A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Mazda MX-6 je športový automobil vyrábaný automobilkou Mazda v rokoch 1988-1997. Pod týmto názvom sa v Severnej Amerike označovala od roku 1988 Mazda 626 Coupé. Nová generácia Mazdy MX-6 je automobil usporiadaním 2+2 (dvaja dospelí vpredu a dve deti vzadu) a mal nahradiť vtedy súčasný model Mazda 626 Coupé. Mazda mala tiež nahradiť Ford Probe a v rekonštruovanej verzii sa dostať na trh v Spojených štátoch. Karoséria MX-6 bola dlhá, predné aj zadné svetlá mala oválne. Na veku batožinového priestoru bol umiestnený spojler (sériovo montovaný vo verzii s motorom V6). Najprv sa predávala jedine v Japonsku s motorom 1,8 L s výkonom 115 koní, ale neskôr bol zväčšený objem na 2,0 L, ale bez zvýšenia výkonu a počas celého výrobného obdobia sa predávala tiež s vidlicovým šesťvalcom s objemom 2,5 L (motor známy z automobilov 626 GE a Xedos 9 TA).
Prvá generácia (1988-1992)
Mazda MX-6 (1. generácia) | |
---|---|
![]() | |
Výrobca | Mazda |
Iné názvy | Mazda 626 Coupé Mazda Capella C2 |
Produkcia | 1988-1992 |
Krajina pôvodu | Flat Rock, Michigan, USA Hirošima, Japonsko Hofu, Japonsko |
Predchodca | Mazda 626 Coupé |
Príbuzné autá | Ford Probe Mazda 626 Mazda Capella |
Trieda | športový automobil |
Typ karosérie | 2-dverové kupé |
Usporiadanie | motor vpredu, predný náhon |
Platforma | GD platforma |
Motor(y) | Severoamerický trh 2.2L 89 kW/120 koní R4 F2 2.2L 108 kw/145 koní R4 F2T Európsky trh 1.8L 60 kW/80 koní R4 F8 2.0L 84 kW/112 koní R4 FE 2.0L 108 kW/145 koní R4 FE-DOHC 2.2L 108 kW/145 koní R4 F2 Japonský domáci trh 1.8L 60 kW/80 koní R4 F8 2.0L 108 kW/145 koní R4 FE-DOHC |
Prevodovka(y) | 5-rýchlostná manuálna 4-rýchlostná automatická |
Rázvor | 2514,6 mm |
Dĺžka | 4495,8 mm |
Šírka | 1689 mm |
Výška | 1359 mm |
Hmotnosť | 1180 kg |
Prvá generácia Mazdy MX-6 sa objavila v roku 1988 a vyrábala sa až do roku 1992 v Spojených štátoch. Na niektorých trhoch boli modelové roky 1987-1991. Mazda MX-6 bola založená na sérii futuristických športových kompaktných koncepčných vozidiel zo začiatku 80-tych rokov. Bolo to veľké kupé založené na platforme Mazda GD a poháňané R4 Mazda F motormi.
Na americkom trhu používala motor F2 2,2 L s výkonom 88 kW/120 koní, ale k dispozícii bola aj prepĺňaná verzia s výkonom 108 kW/145 koní. Európske a Japonské verzie boli dodávané s motormi F8 1,8 L, FE 2,0 L alebo FE-DOHC 2,0 L DOHC.
Mazda MX-6 sa vyrábala buď s 5-rýchlostnou manuálnou alebo so 4-rýchlostnou automatickou prevodovkou s funkciou overdrive. Mazda MX-6 je tiež známa svojou mechanickou spoľahlivosťou.
Táto generácia bola k dispozícii v niekoľkých stupňoch výbavy, ktoré sa líšili v závislosti na trhu, kde bolo vozidlo predávané. V USA bola MX-6 predávaná vo výbavách DX, LX, LE, a GT.
- DX bol model, ktorý ponúkal základný výkon 89 kW/120 koní a krútiaci moment 176 Nm. Väčšina verzií predávaných v USA mali klimatizáciu.
- LX mal pridané elektrické otváranie okien, centrálne zamykanie, a elektrické zrkadlá a voliteľné elektrické strešné okno.
- LE bola raritná "Kožená Edícia", ktorá bola rovnaká ako model LX, ale zahŕňal kožené sedačky a koženú hlavicu radiacej páky vo vozidlách s manuálnou prevodovkou.
- GT mal všetky doplnky verzie LX, ale prišla s prepĺňaným motorom F2T 2.2 L, ktorý poskytoval výkon 108 kW/145 koní a 258 Nm krútiaceho momentu. Takisto mal na všetkých kolesách kotúčové brzdy s voliteľným ABS a trojcestné elektronicky nastaviteľné pruženie.
V roku 1989 ponúkla Mazda špeciálny systém riadenia všetkých štyroch kolies (často skracovaný na 4WS) ako možnosť pre verziu MX-6 GT určenú pre USA. Systém pozostával z elektronicky riadeného zadné hrebeňového riadenia, ktoré vytáčalo zadné kolesá oproti predným pri malých rýchlostiach pre zlepšenie manévrovania. Tento systém bol k dispozícii počas všetkých rokov výroby len pre GT modely aj iných trhov.
Špecifikácie
Rok | Model | Motor | Výkon | Krútiaci moment | 0-100km/h | 1/4 míle | Max. rýchlosť |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1988–1992 | DX, LX, LE | 2,2 l (2184 cm³) F2 R4 | 120 hp (82 kW) | 176 Nm | 9,0 s | 16,5 s | 202 km/h |
1988–1992 | GT | 2,2 l (2184 cm³) F2T turbo R4 | 145 hp (108 kW) | 258 Nm | 8,5 s | 15,9 s | 210 km/h |
2. generácia (1992-1997)
Mazda MX-6 (2. generácia) | |
---|---|
![]() | |
Výrobca | Mazda Motor |
Iné názvy | Mazda MX-6 Mystère (pre Kanadu) |
Produkcia | 1992-1997 |
Krajina pôvodu | Flat Rock, Michigan, USA Hirošima, Japonsko Hofu, Japonsko |
Príbuzné autá | Ford Probe Mazda 626 Eunos 500 (Mazda Xedos 6) Mazda Capella |
Trieda | športový automobil |
Typ karosérie | 2-dverové kupé |
Platforma | Mazda GE |
Motor(y) | 2.0L 89 kW/119 koní R4 2.5L 122 kW/164 koní V6 (KLDE) 2.5L 148 kW/201 koní V6 (KLZE) |
Rázvor | 2611 mm |
Dĺžka | 4610 mm |
Šírka | 1750 mm |
Výška | 1311 mm |
Hmotnosť | Celková hmotnosť 1259 kg |
V roku 1993 predstavila automobilka Mazda novú MX-6 bežne označovanú ako druhá generácia. Používala novú platformu GE, ktorú zdieľala s Mazdou 626 a modely automobilky Ford ako Probe a Telsar. Mazda MX-6 bola celosvetovo predávaná v troch verziách známych ako A-spec, E-spec a J-spec, ktorých sa týkajú predajné trhy - americký trh, európsky trh a japonský trh.
A-spec
A-spec variant sa predával len na severoamerickom trhu. Mal tri úrovne výbavy:
- RS - základný model vybavený motorom FS-DE 2,0 DOHC R4 s výkonom 88 kW/115 koní.
- LS - luxusný model vybavený motorom KL-DE 2,5 DOHC V6 s výkonom 122 kW/164 koní. Tiež bol vybavený kolesami z ľahkých zliatin, nízkym zadným spojlerom, voliteľný CD prehrávač, hmlovky a kožený alebo látkový interiér.
- LS M-edition - mimoriadna edícia na základe modelu LS vrátane rôznych doplnkov ako červené zadné svetlá, chrómované prahové lišty, zlaté zliatinové kolesá (rovnakého dizajnu ako v modeli LS), všetky znaky autombilky zlatej farby a M-edition nápis vyšitý na operadlách sedadiel a na kobercoch.
E-spec
Vyrábaná od roku 1991 v Japonsku pre Austráliu, Nový Zéland a Európu. V porovnaní s A-spec mal iné reflektory (dvojdielny nastaviteľný projektor dával oveľa lepšie svetlo), zadné svetlá, predný a zadný nárazník, hmlovky, spätné zrkadlá (elektricky vyhrievané), volant, čalúnenie interiéru a kolesá z ľahkej zliatiny ako štandard. Smerovky boli montované za prednými kolesami a nie na rohu nárazníku. Tiež mala v ponuke klimatizáciu a kožený interiér a hlavnú funkciu - 4WS systém (nebol k dispozícii vo Veľkej Británii). Motory boli rovnaké ako pri A-spec variante (aj keď pri nich nebolo obmedzené oktánové číslo) - motor KL-DE 2,5 DOHC V6 tiež poskytoval výkon 122 kW/164 koní, ale s palivom s vyšším oktánovým číslom dosahovala vyšší výkon.
Špecifikácie
Rok | Model | Motor | Výkon | Krútiaci moment | 0-100 km/h | 1/4 míle | Max. rýchlosť |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1992–1997 | RS | 2,0 l (1991 cm³) FS R4 | 114 koní (88 kW) | 168 Nm | 9,1 s | 16,5 s S / 18,3 s M | 200 km/h |
1992–1997 | LS | 2,5 l (2497 cm³) KL-DE V6 | 164 koní (122 kW) | 212 Nm | 7,5 s | 15,5 s | 225 km/h |
1992–1997 | LS | 2,5 l (2497 cm³) KL-ZE(J-spec) V6 | 201 koní (148 kW) | 212 Nm | 6,3 s | 14,0 s | ~225–235 km/h |
Externé odkazy
- MX6OC.COM - UK Mazda MX6 klub majiteľov Archivované 2020-08-13 na Wayback Machine
- MX6.com - USA MX6 fóra
- UKPOC United Kingdom Probe klub majiteľov, technické poradenstvo a informácie
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk