A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Alfa kanál (angl. Alpha channel alebo alpha transparency channel) je zložka pixelu udávajúca hodnotu priehľadnosti tohto pixelu. Typickým príkladom je farebný model RGBA, kde okrem farebných zložiek R (červená), G (zelená) a B (modrá) je zložka A nesúca informáciu o transparentnosti. Priehľadnosť pixelu znamená, že ak bitmapový obrázok s definovanou priehľadnosťou prekrýva iný obrázok, pôvodný obrázok na pozadí bude zobrazený v danom bode pixelu s intenzitou danou priehľadnosťou pixelu obrázka na popredí.
Bitové rozlíšenie alfa kanála môže byť len 1 bit, potom hovoríme o maske transparentnosti – pixel je buď 100% priehľadný alebo nepriehľadný. Jednobitová transparentnosť môže byť použitá napríklad v obrázku vo formáte GIF. Pre vyššie bitové rozlíšenie možno už spočítať priehľadnosť pixelu, najčastejšie bitové rozlíšenie je 8 bitov (model RGBA) a možno definovať 28 (= 256) úrovní transparentnosti pixelu.
Pre spracovanie obrazu s priehľadnosťou nemusí byť alfa kanál súčasťou bitmapového obrázku, ale môže byť ako samostatná bitmapa. Potom hovoríme o bitmapovej maske obrázku.
Najtypickejším príkladom bitmapy s priehľadnosťou je obrázok použitý ako ukazovateľ polohy na obrazovke počítača (kurzor). Alfa kanál používa napríklad grafický formát PNG.
Pozri aj
- RGBA – Farebný model
Zdroj
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Alfa kanál na českej Wikipédii.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Alfa kanál
B-spline krivka
Color Graphics Adapter
Deepfake
Direct3D
DirectX
Distribuovaný Raytracing
Dithering (počítačová grafika)
Enhanced Graphic Adapter
Extended Graphics Array
Farebná hĺbka
Gamut
Grafický formát
Hercules Graphics Card
High dynamic range imaging
IBM Monochrome Display Adapter
Korytnačia grafika
Molekulová grafika
Morfing
Obrazový prvok
Oktálový strom
OpenGL ES
OpenSceneGraph
Optické rozoznávanie znakov
Paralelné súradnice
Path Tracing
Pivot Animator
Pixel (grafika)
Počítačová 2D grafika
Počítačová grafika
Počítačová ikona
Polygón (počítačová grafika)
Rastrová grafika
Renderovanie
RGB
Rozlišovacia schopnosť (monitor)
Súradnicový zapisovač
Shader
Subpixel
Super Extended Graphics Array Plus
SXGA
Textúra (počítačová grafika)
Trojrozmerné modelovanie
Voxel
Vrchol (počítačová grafika)
Wide Video Graphics Array
Wienerov filter
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk