A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Škoda 19 T | |
![]() | |
Výrobné údaje | |
---|---|
Typ | 19 T |
Výrobca | Škoda Transportation |
Technické údaje | |
Dĺžka (bez spriahadiel) | 30 250 mm |
Šírka | 2 460 mm |
Výška | 3 400 mm |
Max. rýchlosť | 70 km/hod. |
Rozchod | 1 435 mm |
Obsaditeľnosť | |
Miest na sedenie | 51 |
Miest na státie | 151 (5 os./m²) |
Motory a elektrická výzbroj | |
Výkon | 4x95kW |
Napájacie napätie | 600 V |
![]() |
Škoda 19 T (obchodný názov Elektra) je obojsmerná päťčlánková, čiastočne nízkopodlažná električka vyrábaná českou firmou Škoda Transportation v rokoch 2010 – 2011.
Ide o obojsmerný variant električky Škoda 16 T, ktorú firma dodala do Vroclavu v rokoch 2006 – 2007 v počte 17 kusov. Vozeň je zložený z päť článkov (dizajn od štúdia Porsche Design Group), z ktorých nepárne sú usadené na dvojnápravových podvozkoch, párne sú nesené. Krajné podvozky sú hnacie, vždy s dvomi elektromotormi s výkonom 95 kW. Električka je z 65 % nízkopodlažná. Polopantograf je umiestnený na strednom článku.
Výroba
Zmluva na dodávku 28 električiek 19 T do Vroclavu bola podpísaná 2. apríla 2009. Neskôr bol zvýšená o ďalšie tři vozne, celkový kontrakt tak dosahuje čiastky približne 2 miliardy českých korún (asi 73 miliónov eur). Prvá vyrobená električka bola zástupcom Vroclavu predstavená v areáli Škody v Plzni dňa 12. novembra 2010. Všetky vozne boli dodané do konca roka 2011. Sú súčasťou projektu Električka Plus, v rámci ktorého má byť pomocou moderných tratí a vozidiel spojené centrum mesta s futbalovým štadiónom, kde sa v roku 2012 konali zápasy majstrovstva Európy vo futbale.
Prototyp bol 23. novembra 2010 prevezený z areálu Škody do plzenskej električkovej vozovne Slovany, kde bol zložený a kde dostal „prototypové“ evidenčné číslo 117 (v rade skúšaných vozňov). Ešte toho dňa v noci vyšiel do ulíc mesta kvôli zloženiu technicko-bezpečnostnej skúšky a od tej doby absolvovala električka niekoľko skúšobných jázd po Plzni (okrem jednej poobedňajšej výnimky iba v nočných hodinách). Dňa 3. decembra 2010 bola odvezená z areálu PMDP späť k výrobcovi. Ešte v priebehu decembra bol vozeň predaný vroclavskému dopravnému podniku, ktorý ho označil evidenčným číslom 3101. Všetky vozne boli dodané do konca roka 2011.
Dodávky
Mesto | Roky dodávok | Počet | |
---|---|---|---|
![]() |
Vroclav | 2010 – 2011 | 31 |
Suma | 31 |
Iné projekty
Commons ponúka multimediálne súbory na tému Škoda 19 T
Zdroj
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Škoda 19T na českej Wikipédii.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk