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku na českej Wikipédii (číslo revízie nebolo určené).
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Škoda 706 RTO
Irisbus Citelis 12M
Irisbus Citelis 18M
Irisbus Citybus 12M
Irisbus Citybus 18M
Irisbus Crossway
Irisbus Crossway LE
Karosa ŠL 11
Karosa ŠM 11
Karosa B 731
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk