Estakáda Podzávoz - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Estakáda Podzávoz
Estakáda Podzávoz
komorový/dvojtrámový most
Štát Slovensko Slovensko
Obec Čadca
Cesta Diaľnica D3
Súradnice 49°27′19″S 18°46′53″V / 49,45528°S 18,78139°V / 49.45528; 18.78139
Dĺžka 803/832[1] m
Výška 14,5 m
Staviteľ STRABAG
Štýl Komorový/dvojtrámový most
Materiál predpätý železobetón
Vo výstavbe 2016-2020
Projektant VALBEK, s. r. o.
Kód SO 205
Poloha mesta v rámci Slovenska
Poloha mesta v rámci Slovenska
Poloha mesta v rámci Slovenska
Poloha mesta v rámci Slovenska
Poloha mesta v rámci Slovenska
Poloha v rámci Žilinského kraja
Poloha v rámci Žilinského kraja
Poloha v rámci Žilinského kraja
Poloha v rámci Žilinského kraja
Poloha v rámci Žilinského kraja
Freemap.sk: mapa
Mapový portál GKU: katastrálna mapa
Portál, ktorého súčasťou je táto stránka:

Estakáda Podzávoz je diaľničný most na diaľnici D3, cez široké údolie Čierňanky na severe mesta Čadca (na hranici mestských častí Čadečka a Podzávoz). Most s výškou 14,5 metra prekonáva okrem Čierňanky a potoka Čadečanka aj cestu I/11, železničnú trať 127, miestne a poľné cesty. Bol vybudovaný ako súčasť stavebného úseku Čadca, Bukov – Svrčinovec ako jeho najdlhší mostný objekt združením firiem Strabag, Porr a Hochtief, generálnym zhotoviteľom mosta bola spoločnosť Strabag. Realizačná dokumentácia mosta bola zhotovená projekčnou spoločnosťou Valbek.[1]

Opis

Mostný objekt sa skladá z dvoch súbežných mostov. Ľavý most je pätnásťpoľový s celkovou dĺžkou 803 m, pravý je šestnásťpoľový s celkovou dĺžkou 832 m. Oba mosty boli vybudované dvomi technológiami: stredná časť (nad železničnou traťou a Čadečankou) je komorová, budovaná technológiou letmej betonáže, zvyšok je dvojtrámový, budovaný na pevnej skruži. Prepojenie medzi technológiami je zabezpečené plynulým nábehom prierezu komory na dvojtrám nosnej konštrukcie.[2]

Referencie

  1. a b BACÍKOVÁ, Tatiana; DOLNÁK, Juraj. Estakáda Podzávoz na diaľnici D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec v km 39,600 . 2018-05-24, . Dostupné online.
  2. CHUDÍK, Ladislav. Estakáda Podzávoz na diaľnici D3 . 2019-01-11, . Dostupné online.
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Estakáda Podzávoz





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk