AdBlue - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

AdBlue
Modré viečko nádrže na AdBlue

AdBlue (registrovaná obchodná známka VDA) je v Európe a v krajinách príjímajúcich európske emisné limity kvapalné aditívum, ktoré využíva technológiu SCR, ktorá sa využíva pri úprave výfukových plynov naftových motorov na úroveň emisných limitov Euro 4 a vyšších. Ide o chemicky vysoko čistý vodný roztok močoviny, vyrobený z čistej močoviny a demineralizovanej vody. Jej presné zloženie (32,5% močoviny, 67,5% vody = AUS 32 - Aqueous Urea Solution) umožňuje stanoviť bod počiatku kryštalizácie na -11 °C a je špecifikované v norme DIN 70070.

V USA je s počiatkom platnosti emisných limitov EPA / CARB 2010 používaný adekvátny produkt pod názvom DEF (Diesel Exhaust Fluid).

AdBlue je vstrekované pred katalyzátor výfukových plynov, kde sa močovina najprv čo najrovnomernejšie mieša s výfukovými plynmi, rozkladá sa vplyvom tepla za prítomnosti obsiahnutej vody na amoniak (NH3) a oxid uhličitý (CO2). Amoniak ďalej na povrchu katalyzátora (za predpokladu prítomnosti chemického katalyzátora na stenách buniek telesa katalyzátora vytvorených pre maximálnu reakčnú plochu) reaguje s oxidmi dusíka (NOX), ktoré vznikajú pri spaľovaní. Z výfuku tak namiesto väčšiny NOX odchádza neškodná vodná para a dusík.

Spotreba AdBlue predstavuje približne 4 až 6% spotrebovaného paliva[1], pričom vyššia spotreba sa dá väčšinou predpokladať u prísnejších emisných limitov.

Podmienkou uvedenej reakcie je dostatočná teplota výfukových plynov a vlastného katalyzátora. Preto je výfukový systém väčšinou vybavený senzormi teploty na vstupe (niekedy aj na výstupe) z katalyzátora. Množstvo AdBlue je dávkované až po dosiahnutí požadovanej teploty reaktoru v množstve závislom od signálu tzv. NOx senzoru umiestneného pred, za, alebo na oboch miestach katalyzátora podľa použitého riadenia systému aby nedochádzalo k vzniku páchnucich zlúčenín amoniaku, kryštalizácii nadbytočnej močoviny na výstupe z výfuku alebo prekročenia legislatívneho limitu NOx pri aplikácii malej dávky.

Referencie

  1. AdBlue® . Duslo Šaľa, . Dostupné online.

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku AdBlue na českej Wikipédii.

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o AdBlue

AdBlue




Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk