A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Tomuto článku alebo sekcii chýbajú odkazy na spoľahlivé zdroje, môže preto obsahovať informácie, ktoré je potrebné ešte overiť. Pomôžte Wikipédii a doplňte do článku citácie, odkazy na spoľahlivé zdroje. |
Distribuovaný raytracing je fotorealistický 3D vykresľovací algoritmus, ktorý využíva integrovanie metódou Monte Carlo na výpočet intenzity svetla, ktoré dopadá na jednotlivé body na povrchu objektov scény. Algoritmus jednotlivo simuluje tok svetla na scéne, ktoré sa pohybujú smerom od svetla do kamery. Vychádza z algoritmu raytracing.
"Bežný" raytracing
V bežnom raytracing-u sa pri každom dopade na objekt sa vygeneruje len jeden lúč v smere k svetlu. V závislosti od uhla, pod akým svetlo dopadá a jeho materiál, potom algoritmus vypočíta, ako bude konkrétny bod osvetlený. Keďže je lúč len 1, z miesta x vieme určiť len či je osvetlený alebo nie, vylučujeme prípad, keď je napríklad svetelný zdroj plocha a miesto je čiastočne zatienené iným objektom, alebo keď svetlo dopadá na bod x nepriamo, po odraze od nejakej inej plochy. Bežný raytracing s nepriamym osvetlením počíta, ale len s jeho zrkadlovou zložkou.
Distribuovaný raytracing
Modifikácia spočíva v tom, že z každého miesta vygeneruje do celej hemisféry N lúčov (pre pevne dané N), z ktorých vypočíta príspevky priameho aj nepriameho osvetlenia. To prinesie niekoľko efektov ako napríklad mäkké tiene alebo mäkké odrazy. Príspevok z nepriameho osvetlenia algoritmus spočíta tak, že z daného miesta vygeneruje znovu N nových rôznych lúčov rovnakou metódou. Z toho plynie vysoká časová zložitosť, ktorá bude v tomto prípade exponenciálna v závislosti na hĺbke rekurzie. Tento problém rieši algoritmus path Tracing, ktorý generuje lúč zakaždým len 1 s rôznou pravdepodobnosťou.
Popis algoritmu
- Na začiatku nech x je pozícia kamery
- Zvoľ si smer ω cez pixel na obrazovke smerom od kamery do scény
- Nájdi priesečník y smeru ω so scénou
- Ak je y súčasť svetla, vráť sa a pripočítaj príspevok
- Ak y neexistuje, vráť sa a pripočítaj farbu okolia
- Ak y je bod na scéne s nejakou odrazivosťou, zvoľ x ako kameru a vygeneruj N nových smerov ω1 až ωN a pokračuj v bode 3. Potom sa vráť, zo všetkých príspevkov vypočítaj ich vážený priemer a ten vynásob funkciou odrazivosti.
Pseudokód
function renderImage()
{
for all pixels
{
Color pixelCol = (0,0,0);
for k = 1 to N
{
wk := náhodný smer cez k-tý pixel
pixelCol += getLi(camPos,wk)
}
return Lo / N
}
}
getLi(x, w)
{
hit := NearestIntersect(x, wi)
wo := -wi;
y := hit.pos;
if no intersection
return backgroundCol;
else
{
Lo = (0,0,0)
for k = 1 to N
{
wk := náhodný smer na hemisfére s hustotou p(w)
Lo += getLi(y, wk) * fr(y, wk, wo) * dot(hit.n,wk) / pdf(wk)
}
return Lo / N + directLighting (y, wo);
}
}
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Alfa kanál
B-spline krivka
Color Graphics Adapter
Deepfake
Direct3D
DirectX
Distribuovaný Raytracing
Dithering (počítačová grafika)
Enhanced Graphic Adapter
Extended Graphics Array
Farebná hĺbka
Gamut
Grafický formát
Hercules Graphics Card
High dynamic range imaging
IBM Monochrome Display Adapter
Korytnačia grafika
Molekulová grafika
Morfing
Obrazový prvok
Oktálový strom
OpenGL ES
OpenSceneGraph
Optické rozoznávanie znakov
Paralelné súradnice
Path Tracing
Pivot Animator
Pixel (grafika)
Počítačová 2D grafika
Počítačová grafika
Počítačová ikona
Polygón (počítačová grafika)
Rastrová grafika
Renderovanie
RGB
Rozlišovacia schopnosť (monitor)
Súradnicový zapisovač
Shader
Subpixel
Super Extended Graphics Array Plus
SXGA
Textúra (počítačová grafika)
Trojrozmerné modelovanie
Voxel
Vrchol (počítačová grafika)
Wide Video Graphics Array
Wienerov filter
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk