BMW rad 3 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

BMW rad 3
BMW rad 3
Bmw3er.jpg
Výrobca BMW
Produkcia 1975-súčasnosť
Krajina pôvodu Lipsko, Nemecko
Mníchov, Nemecko
Regensburg, Nemecko
Toluca, Mexico
Rosslyn, Južná Afrika
Káhira, Egypt
Kaliningrad, Rusko
Šen-jang, Čína
Čennaj, India
Jakarta, Indonézia
6th of October City, Egypt
Teherán, Irán
Selangor, Malajzia[1]
Predchodca BMW 2002
Trieda Stredná trieda

BMW rad 3 či BMW 3 je automobil strednej triedy, ktorý od mája 1975 vyrába nemecká automobilka BMW. Je nasledovníkom rady BMW E115, ktorá bola vyrábaná v piatich rozdielnych generáciách a najmenej v piatich rôznych karosárskych verziách. BMW rad 3 je najpredávanejším modelom automobilky, čo predstavuje približne 30% z celkovej ročnej tržby automobilky BMW (okrem motocyklov).[2]

Sociálny a marketingový význam

Automobilka BMW zverejnila E21 počas vzostupu ropnej krízy, čím prilákal zákazníkov, ktorý hľadali prestíž a ekonomiku, pričom automobilka počas troch rokov takmer zdvojnásobila predaj a získala množstvo ocenení a vyznamenaní automobilového priemyslu.

O tridsať rokov neskôr, je rad 3 stále najpredávanejším vozidlom vo svojej triede,[3] a to predovšetkým v Ázii, Amerike, Austrálii a Európe, a dokonca predbehol lacnejšie modely ako Ford Mondeo alebo Vauxhall Insignia vo Veľkej Británii.

BMW rad 3 je tiež dostupný v pretekárskej verzii. M verzia radu 3, M3 mal svoju premiéru v roku 1988.[4]

História

Existuje päť generácií radu 3, a ich vlastné osobné kódy:

  • BMW E21 – (1975–1983) rad 3
  • BMW E30 – (1983–1991) rad 3
  • BMW E36 – (1991–2000) rad 3
  • BMW E46 – (1998–2005) rad 3
  • BMW E90 – (2005/EUR, 2006/USA -) rad 3 sedan
    • BMW E91 – (2005/EUR, 2006/USA -) rad 3 Touring (Kombi)
    • BMW E92 – (2007–current) rad 3 Coupé
    • BMW E93 – (2007–current) rad 3 Convertible

E21 (1975-1983)

E21
E21 BMW 316.jpg
Produkcia 1975-1983
Typ karosérie 2-dverový sedan
2-dverový kabriolet
Usporiadanie Motor vpredu, zadný náhon
Bližšie informácie v hlavnom článku: BMW rad 3 (E21)

Prvá generácia E21 bola vyrábaná od 2. mája 1975 (v USA od 1977) do roku 1983. Pôvodne nahradila BMW 2002, a bola iba v karosárskej verzii ako 2-dverový sedan. Výrobne autorizovaná verzia kabrio bola vyrábaná závodom Baur. Nasledovníkom generácie E21 bola generácia E30.

Technické údaje

Verzia Motor: Systém vstrekovania: Vŕtanie × zdvih: Kompresný pomer: Maximálny výkon: Max. krútiaci moment 0-100 km/h: V-max:
Benzínové motory:
'75 315[5] R4 1,6 l (1574 cm³), SOHC Karburátor 84,00 mm × 71,00 mm 9,5:1 76 koní (56 kW) pri 5800 ot/min 110 Nm pri 3200 ot/min b/d 154 km/h
'80 316[6] R4 1,8 l (1766 cm³), SOHC Karburátor 88,90 mm × 71,12 mm 9,5:1 91 koní (67 kW) pri 5500 ot/min 140 Nm pri 4000 ot/min 12,1 s 175 km/h
'75 320[7] R4 2,0 l (1991 cm³), SOHC Karburátor 89,00 mm × 80,00 mm 8,1:1 110 koní (81 kW) pri 5800 ot/min 157 Nm pri 3700 ot/min b/d b/d
'77 320[8] R6 2,0 l (1991 cm³), SOHC Karburátor 80,00 mm × 66,00 mm 9,2:1 124 koní (91 kW) pri 6000 ot/min 160 Nm pri 4000 ot/min b/d b/d
'75 320i[9] R6 2,0 l (1991 cm³), SOHC vstrekovanie Bo L-Jet 80,00 mm × 66,00 mm 9,8:1 129 koní (95 kW) pri 6000 ot/min 174 Nm pri 4000 ot/min 11,2 s 195 km/h
'78 323i[10] R6 2,3 l (2316 cm³), SOHC vstrekovanie Bo L-Jet 80,00 mm × 76,80 mm 9,5:1 145 koní (107 kW) pri 6000 ot/min 190 Nm pri 4500 ot/min b/d b/d

E30 (1982-1992)

E30
BMW Car Club Trackday Silverstone February 28th 2011.jpg
Produkcia 1982-1992
Príbuzné autá BMW M3
Typ karosérie 2-dverové kupé
2-dverový kabriolet
4-dverový sedan
5-dverový touring
Usporiadanie Motor vpredu, zadný náhon
Bližšie informácie v hlavnom článku: BMW rad 3 (E30)

Generácia E30 bola v predaji od roku 1982 do roku 1991 (vo verzii sedan) a do roku 1993 (vo verzii kabrio). Vstupná cena E30 bola 18,210 amerických dolárov. Koncom roku 1987 bola predstavená verzia Touring (kombi), ktorá bola až do ukočenia výroby v roku 1994 veľmi populárna. Bola dostupná s benzínovými motormi 1,6, 1,8, 2,0 a 2,5 a s 2,4-litrovým turbodieslom. V roku 1988 bol predstavený najvýkonnejší model M3. Používal 2,3-litrový 4-valcový 16-ventilový motor S14 s výkonom 143 kW/192 koní so 4-ventilovou hlavou prevzatou zo šesťvalca M88 a so vstrekovaním paliva Bosch.

Technické údaje

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o BMW rad 3





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk


Verzia Motor: Systém vstrekovania: Vŕtanie × zdvih: Kompresný pomer: Maximálny výkon: Max. krútiaci moment 0-100 km/h: V-max:
Benzínové motory:
316[11] R4 1,8 l (1767 cm³), SOHC Kompresor Pierburg 4/2 BE 89,00 mm × 71,00 mm 9,5:1 89 koní (66 kW) pri 5500 ot/min 140 Nm pri 4000 ot/min b/d 175 km/h
316i[12] R4 1,6 l (1596 cm³), SOHC vstrekovanie Bo Mot 84,00 mm × 72,00 mm 9,0:1 104 koní (77 kW) pri 5500 ot/min 145 Nm pri 4250 ot/min 10,1 s 180 km/h
318i[13] R4 1,8 l (1767 cm³), SOHC vstrekovanie Bo L-Jet 89,00 mm × 71,00 mm 10,0:1 104 koní (77 kW) pri 5800 ot/min 145 Nm pri 4500 ot/min 10,9 s 183 km/h
318i[14] R4 1,8 l (1796 cm³), SOHC vstrekovanie Bo Mot 84,00 mm × 81,00 mm 8,8:1 113 koní (83 kW) pri 5500 ot/min 162 Nm pri 4250 ot/min 10,8 s 191 km/h
318iS[15] R4 1,8 l (1796 cm³), DOHC vstrekovanie Bo Mot 84,00 mm × 81,00 mm 10,0:1 136 koní (100 kW) pri 6000 ot/min 172 Nm pri 4600 ot/min 9,4 s 207 km/h
320i[16] R6 2,0 l (1991 cm³), SOHC vstrekovanie Bo L-Jet 80,00 mm × 66,00 mm 9,8:1 129 koní (92 kW) pri 5800 ot/min 164 Nm pri 4000 ot/min 9,8 s 200 km/h
320iS[17] R4 2,0 l (1991 cm³), DOHC vstrekovanie Bo ML-Mot 93,40 mm × 72,65 mm 10,8:1 192 koní (141 kW) pri 6900 ot/min 210 Nm pri 4900 ot/min 7,5 s 231 km/h
323i[18] R6 2,3 l (2316 cm³), SOHC vstrekovanie Bo L-Jet 80,00 mm × 76,80 mm 9,8:1 139 koní (102 kW) pri 5300 ot/min 205 Nm pri 4000 ot/min 8,8 s 202 km/h
325i[19] R6 2,5 l (2494 cm³), SOHC vstrekovanie Bo ME-Mot 84,00 mm × 75,00 mm 9,7:1 170 koní (125 kW) pri 6250 ot/min 226 Nm pri 4250 ot/min 7,7 s 222 km/h
325iS[20] R6 2,7 l (2693 cm³), SOHC vstrekovanie Bo ME-Mot 84,00 mm × 81,00 mm 9,8:1 198 koní (145 kW) pri 5800 ot/min 265 Nm pri 4000 ot/min 7,5 s 225 km/h
325e[21] R6 2,7 l (2693 cm³), SOHC vstrekovanie Bo Mot 84,00 mm × 81,00 mm 9,0:1 122 koní (90 kW) pri 4250 ot/min 230 Nm pri 3250 ot/min 9,3 s 195 km/h
333i[22] R6 3,2 l (3210 cm³), SOHC vstrekovanie Bo L-Jet 89,00 mm × 86,00 mm 10,0:1 197 koní (145 kW) pri 5500 ot/min 285 Nm pri 4300 ot/min 7,2 s 231 km/h
M3[23] R4 2,3 l (2302 cm³), DOHC vstrekovanie Bo ML-Mot 93,40 mm × 84,00 mm 10,0:1 200 koní (147 kW) pri 6750 ot/min 240 Nm pri 4750 ot/min 6,7 s 235 km/h
M3 Evo II[24] R4 2,3 l (2302 cm³), DOHC vstrekovanie 93,40 mm × 84,00 mm 11,0:1 220 koní (162 kW) pri 6750 ot/min 245 Nm pri 4750 ot/min 6,7 s 237 km/h
Naftové motory:
324d[25] R6 2,4 l (2443 cm³), SOHC čerpadlo Bosch 80,00 mm × 81,00 mm 22,0:1 86 koní (63 kW) pri 4600 ot/min 152 Nm pri 2500 ot/min 15,5 s 161 km/h
324td[26] R6 2,4 l (2443 cm³), SOHC, turbo čerpadlo Bosch 80,00 mm × 81,00 mm 22,0:1 115 koní (84 kW) pri 4800 ot/min 220 Nm pri 2400 ot/min 11,9 s