Škoda 19 T - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Škoda 19 T
Škoda 19 T
Škoda 19 T 3107.jpg
Výrobné údaje
Typ19 T
VýrobcaŠkoda Transportation
Technické údaje
Dĺžka (bez spriahadiel)30 250 mm
Šírka2 460 mm
Výška3 400 mm
Max. rýchlosť70 km/hod.
Rozchod1 435 mm
Obsaditeľnosť
Miest na sedenie51
Miest na státie151 (5 os./m²)
Motory a elektrická výzbroj
Výkon4x95kW
Napájacie napätie600 V
Logo Wikimedia Commons multimediálny obsah na Commons

Škoda 19 T (obchodný názov Elektra) je obojsmerná päťčlánková, čiastočne nízkopodlažná električka vyrábaná českou firmou Škoda Transportation v rokoch 2010 – 2011.

Ide o obojsmerný variant električky Škoda 16 T, ktorú firma dodala do Vroclavu v rokoch 2006 – 2007 v počte 17 kusov. Vozeň je zložený z päť článkov (dizajn od štúdia Porsche Design Group), z ktorých nepárne sú usadené na dvojnápravových podvozkoch, párne sú nesené. Krajné podvozky sú hnacie, vždy s dvomi elektromotormi s výkonom 95 kW. Električka je z 65 % nízkopodlažná. Polopantograf je umiestnený na strednom článku.

Výroba

Zmluva na dodávku 28 električiek 19 T do Vroclavu bola podpísaná 2. apríla 2009. Neskôr bol zvýšená o ďalšie tři vozne, celkový kontrakt tak dosahuje čiastky približne 2 miliardy českých korún (asi 73 miliónov eur). Prvá vyrobená električka bola zástupcom Vroclavu predstavená v areáli Škody v Plzni dňa 12. novembra 2010. Všetky vozne boli dodané do konca roka 2011. Sú súčasťou projektu Električka Plus, v rámci ktorého má byť pomocou moderných tratí a vozidiel spojené centrum mesta s futbalovým štadiónom, kde sa v roku 2012 konali zápasy majstrovstva Európy vo futbale.

Prototyp bol 23. novembra 2010 prevezený z areálu Škody do plzenskej električkovej vozovne Slovany, kde bol zložený a kde dostal „prototypové“ evidenčné číslo 117 (v rade skúšaných vozňov). Ešte toho dňa v noci vyšiel do ulíc mesta kvôli zloženiu technicko-bezpečnostnej skúšky a od tej doby absolvovala električka niekoľko skúšobných jázd po Plzni (okrem jednej poobedňajšej výnimky iba v nočných hodinách). Dňa 3. decembra 2010 bola odvezená z areálu PMDP späť k výrobcovi. Ešte v priebehu decembra bol vozeň predaný vroclavskému dopravnému podniku, ktorý ho označil evidenčným číslom 3101. Všetky vozne boli dodané do konca roka 2011.

Dodávky

Mesto Roky dodávok Počet
Flag of Poland.svg Vroclav 2010 – 2011 31
Suma 31

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Škoda 19 T

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Škoda 19T na českej Wikipédii.

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Škoda 19 T

Podporte znalostnú spoločnosť na Slovensku...
čítajte viac na tomto odkaze: Doprava v roku 2010





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk