A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Sanok SN1 | |
![]() Električka typu SN1 v Krakove. | |
Výrobné údaje | |
---|---|
Typ | SN1 |
Výrobca | Grazer Waggon- & Maschinen-Fabriks-Aktiengesellschaft vorm. Joh. Weitzer, Galicyjskie Towarzystwo Budowy Wagonów i Maszyn |
Rok výroby | 1912 – 1936 |
Počet vyrobených kusov | 40 |
Technické údaje | |
Dĺžka (bez spriahadiel) | 10 650 mm |
Šírka | 2 200 mm |
Výška | 3 320 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 13 000 mm |
Rozchod | 1435 mm |
Obsaditeľnosť | |
Miest na sedenie | 24 |
Miest na státie | 32 |
Motory a elektrická výzbroj | |
Výkon | 2×100 kW |
Napájacie napätie | 600 V |
![]() |
Sanok SN1 je typ dvojnápravovej obojsmernej električky, vyrobenej pre poľské mesto Krakov podnikmi Grazer Waggon- & Maschinen-Fabriks-Aktiengesellschaft vorm. Joh. Weitzer v Grazi a Galicyjskie Towarzystwo budowy Wagonów i Maszyn v Sanoku. Tieto vozne, vyrábané v rokoch 1912–1936, zahajovali prevádzku električkových trati s normálnym rozchodom v Krakove.[1] Spoločne s nimi boli vyrobené vlečné vozne typu PN1.[2]
Konštrukcia
Skriňa vozňa bola drevená, oplechovaná. Vstup na uzavreté plošiny bol zaistený posuvnými dvojdielnymi dverami.[2] Priestor pre cestujúcich bol od plošín oddelený prepážkami s posuvnými dverami. Odber prúdu bol zaistený pomocou lyrového zberača. Skriňa spočívala na dvojnápravovom podvozku. Pohon zabezpečoval jeden jednosmerný elektromotor. Čelné osvetlenie bolo realizované elektrickou lampou.
Dodávky električiek
V rokoch 1912 – 1936 bolo vyrobených celkom 40 vozňov tohto typu.
Súčasný štát | Mesto | Stránka | Roky dodávok | Počet vozňov | Evidenčné čísla pri dodaní |
Poznámky | Zdroj |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Krakov | stránka | 1912 – 1936 | 40 | 31–70 |
Historické vozne
Pôvodná prevádzka |
Evidenčné číslo | Súčasný majiteľ | Rok výroby | Historický od roku |
Poznámky | Zdroj |
---|---|---|---|---|---|---|
stránka | 37 | MPK Kraków | – | 1995 | Postavený z častí troch pôvodných električiek SN1. | [2] |
Referencie
- ↑ www.kmk.krakow.pl - Graz SN1, KMKE (warsztaty własne) SN1, Sanok SN1 . www.kmk.krakow.pl, . Dostupné online.
- ↑ a b c www.kmk.krakow.pl - Sanok SN1 #37 . www.kmk.krakow.pl, . Dostupné online.
Iné projekty
Commons ponúka multimediálne súbory na tému Sanok SN1
Zdroj
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Sanok SN1 na českej Wikipédii.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk